AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Angrer så utrolig mye på at jeg har søkt behandling og hjelp. Det er mange jobber som krever "god psykisk helse" og jeg antar at man med angst, personlighetsforstyrrelse, tilbakevendende depresjon og litt andre ting ikke har god psykisk helse? Er i ferd med å gi opp.. Hvorfor skal man få en straff for dette.. Anonymkode: bd460...615
Marixxx Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Det er jo din psykiske helse som er problemet, ikke at du har søkt hjelp! Forhåpenligvis får du nytte av hjelpen, slik at din framtidige psykiske helse vil bli bedre. 36
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 God psykisk helse er ikke en konstant greie. Slikt forandrer seg for de fleste i livet. Anonymkode: 0e2b2...fbd 12
Gjest Vanlig fyr Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange jobber som krever "god psykisk helse" Anonymkode: bd460...615 Politi og soldat er det eneste jeg kan tenke på. Det er en grunn til at slike yrker har et krav. Hvis du har psykiske problemer (og det er helt normalt) så er det rett og slett enkelte yrker som ikke passer for deg. Endret 12. november 2018 av Vanlig fyr
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Politi og soldat er det eneste jeg kan tenke på. Det er en grunn til at slike yrker har et krav. Hvis du har psykiske problemer (og det er helt normalt) så er det rett og slett enkelte yrker som ikke passer for deg. Fengselsbetjent, sykepleier, osv. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: God psykisk helse er ikke en konstant greie. Slikt forandrer seg for de fleste i livet. Anonymkode: 0e2b2...fbd Jeg tror ikke jeg kan bli politi selv om jeg får mindre symptomer på personlighetsforstyrrelse og psykose Anonymkode: bd460...615
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fengselsbetjent, sykepleier, osv. Jeg tror ikke jeg kan bli politi selv om jeg får mindre symptomer på personlighetsforstyrrelse og psykose Anonymkode: bd460...615 Du kan bli sykepleier selvom du har psykiske problemer. Anonymkode: ae87e...19f 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fengselsbetjent, sykepleier, osv. Jeg tror ikke jeg kan bli politi selv om jeg får mindre symptomer på personlighetsforstyrrelse og psykose Anonymkode: bd460...615 Fengselsbetjent, politi og soldat kan man ikke bli hvis man har psykiske lidelser. Sykepleier kan man selvsagt bli. Kjenne ei som har blitt tvangsinnlagt x antall ganger under sykepleiestudiet, og hun er nå sykepleier. Anonymkode: 64ce5...6e6 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fengselsbetjent, politi og soldat kan man ikke bli hvis man har psykiske lidelser. Sykepleier kan man selvsagt bli. Kjenne ei som har blitt tvangsinnlagt x antall ganger under sykepleiestudiet, og hun er nå sykepleier. Anonymkode: 64ce5...6e6 Men det er det jeg vil bli. Ikke sykepleier. Men politi. Anonymkode: bd460...615
rambo Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Det er jo for din egen skyld og de som blir påvirket av arbeidet ditt. Noen egner seg bare ikke til et viss arbeid. Du kan for eksempel ikke unngå å ta synstest fordi du vil fortsette å kjøre bil om du merker synet forverres. 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er det jeg vil bli. Ikke sykepleier. Men politi. Anonymkode: bd460...615 Det er jo en god grunn til at man ikke kan ha psykiske problemer i det yrket. Det kan være ekstremt belastende, og kan virkelig tære på en persons psyke. Det handler ikke om å bli "straffet", men at psykisk syke ikke passer til å ha en slik jobb. Anonymkode: 64ce5...6e6 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fengselsbetjent, sykepleier, osv. Jeg tror ikke jeg kan bli politi selv om jeg får mindre symptomer på personlighetsforstyrrelse og psykose Anonymkode: bd460...615 Det er veldig bra for samfunnets del at folk med psykiske lidelser ikke kan få slike jobber. Det er ikke for å straffe de som er så uheldig at de blir syk, men at vi må sette samfunnssikkerheten over den enkeltes behov for å være i visse yrker som krever at man er stødig som stein. Du bør sette helsen din foran alt annet og heller fokusere på å bli friskere og hva du kan bli kontra hva du ikke kan bli. Anonymkode: 5cd7f...084 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 Bedre å få hjelpe og ikkje ta utdanningen, enn å ta utdanningen og få eit sammenbrudd Anonymkode: 9fae4...cf9 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, rambo skrev: Det er jo for din egen skyld og de som blir påvirket av arbeidet ditt. Noen egner seg bare ikke til et viss arbeid. Du kan for eksempel ikke unngå å ta synstest fordi du vil fortsette å kjøre bil om du merker synet forverres. Jeg har kjempedårlig syn. Føler Gud har straffet meg 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en god grunn til at man ikke kan ha psykiske problemer i det yrket. Det kan være ekstremt belastende, og kan virkelig tære på en persons psyke. Det handler ikke om å bli "straffet", men at psykisk syke ikke passer til å ha en slik jobb. Anonymkode: 64ce5...6e6 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig bra for samfunnets del at folk med psykiske lidelser ikke kan få slike jobber. Det er ikke for å straffe de som er så uheldig at de blir syk, men at vi må sette samfunnssikkerheten over den enkeltes behov for å være i visse yrker som krever at man er stødig som stein. Du bør sette helsen din foran alt annet og heller fokusere på å bli friskere og hva du kan bli kontra hva du ikke kan bli. Anonymkode: 5cd7f...084 Men det er alt jeg vil bli. Jeg elsker å være nære på lidelse og død osv. Har alltid drømt om å bli etterforsker. ALLTID. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre å få hjelpe og ikkje ta utdanningen, enn å ta utdanningen og få eit sammenbrudd Anonymkode: 9fae4...cf9 Dessverre har jeg allerede søkt hjelp, verste valget jeg har tatt. ødelagt livet og fremtiden min Anonymkode: bd460...615
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har kjempedårlig syn. Føler Gud har straffet meg Men det er alt jeg vil bli. Jeg elsker å være nære på lidelse og død osv. Har alltid drømt om å bli etterforsker. ALLTID. Dessverre har jeg allerede søkt hjelp, verste valget jeg har tatt. ødelagt livet og fremtiden min Anonymkode: bd460...615 En psykisk syk person hadde ikke klart seg lenge i et yrke som politi før sykdommen(e) hadde blitt lagt merke til av kollegaer og sjefer. Anonymkode: 64ce5...6e6 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er det jeg vil bli. Ikke sykepleier. Men politi. Anonymkode: bd460...615 HVORFOR vil du bli politi? Tenker du bare at det er kut og at du har masse ideer om det? eller vet du faktisk hva det innebærer? jeg tror en del personer ikke vet hva yrker innebærer når de tenker at de vil bli noe. Jeg har hatt drømmer jeg også, men jeg har innsett at jeg bare ikke har riktig personlighet og psyke for det. Eller konsentrasjon. Anonymkode: fe63f...f32 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En psykisk syk person hadde ikke klart seg lenge i et yrke som politi før sykdommen(e) hadde blitt lagt merke til av kollegaer og sjefer. Anonymkode: 64ce5...6e6 Du kjenner meg ikke. Jeg klarer å bytte til en frisk person. Jeg klarer å undertrykke i perioder. I perioder er jeg helt bra. Helt bra. Helt bra. Det hadde gått kjempefint, og jeg hadde fått oppfylt drømmen min og jeg hadde blitt en bra etterforsker og det knuser meg virkelig at livet mitt er over og det er ingen utdannelse for meg mens alle andre gjør det Anonymkode: bd460...615
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjempedårlig syn. Føler Gud har straffet meg Men det er alt jeg vil bli. Jeg elsker å være nære på lidelse og død osv. Har alltid drømt om å bli etterforsker. ALLTID. Dessverre har jeg allerede søkt hjelp, verste valget jeg har tatt. ødelagt livet og fremtiden min Anonymkode: bd460...615 med den skrivemåten din tror jeg ikke du passer til å bli politi. hva med vekter? Anonymkode: fe63f...f32 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: HVORFOR vil du bli politi? Tenker du bare at det er kut og at du har masse ideer om det? eller vet du faktisk hva det innebærer? jeg tror en del personer ikke vet hva yrker innebærer når de tenker at de vil bli noe. Jeg har hatt drømmer jeg også, men jeg har innsett at jeg bare ikke har riktig personlighet og psyke for det. Eller konsentrasjon. Anonymkode: fe63f...f32 Ja, jeg vet det. Men kan uansett ikke, Anonymkode: bd460...615
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: med den skrivemåten din tror jeg ikke du passer til å bli politi. hva med vekter? Anonymkode: fe63f...f32 Skrivemåte er et valg, kan fint skrive bra. Fikk alltid 6 i norsk og på norsk eksamen på vgs. Så tror jeg kan skrive fint. Anonymkode: bd460...615
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #20 Skrevet 12. november 2018 Du er ikke alene om å måtte gi opp drømmeyrket pga sykdom. Mange må gi seg enten på grunn av fysisk eller psykisk sykdom. Jeg er fhv nyutdannet, rakk ikke mange år i jobb før min psykiske helse stoppet meg. Hadde jeg vert klar over dette i forkant hadde jeg valgt en annen utdannelse, man kommer til ett punkt hvor det å ha en jobb man kan fungere i er viktigere enn hvilken jobb man har. Det er en prosess du må gjennom. Prøv å aksepter at det er slik. At du ikke kan ha en bestemt jobb betyr ikke nødvendigvis at du påvirker andre på en dårlig måte men at du vil bli svært syk av å stå i jobben. Anonymkode: 4daef...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå