AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Vår 3-klassing har ikke mobiltelefon enda, men stort sett alle vennene hans har. Når de er på på besøk hos hverandre (noe de er omtrent hver dag) har de med seg mobiltlf og blir sittende og spille. Hjemme hos oss kan vi kontrollere det, men når vår sønn er på besøk er det verre. Siden han ikke har med seg tlf blir han fort sittende og se på de andre og det synes han er kjedelig. Nå hender det han ikke gidder å gå på besøk til dem fordi de bare sitter og spiller og han får ikke prøve. Synes det er vanskelig å ta det opp med foreldrene også, da det ikke er vår business. Han andre gutten som ikke har mobil har ingen problemer når han er på besøk. Han får nok mobil til jul, men synes det er synd om de aldri kan finne på noe annet enn å sitte og spille. Anonymkode: 248ff...510
Drakan Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Synes ikke barn burde ha mobil. Ikke før de er 10 år minst. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 Så trist... Kjenner jeg hater hvordan telefoner ødelegger barndommen!! Anonymkode: 06cb8...fc6 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 10 minutter siden, Drakan skrev: Synes ikke barn burde ha mobil. Ikke før de er 10 år minst. Enig om at det blir altfor mye mobil og spilling, men ser jo også nytten av å kunne nå han når han er ute. Bare usikker på hvordan vi skal håndtere dette da han faller utenfor nå Anonymkode: 248ff...510
Drakan Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig om at det blir altfor mye mobil og spilling, men ser jo også nytten av å kunne nå han når han er ute. Bare usikker på hvordan vi skal håndtere dette da han faller utenfor nå Anonymkode: 248ff...510 Det viktigste er at dere skaper interesse for andre ting en spill. Selv er jeg gamer, men jeg hadde ikke telefon før 7 klasse. Dette er noe foreldre må ta ansvar for, du kan jo prate med andre foreldre å høre om de kan være flinkere til å begrense mobilbruk? Små barn burde ikke være på telefon og spille. Det er også trussel for pedofile på mobilspill. 😕 Om dere gir telefon, så sørg for at det er begrenset databruk, og begrense funksjoner. Men helt ærlig, tror ikke barna er klar på den alderen. Ville heler anbefalt en ds eller 3ds, så gutten har noe å gjøre ved slike anledninger, men ikke telefon.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Oi, er det virkelig vanlig at foreldre til 8-åringer lar eget barn sitte og spille mens besøket bare ser på? Jeg pleier generelt å si at alt som ikke deles på skal legges bort mens besøket varer, det gjelder både mitt barns ting og hvis besøket har med egne ting. (Med mindre de har hver sin telefon, da er det jo greit at hver bruker sin.) Ikke får de lov til å spille hele tiden heller, men skal de først spille så må sønnen min låne bort enten ipaden eller telefonen slik at de kan spille samtidig. Også får de bytte på hvis begge helst vil bruke det samme. Tror jeg ville lagt opp til mest mulig besøk hjemme hos dere jeg, evt sett etter noen andre han kunne være sammen med som ikke spiller så mye. Det må da være noen? Funker ikke noe av dette hadde jeg nok bare gitt etter og gitt ham telefon, hvis det eneste alternativet er at han blir sittende alene eller sitte og se på at andre spiller. Anonymkode: 08e4a...e03 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 Merkelig. Har selv 8-åring, og ja, de er glade i å spille. Men her har alle familiene vett på å begrense det, og når noen kommer på besøk er det sjeldent spilling som står på programmet. Har ikke opplevd at de har med seg mobiler eller sånt heller i særlig grad. Selv om de fleste har mobil. I de få tilfellene hvor de får lov til å spille hos oss så er de lært opp til at de må bytte på så alle får prøve like mye. Og det høres ut som det er praksisen hos alle vennene også. Hva med å ta det opp på et foreldre møte? Eller på klassens fb-side om dere har sånt? Det er ikke sikkert alle foreldre tenker på det. Anonymkode: 5513f...0bc
Måbarefåsiat... Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 Foreldre har så mange ulike regler og mange er usikre på hvordan håndheve dem. Min gutt sluttet å gå til en kompis for han satt og spilte GTA hele tiden og det får ikke min lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå