Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå hostet i en ukes tid. Først var hosten veldig veldig vond, og det kom opp fast grønt slim (sorry...) noen ganger. Fikk en hostesaft (i Nederland) som skulle hjelpe på dette.

Nå har hosten endret seg, og det er mer rallende tørrhoste fra brystet, hele natten igjennom slik at jeg (og andre) våkner. Det er slitsomt. Noskapintabletter hjelper ikke.

Forslag til annen hostesaft? Eller må jeg til lege for å få noe sterkere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror du bare må ta tiden til hjelp! Hoste pleier da å vare mer enn en uke?

Skrevet

Joda, men når man er oppe 5-6 ganger hver natt fordi man hoster så mye, så går det ganske mye utover almenntilstanden etter en ukes tid. Er dødssliten når jeg står opp om morgnen, det samme er min mann.

Er det ikke derfor man har remedier som hostesaft? Fopr at det skal slutte raskere?

Skrevet

Kun en ting som virkelig hjelper mot tørrhoste, og det er Cosinan hostesaft. Fås kun på resept, da det aktive stoffet er morfin. Også lurt å ta slimløsende tabletter som fås reseptfritt på apoteket.

Skrevet
Kun en ting som virkelig hjelper mot tørrhoste' date= og det er Cosinan hostesaft. Fås kun på resept, da det aktive stoffet er morfin. Også lurt å ta slimløsende tabletter som fås reseptfritt på apoteket.

Ja, har hørt om denne fra andre også. Slimet er borte, er bare hoste hoste og atter hoste, uten noen funksjon.

Skrevet

Da bør du virkelig ta en tur til legen! Det er fryktelig å hoste sånn, og det kan vare ganske lenge hvis du ikke får deg hostesaft. Cosinan virker veldig bra, jeg lover! :wink:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hoste kan også være symptom på lungebetennelse.

Skrevet

Hm, ja... Får se det ann i løpet av uken. Kanskje det går over av seg selv...? :sjarmor:

Har en tendens til å hoste mye i løpet av vinteren (høres ut som tuberkolose), men ikke så ille om natten som nå, og Noskapin pleier å virke.

Var på legevakten for 10 dager siden for noe annet, har ikke lyst til å dra igjen med det samme.

Ingen som har noen resptfrie midler å tipse om?

Skrevet

Hvis du tar slimløsende så fører det til at du får litt å hoste opp. Dessuten så smøres halsen og bronkiene bedre, og da blir det litt mindre irritasjon.

Skrevet

Tok siste rest av slimløsende hostesaft i dag, men har ikke hostet opp noe som helst de siste 3 dagene. Så jeg synes ikke det har funket noe særlig.

Skrevet

Slimløsende tabletter er mye mer effektive. Men er ikke hostedempende i seg selv, da...

Skrevet
Slimløsende tabletter er mye mer effektive. Men er ikke hostedempende i seg selv' date=' da...[/quote']

Og det er jo selve hosten som går meg på nervene. Er ikke så ille på dagtid, kun i ny og ne, men når man legger seg så blir det bare mer og mer. Lurer på hvorfor det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...