AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 ville du tatt sosialt arbeid eller vernepleie??? Jeg er så usikker! Drømmen hele veien var å bli sykepleier, men pr dags dato er helsen ikke på topp. Derfor tenker jeg at vernepleier og går litt i samme bane med mer tungt arbeid. Anonymkode: c7fcb...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Det spørs hvilken del av helsen det er som ikke er på topp. Jeg studerer sosialt arbeid, og jeg elsker virkelig faget. Likevel er det til tider ektremt tungt på psyken, for de aller fleste man møter er i fortvilede situasjoner og du ser en del av samfunnet som kanskje ikke er like lett å "legge igjen" på jobb når du går hjem for dagen. Er det at det er vonde knær eller noe i den duren som gjør at du ikke kan løfte så er det ikke så mye løfting på NAV eller i barnevernet, hehe. Sykepleier, vernepleier og sosionom er tre ganske forskjellige yrker, og det avhenger jo egentlig av hva du kunne tenke deg å jobbe med. Selv om alle tre kan jobbe på (noen) like plasser, er det ikke gitt at de har like oppgaver Anonymkode: 76fd7...846
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ville du tatt sosialt arbeid eller vernepleie??? Jeg er så usikker! Drømmen hele veien var å bli sykepleier, men pr dags dato er helsen ikke på topp. Derfor tenker jeg at vernepleier og går litt i samme bane med mer tungt arbeid. Anonymkode: c7fcb...2d1 Ingen av dem! Dårlig betalt, masse stress og dårlige arbeidsforhold. Hadde heller blitt ingeniør Anonymkode: 11e96...d44 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det spørs hvilken del av helsen det er som ikke er på topp. Jeg studerer sosialt arbeid, og jeg elsker virkelig faget. Likevel er det til tider ektremt tungt på psyken, for de aller fleste man møter er i fortvilede situasjoner og du ser en del av samfunnet som kanskje ikke er like lett å "legge igjen" på jobb når du går hjem for dagen. Er det at det er vonde knær eller noe i den duren som gjør at du ikke kan løfte så er det ikke så mye løfting på NAV eller i barnevernet, hehe. Sykepleier, vernepleier og sosionom er tre ganske forskjellige yrker, og det avhenger jo egentlig av hva du kunne tenke deg å jobbe med. Selv om alle tre kan jobbe på (noen) like plasser, er det ikke gitt at de har like oppgaver Anonymkode: 76fd7...846 Det fysiske. Har en sterk psyke og er vant med psykisk «tunge saker» og er forberedt på det Ja så bra du elsker det. Det ser utrolig spennende ut. Hvor studerer du om jeg får spørre??:) Nei det er det jeg tenker og. det er jo kroppen jeg sliter med. Har vært i en bratt bakke imot ufør og det nekter jeg så det må skje noe og jeg tenker deltidsstudier får jeg prøve å se 😄 Ja jeg jobber pr dags dato med helsefagarbeider. Elsker jobben, men det er tungt så har måtte bytte til natt for roligere vakter. Er selv barneverns og fosterhjemsbarn med rusproblematikk i familien, så det er noe jeg virkelig brenner for. Åh det er jo så mye spennende!! TS Anonymkode: c7fcb...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen av dem! Dårlig betalt, masse stress og dårlige arbeidsforhold. Hadde heller blitt ingeniør Anonymkode: 11e96...d44 Okei da får du bli det. Det er uaktuelt her haha Anonymkode: c7fcb...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Hadde valgt noe helt annet! Har bachelor i det du nevner og hadde ALDRI valgt det igjen. Er det en ting jeg angrer på i livet, er det nettopp det! Anonymkode: 379d0...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 I ditt tilfelle hadde jeg tatt sosionom mtp fysisk kapasitet. Selv har jeg gått over i psykiatrien, som og er mindre fysisk belastende:-) du kan også ta videreutdanning og få endrede arb.oppgaver. Videreutdanning er via høyskole. Anonymkode: b85ea...276
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde valgt noe helt annet! Har bachelor i det du nevner og hadde ALDRI valgt det igjen. Er det en ting jeg angrer på i livet, er det nettopp det! Anonymkode: 379d0...7d8 Hva tok du bachelor i? Trenger selv litt innspill👍🏻 Anonymkode: ffa05...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå