Gå til innhold

Slankemat på farten - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden sommeren hatt en hektisk hverdag, og denne kommer til å vare en stund ut på nyåret. Den involverer mye jobb og MYE pendling. Og lite tid til å sette seg ned å puste ut.

Jeg har merket at jeg tyr til veldig lettvinte løsninger når det kommer til mat, og kjenner jeg er mye mer sulten når jeg må sitte i bil. Det blir wraps, pastasalat eller bakeverk fra butikken, med smoothie eller lettbrus. Det blir McDonalds om jeg kommer over det... Jeg vet jo det ikke er sunt, men jeg er suuuulten. Og å lage til hjemme har jeg sjelden tid til/maten blir ekkel fordi den ligger lenge.

En typisk torsdag for tiden:
05:00 Iskaffe i bilen + banan eller et pizzastykke(rester) , kjører 1,5 t
09:30 To halve rundstykker med pålegg + ekstra lett melk
12:00 en skive/banan/salatbolle/komlemiddag (varierer alt etter som de serverer på jobb)
15:30 wraps eller bakeverk fra butikken, en halv pose chips eller nøtter(hvis jeg har rester) før jeg må kjøre 1,5 t.
21:00 McDonalds, eller pastasalat fra butikken før jeg må kjøre 1,5 t

Jeg har lagt på meg 5 kg siden sommeren, så dette må ta slutt.

Sunne alternativer på farten?

Anonymkode: 1219c...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er lurt å holde seg til 4 måltider, og ikke spise noe mellom disse. Og middagsmat kun til middag. Ikke noe restemiddag til frokost eller lunsj. Ha knekkebrød og mager tubeost i bilen, samt frukt. Skyr er også godt. Ha tyggis eller pastiller i bilen. Du er jo sikkert ikke så sulten, bare kjeder deg. Hør på podcast.

Anonymkode: 5ce32...fc4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kutt ut iskaffe, bakverk og McDonald's pluss chips så er mye av jobben gjort. 

For min del får jeg mye næring av en granolabar/muslibar når jeg er på farten. Lager de du selv har du også full kontroll på innehold. 

Endret av Elektra
  • Liker 1
Skrevet

Fjern pizza og McDonalds. Lå det gå 4 timer mellom matinntak, du trenger ikke mat 0930 og 12. 

Anonymkode: 0b06d...e26

Skrevet

Ta med påsmurte brødskiver/knekkebrød eller salat til 15.30 måltidet. Kanskje et lite mellommåltid i nitiden før en rask middag når du kommer hjem..

Skrevet

For meg fungerer det veldig bra å lage en shake når jeg ikke tar meg tid til å lage feks frokost. Altevo shake fås kjøpt på apotek, har få kalorier og den gjør jobben sin - jeg blir passe mett fram til neste måltid. Kanskje det er en ide for deg?

Anonymkode: 12d98...657

Skrevet

Generelt anbefaler jeg deg å lage en god plan for dagen på forhånd, slik at du unngår å spontan-kjøpe mat. Det blir ofte ikke den beste. Anbefaler deg å skaffe en liten kjølebag og lage ferdig små måltider på forhånd, da kan du spise uavhengig av tilgang på mat og styrer selv 100% hva du får i deg. :) 

Skrevet

Faste måltider som holdes, ingen småspising av typen bensinstasjonmat, mellommål er en frukt pr. dag eller ubegrenset av grønnsaker og ellers er det planlegging hver dag og det å smøre seg eller på annet vis lage ferdig niste som en tar med og spiser opp. De siste to tingene der er viktige, for det hjelper ikke å smøre og "glemme det på kjøkkenbenken", så en må innom bensinstasjon for å overleve. Er en sulten så holder det ikke med "shakes", for kroppen trenger ordentlig mat for å fungere. Fem kilo er ikke all verden og med målrettet innsats er de borte veldig fort. Det kommer an på deg, ts.

Anonymkode: ac091...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...