AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Jeg har ei jente på 12 uker. Hver natt når vi skal legge henne ender det opp med skriking i 1-2 timer. Hun sliter også på dagtid, og vi må derfor bruke vippestol så og si hver gang hun skal sove. Eneste annet enn vippestol er å gå tur eller sove bil. Vi går derfor tur på 1-2 timer hver dag, men hun våkner så fort vogna er innenfor døra. I går kveld skrek hun i over 2t, fra 21-23.30, og da hjelper ingenting. Vi måtte bare til slutt ta inn vippestolen og vippe henne i søvne... Hun sover ellers hele natta som oftest med maks 1 mating, men dette med innsovning begynner å bli så slitsomt, da vi vet at hun ikke har det vondt eller noe! Noen som har noe tips? Hilsen håpefull førstegangsmor 🌟 Anonymkode: fcf4d...469
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Sovner hun om dere bysser eller gir pupp eller holder henne i fanget? I såfall, gjør det, de er så små at de skal ihvertfall ikke ligge og gråte slik i timesvis. Anonymkode: 3c1d3...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 Hun er kanskje overtrøtt? Jeg har også en straks 3 mnd gammel baby, og jeg ser at hvis han er våken for lenge blir det gråting og vugging. 1,5 time virker å være maks våkentid nå. Av og til kortere Anonymkode: e6f57...dd7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 Det er vel bare det at hun ikke vet hvordan hun finne søvnen selv, og det er jo ikke så uvanlig, spesielt om hun er vant til å få hjelp/distraheres i søvn. Det er ofte da smokk er til god hjelp. Jeg ar tre barn en av de har tatt smokk fra dag en og har aldri hatt problem med å finne søvnen selv De to andre har tatt den litt de første ukene, men så begynt å nekte på den. Den ene var 1 år før han godtok smokk igjen og fant ikke søvnen selv i det hele tatt før dette. Så fort han hadde smokk la han seg ned og sovnet før vi fikk sukk for oss. Ble plutselig en helt ny tilværelse. Den andre var nesten 8 mnd før han tok smokk og der også ble innsovning langt enklere med en gang. Men vi har aldri latt de skrike i timesvis. Vi har bare hjulpet de i søvn for å hvertfall holde på en grei rutine. Anonymkode: f76ad...e10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Husk at vippestol kun skal brukes i 20 min hver dag om barnet ikke kan sitte selv. Kan du amme barnet i søvn? Kan det være utviklings trinn? Anonymkode: c0f74...e09
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Har dere forsøkt bæretøy? Anonymkode: f11e0...ff7
Marimba Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere forsøkt bæretøy? Anonymkode: f11e0...ff7 👆👍 Har funka fantastisk her på to babyer. Ei som var verdens største klistremerke, og ei som hadde litt kveldsuro. Begge har trivdes aller best i elastisk sjal når de var så små, siden de blir så tett omsluttet og får masse hodestøtte (greit når de sovner).
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 Det er ingenting som funker, hverken byssing, bæring, amming.. ingen ting! Og vi har forsøkt å legge henne alt fra 30 min etter hun våkner fra sist til 2 timer.. Bare vippestol som funker!! Vi vipper henne i søvne også legger vi henne over i babynest på dagen! Ts Anonymkode: fcf4d...469
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 Og smokken hjelper ingenting den heller, hun bare kaster den ut! Anonymkode: fcf4d...469
Diamant20 Skrevet 13. november 2018 #10 Skrevet 13. november 2018 Kan du ikke la henne sove i vogna ute etter at dere har gått tur?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 1 time siden, Diamant20 skrev: Kan du ikke la henne sove i vogna ute etter at dere har gått tur? Det hjelper ikke det heller, hun våkner så fort vogna står i ro.. Anonymkode: fcf4d...469
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at vippestol kun skal brukes i 20 min hver dag om barnet ikke kan sitte selv. Kan du amme barnet i søvn? Kan det være utviklings trinn? Anonymkode: c0f74...e09 Ikke om man bruker de med full liggestilling. Anonymkode: d4953...696 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #13 Skrevet 13. november 2018 Det blir bedre! Min var sånn da han var tolv uker, begynte å snu rundt fjorten uker. (Hos oss var det bare bæretøy eller vogn på tur som funka frem til da). Så var det et rent helvete rundt fire måneder som de fleste opplever, men nå, snart seks måneder, kan han vugges i søvn i vogna på verandaen og sOve en time eller to mens vogna står stille. Verden har blitt så mye bedre! Så pust med magen og husk at i babyverden er alt faser og alle faser går over til slutt! Anonymkode: 0deb7...afc 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 Har du fått babyen undersøkt? Det er forskjellige ting det kan være - refluks, silent refluks, KISS, reagere på det du spise om du ammer, reagere på mme, tungebånd osv. Er det mye uro rundt mating? Hvor ofte spise hun, hva spise hun og legger hun på seg? Anonymkode: 691b2...241 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 Kanskje hun er sulten? Vekt OK? Anonymkode: f65a0...684
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 Det at babyen er så sykt sær har også jeg opplevd! Bare at her var det hat på vippestol, vogn, nyfødtsete, ligge på gulvet osv! KUN bæring fikk henne til å sove/fikk henne til å slutte å skrike som våken.. også hun sov veldig godt på natta.. Da hun ble fire måneder løsnet utrolig mye.. hun begynte å kunne sovne i vogn (kunne også stoppe den opp og hun fortsatte å sove) og hun kunne begynne å sitte i nyfødtsete ved bordet.. så sykt luksus!! Og hun sover fortsatt like godt på natta! Anonymkode: 92036...8d7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #17 Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at babyen er så sykt sær har også jeg opplevd! Bare at her var det hat på vippestol, vogn, nyfødtsete, ligge på gulvet osv! KUN bæring fikk henne til å sove/fikk henne til å slutte å skrike som våken.. også hun sov veldig godt på natta.. Da hun ble fire måneder løsnet utrolig mye.. hun begynte å kunne sovne i vogn (kunne også stoppe den opp og hun fortsatte å sove) og hun kunne begynne å sitte i nyfødtsete ved bordet.. så sykt luksus!! Og hun sover fortsatt like godt på natta! Anonymkode: 92036...8d7 Glemte å skrive at ting forandrer seg fort hos babyene 😊 Anonymkode: 92036...8d7
kvinne35+ Skrevet 13. november 2018 #18 Skrevet 13. november 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei jente på 12 uker. Hver natt når vi skal legge henne ender det opp med skriking i 1-2 timer. Hun sliter også på dagtid, og vi må derfor bruke vippestol så og si hver gang hun skal sove. Eneste annet enn vippestol er å gå tur eller sove bil. Vi går derfor tur på 1-2 timer hver dag, men hun våkner så fort vogna er innenfor døra. I går kveld skrek hun i over 2t, fra 21-23.30, og da hjelper ingenting. Vi måtte bare til slutt ta inn vippestolen og vippe henne i søvne... Hun sover ellers hele natta som oftest med maks 1 mating, men dette med innsovning begynner å bli så slitsomt, da vi vet at hun ikke har det vondt eller noe! Noen som har noe tips? Hilsen håpefull førstegangsmor 🌟 Anonymkode: fcf4d...469 Har du prøvd at hun ligger tett inntil deg og brystet (huden) når hun skal sove. Eventuelt med bruk av smokk. Har fungert veldig bra her Du må også være obs på soveromstemperatur og om barnet er kaldt eller varmt, sulten, har våt bleie, har en rap som trenger å komme opp, luftplager som forstyrrer eller rett og slett trenger fysisk kontakt i mye større grad. Endret 13. november 2018 av kvinne35+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå