AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Svigermor og jeg har hatt et godt forhold siden vi ble introdusert for hverandre for ca 2 år siden. I helgen skulle mannen og jeg på middagsselskap til henne og overnatte til dagen etterpå. Helt fra vi kom var hun ganske avvisende mot meg, og regelrett ganske frekk. De andre gjestene merket også dette, og det var ganske pinlig for meg. Blant annet snakket hun i en lengre periode om hvor glad hun er i mannens eks-kjæreste, hvor fin jente hun er osv, og insisterte på å vise de andre gjestene bilder av henne på facebook... I et par tilfeller ba jeg henne holde opp, noe hun heller ikke satt pris på. Da jeg pratet med mannen om det i dag (han hadde blitt en dag ekstra) henviste han til en samtale jeg hadde hatt med svigermor sist vi var på besøk (og mannen ikke var tilstede). Svigermor og jeg har veldig forskjellig syn på økonomi, og sist vi var der hadde vi hatt en samtale om det. I følge mannen hadde jeg vært ufin og pratet ned om svigermors økonomiske valg, noe hun hadde sagt til ham når vi var på besøk nå. Slik jeg husker samtalen var at svigermor pratet ned om hvordan mine foreldre (og jeg) forvalter penger, og jeg (helt riktig) snakket litt tilbake fordi jeg syntes hun så ting veldig sort/hvitt og pratet ned om andres valg. Hva gjør jeg nå? Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, men gruer meg til neste gang vi skal dit. På mange måter har svigermor vært som en ekstra mor for meg, og jeg har aldri i mitt liv møtt en slik isfront som jeg ble møtt med på fredag. Anonymkode: 4946d...f0e
SoWhat? Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Slik du husker det? Hva mener du med det? Snakket hun ned om deres valg eller ikke? Mens du helt tydelig husker du snakket ned om hennes prioriteringer? Litt av en dialog forresten. Så hun ble dødelig fornærmet, og nå "hevner" hun seg ved å være passiv aggressiv? Hva tenker du selv vil løse dette da? Var det hun sa virkelig nedlatende, og var du tilbake? 4
Muskath Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Det er veldig lite voksent av din svigermor å hevne seg ved å oppføre seg dårlig mot deg. Men det gjør hun altså. Jeg ville vært sterk, latt som ingenting og bare svart ja og ha neste gang. Hvis dere har et nært forhold kan du jo prøve å snakke med henne på tomannshånd og be om unnskyldning. Bare på grunn av husfreden, ikke fordi dette nødvendigvis er din feil. 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Slik du husker det? Hva mener du med det? Snakket hun ned om deres valg eller ikke? Mens du helt tydelig husker du snakket ned om hennes prioriteringer? Litt av en dialog forresten. Så hun ble dødelig fornærmet, og nå "hevner" hun seg ved å være passiv aggressiv? Hva tenker du selv vil løse dette da? Var det hun sa virkelig nedlatende, og var du tilbake? Den samtalen svigermor og jeg hadde sist vi var på besøk har ikke utpekt seg for meg, så jeg husker den ikke i detalj. Essensen av samtalen var at vi pratet om økonomi, hvorav svigermors side gikk i de baner at "hun ikke kunne FORSTÅ hvorfor noen valgte å spare penger, det gjorde bare gjerrige sure mennesker som sitter og gnur på krona og ikke lever livet". Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare. (Både mine foreldre og jeg er ganske sparsomme, noe svigermor vet veldig godt. Dette var en del av samtalen). Jeg tenkte ikke noe over denne samtalen, da den virket helt normal, den ble avsluttet på en sivil måte og vi hadde det hyggelig i etterkant. Da vi kom på besøk denne gangen var hun svært avvisende og frekk. Blant annet spurte hun bryskt om hun skulle kjøre meg til mine foreldre (da hun hentet samboer og meg på togstasjonen, for å delta i hennes middagsselskap), spurte i en ganske sur tone om vi hadde med egne drikkevarer fordi hun hadde ikke tenkt å "fø på oss" (hennes ord). Under middagsselskapet ble jeg flau av en vits noen fortalte, og svigermor brølte blant annet over bordet "ikke lat som du er fisefin av sånt, dere prater sikkert sånn hjemme hos dere også". Da skjøt mannen inn og sa "nei, det gjør de faktisk ikke", hvorav svigermor da brølte tilbake "ja dere må være noen jævla kjedelige folk". På et annet tidspunkt spurte hun om hvor jeg ønsket å jobbe etter endt utdanning. Da jeg svarte på spørsmålet langet hun ut om at jeg "ikke måtte tro jeg bare kunne velge og vrake i hva jeg ville". Jeg svarte at jeg så klart var klar over det, men at dette bare var hvor jeg ønsket å jobbe. En venninne av svigermor brøt inn der og "reddet" meg ut av den ubehagelige samtalen. I tillegg det med at hun plutselig la ut i det vide og brede om hvor glad hun er i mannens ekskjæreste. Det var andre episoder i løpet av den kvelden også. Jeg er helt i sjokk, ettersom vi alltid har hatt et svært godt forhold. Føler meg helt perpleks. Anonymkode: 4946d...f0e 5
SoWhat? Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den samtalen svigermor og jeg hadde sist vi var på besøk har ikke utpekt seg for meg, så jeg husker den ikke i detalj. Essensen av samtalen var at vi pratet om økonomi, hvorav svigermors side gikk i de baner at "hun ikke kunne FORSTÅ hvorfor noen valgte å spare penger, det gjorde bare gjerrige sure mennesker som sitter og gnur på krona og ikke lever livet". Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare. (Både mine foreldre og jeg er ganske sparsomme, noe svigermor vet veldig godt. Dette var en del av samtalen). Jeg tenkte ikke noe over denne samtalen, da den virket helt normal, den ble avsluttet på en sivil måte og vi hadde det hyggelig i etterkant. Da vi kom på besøk denne gangen var hun svært avvisende og frekk. Blant annet spurte hun bryskt om hun skulle kjøre meg til mine foreldre (da hun hentet samboer og meg på togstasjonen, for å delta i hennes middagsselskap), spurte i en ganske sur tone om vi hadde med egne drikkevarer fordi hun hadde ikke tenkt å "fø på oss" (hennes ord). Under middagsselskapet ble jeg flau av en vits noen fortalte, og svigermor brølte blant annet over bordet "ikke lat som du er fisefin av sånt, dere prater sikkert sånn hjemme hos dere også". Da skjøt mannen inn og sa "nei, det gjør de faktisk ikke", hvorav svigermor da brølte tilbake "ja dere må være noen jævla kjedelige folk". På et annet tidspunkt spurte hun om hvor jeg ønsket å jobbe etter endt utdanning. Da jeg svarte på spørsmålet langet hun ut om at jeg "ikke måtte tro jeg bare kunne velge og vrake i hva jeg ville". Jeg svarte at jeg så klart var klar over det, men at dette bare var hvor jeg ønsket å jobbe. En venninne av svigermor brøt inn der og "reddet" meg ut av den ubehagelige samtalen. I tillegg det med at hun plutselig la ut i det vide og brede om hvor glad hun er i mannens ekskjæreste. Det var andre episoder i løpet av den kvelden også. Jeg er helt i sjokk, ettersom vi alltid har hatt et svært godt forhold. Føler meg helt perpleks. Anonymkode: 4946d...f0e Ojsann. Hun virker jo til å føle seg underlegen da. For en oppførsel. Nei, jeg vet ikke, men hvis dere har hatt et godt forhold,så kan du jo ringe henne og beklage hvis du sa noe galt. Og at du håper at hun vil si fra om det er noe, fordi du har satt så stor pris på henne og forholdet dere har hatt. Da har ihverfall du gjort ditt. Hun oppførte deg veldig ufint mot deg, og som jeg tolker det så føler hun at dere er "bedre enn henne". Veldig leit om en sånn episode skal ødelegge et fra før godt forhold. 6
Drakan Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 hun høres sprø ut. Ser ut som du har vunnet lotto med svigermor... kanskje tid for lotto, man vet aldri? Hun får finne ut av det selv om hun begynte å gjøre narr av sparing, er jo ganske normalt å spare og ikke sløse hver jævla krone. 9
SPOCA Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Din svigermor høres jo virkelig ikke helt god ut. Det virker som hun tar seg veldig nær av at du/dere er sparsomme og ikke hun selv. Det virker som du rett og slett traff et ømt punkt. Kanskje du må sette deg med henne og spørre henne rett ut hva det er som foregår, og understreke at du faktisk ønsker et godt forhold til henne, og ikke mente å ydmyke henne. Eventuelt at din samboer sier noe til henne Men slik oppførsel er virkelig ufin, sånt gjør man bare ikke i et selskap. 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 7 minutter siden, SPOCA skrev: Din svigermor høres jo virkelig ikke helt god ut. Det virker som hun tar seg veldig nær av at du/dere er sparsomme og ikke hun selv. Det virker som du rett og slett traff et ømt punkt. Kanskje du må sette deg med henne og spørre henne rett ut hva det er som foregår, og understreke at du faktisk ønsker et godt forhold til henne, og ikke mente å ydmyke henne. Eventuelt at din samboer sier noe til henne Men slik oppførsel er virkelig ufin, sånt gjør man bare ikke i et selskap. I følge mannen hadde hun følt at jeg dømte henne for å ikke spare til barna sine, og at jeg dømte henne for at hun velger å bruke penger på seg selv. At jeg sitter på min høye hest, på en måte. Jeg syntes dette var så underlig, for dette er flere måneder siden. I tillegg så hadde jeg jo ønsket at hun hadde tatt det opp med meg istedenfor å reagere på denne måten. Det var en ekstremt uhyggelig middag, selv om hennes oppførsel delvis kan forklares av at hun hadde drukket noen glass vin. Jeg får prøve å spørre henne om det neste gang, selv om jeg ikke har lyst. Svigermor har på mange måter vært en morsfigur for meg, og jeg må innrømme det virkelig gikk inn på meg at hun oppførte seg sånn. Jeg tok til tårene da mannen og jeg pratet om det tidligere i dag. Anonymkode: 4946d...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Men hva sier mannen da, syns han moren oppfører seg greit? Godtok han bare alt fra sim mor? Anonymkode: 4b093...bb8 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Herregud for ei svigermor, snakk om helomvending over en økonomidiskusjon. Nå er det sikkert en annen historie fra svigermors side, og økonomi kan være tabu-tema for mange norske folk. Men ja, hva har du tenkt å gjøre? Hvis du vil gjenopprette forholdet ville jeg anbefalt for eksempel en telefon til henne, berette om at det er lov å være enige om at man er uenige på ting, og at det ikke var hensikten å tråkke på noen tær, samt at behandlingen sist gang var nedverdigende og sårende. Forklar videre hvorfor du ønsker å gjenopprette forholdet, fortell om gode gamle dager og hverandres gode egenskaper man setter pris på, og ta det derifra. Alternativt boikotte besøkene heretter, og så kan man håpe mannen din oppdrar moren sin bedre. Du skylder svigermoren din ingenting, uansett hvor bra de 2 årene har vært, for du fortjener mye mer respekt en det hun har vist. Du og mannen er fremtiden, og skal svigermoren ta del i bildet får hun ta seg sammen. En del av meg sier dette bare er begynnelsen, hvis hun klarer å feiltolke situasjonen så til de grader at hun faktisk går til angrep på deg foran masse folk i sitt eget hjem. Anonymkode: f6a00...e87 4
Rucula Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Og dette satt mannen din å hørte på uten å reagere? 11
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den samtalen svigermor og jeg hadde sist vi var på besøk har ikke utpekt seg for meg, så jeg husker den ikke i detalj. Essensen av samtalen var at vi pratet om økonomi, hvorav svigermors side gikk i de baner at "hun ikke kunne FORSTÅ hvorfor noen valgte å spare penger, det gjorde bare gjerrige sure mennesker som sitter og gnur på krona og ikke lever livet". Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare. (Både mine foreldre og jeg er ganske sparsomme, noe svigermor vet veldig godt. Dette var en del av samtalen). Jeg tenkte ikke noe over denne samtalen, da den virket helt normal, den ble avsluttet på en sivil måte og vi hadde det hyggelig i etterkant. Da vi kom på besøk denne gangen var hun svært avvisende og frekk. Blant annet spurte hun bryskt om hun skulle kjøre meg til mine foreldre (da hun hentet samboer og meg på togstasjonen, for å delta i hennes middagsselskap), spurte i en ganske sur tone om vi hadde med egne drikkevarer fordi hun hadde ikke tenkt å "fø på oss" (hennes ord). Under middagsselskapet ble jeg flau av en vits noen fortalte, og svigermor brølte blant annet over bordet "ikke lat som du er fisefin av sånt, dere prater sikkert sånn hjemme hos dere også". Da skjøt mannen inn og sa "nei, det gjør de faktisk ikke", hvorav svigermor da brølte tilbake "ja dere må være noen jævla kjedelige folk". På et annet tidspunkt spurte hun om hvor jeg ønsket å jobbe etter endt utdanning. Da jeg svarte på spørsmålet langet hun ut om at jeg "ikke måtte tro jeg bare kunne velge og vrake i hva jeg ville". Jeg svarte at jeg så klart var klar over det, men at dette bare var hvor jeg ønsket å jobbe. En venninne av svigermor brøt inn der og "reddet" meg ut av den ubehagelige samtalen. I tillegg det med at hun plutselig la ut i det vide og brede om hvor glad hun er i mannens ekskjæreste. Det var andre episoder i løpet av den kvelden også. Jeg er helt i sjokk, ettersom vi alltid har hatt et svært godt forhold. Føler meg helt perpleks. Anonymkode: 4946d...f0e Oi 😳 Oppførselen hennes ovenfor deg er ikke ok i det hele tatt. Hun føler seg gjerne underlegen eller noe i den duren da dere har forskjellig syn på økonomi. Her bør mannen din sette moren sin på plass da hun ikke kan oppføre seg. Endret 12. november 2018 av Snaskesnusken 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #13 Skrevet 13. november 2018 Her er det mannen din sin oppgave å sette morra si på plass. Ingen godtar slik respektløs oppførser mot kjernefamilien sin/livspartnern/ektefellen. Hadde moren min nevn en eks, hadde jeg såklart bedt henne slutte, eller konfrontert henne med hvor ufin, respektløs og uoppdragent hun oppførte seg, og spurt om hun ikke skammet seg. Sån snakker man ikke til folk, og vartfall ikke med andre tilstedet. Be mannen din snake med henne. Si at det var uakseptabelt, og om både han og du skal ha videre kontakt med henne - må hun unnskylde seg og gjøre opp for seg igjen. Hennes ansvar. Ingen unnskyldning for å "drite ut" andre forran folk. Anonymkode: d3682...191 6
Gjest supernova_87 Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 Hva betyr at noe blir avsluttet på en sivil måte? Og hva er en uhyggelig middag? Kom hodeløse Nick ut av maten din? Uansett, hvorfor står ikke mannen din opp for deg når moren hans snakker dritt om deg og familien i et selskap? Det er helt klart svigermor som er barnslig. Men siden du er den voksne her gjør det modne, prøv å snakke med henne. Vær raus selv om hun kanskje ikke fortjener det. Samtidig som du ikke utsletter deg selv. Jeg ville prøvd å begynne med at på sist middag virket det som hun var ganske misfornøyd med deg og at hvis dere har noe uoppgjort er du åpen for å lytte. Elns.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 Alle vet selvsagt at det er smart å være økonomisk og spare penger. Hvorfor i alle dager trodde du at det var nødvendig å belære en kvinne i generasjonen over deg om noe sånt? Som om du trodde at hun ikke vet eller forstår at sparing er smart? Du framsto NATURLIGVIS bedrevitende og overlegen. "Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare." Dette er jo veldig nedlatende formulert! Ikke rart hun ble lei seg og nå reagerer annerledes overfor deg. Du virker jo lite moden når du sier dette, for du TROR vel ikke virkelig på at hun ikke ser verdien av sparing? Det du EGENTLIG sier her, er jo "du er dum som sløser og slem som sier det du sier". Bare at du pakker det inn som "undring". Nei, du synes ikke at det er "underlig", du synes hun er dum og/eller tar dumme valg. Du satte deg på din høye hest, og det forandret hennes syn på deg. Hun trodde dere var gode venner, nå føler hun vel at du innerst inne så ned på henne hele veien. Kanskje du er perfekt på alle måter? Hvis ikke, prøv å forestille deg at noen som er mye flinkere enn deg på områder der du kommer til kort, sier f eks "jeg synes det er underlig at noen spiser godteri, når kroppen har så mye bedre av grønnsaker"... Det er en passiv-aggressiv uttrykksmåte, og det er ganske typisk at den som snakker sånn mener at de aldeles ikke har sagt noe galt.... Hun oppfører seg ikke bra mot deg, men hun har rett og slett fått den overlegne oppførselen din i vrangstrupen, og har ikke lyst til å være sammen med deg mer nå som hun vet at du forakter henne. Anonymkode: ed13c...afe 1
Drakan Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet selvsagt at det er smart å være økonomisk og spare penger. Hvorfor i alle dager trodde du at det var nødvendig å belære en kvinne i generasjonen over deg om noe sånt? Som om du trodde at hun ikke vet eller forstår at sparing er smart? Du framsto NATURLIGVIS bedrevitende og overlegen. "Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare." Dette er jo veldig nedlatende formulert! Ikke rart hun ble lei seg og nå reagerer annerledes overfor deg. Du virker jo lite moden når du sier dette, for du TROR vel ikke virkelig på at hun ikke ser verdien av sparing? Det du EGENTLIG sier her, er jo "du er dum som sløser og slem som sier det du sier". Bare at du pakker det inn som "undring". Nei, du synes ikke at det er "underlig", du synes hun er dum og/eller tar dumme valg. Du satte deg på din høye hest, og det forandret hennes syn på deg. Hun trodde dere var gode venner, nå føler hun vel at du innerst inne så ned på henne hele veien. Kanskje du er perfekt på alle måter? Hvis ikke, prøv å forestille deg at noen som er mye flinkere enn deg på områder der du kommer til kort, sier f eks "jeg synes det er underlig at noen spiser godteri, når kroppen har så mye bedre av grønnsaker"... Det er en passiv-aggressiv uttrykksmåte, og det er ganske typisk at den som snakker sånn mener at de aldeles ikke har sagt noe galt.... Hun oppfører seg ikke bra mot deg, men hun har rett og slett fått den overlegne oppførselen din i vrangstrupen, og har ikke lyst til å være sammen med deg mer nå som hun vet at du forakter henne. Anonymkode: ed13c...afe Virkelig normalt å starte å hate noen og oppføre seg som dritt, bare for å bli fortalt at det er fint å spare og ha litt penger til overs. I stede for å gjøre som normale folk å snakke privat ala "Hei, jeg syntes ikke samtalen sist ble så hyggelig. Følte at du så ned på meg og det såret meg. Mente du virkelig det på den måten?" så nei skal hun kjefte og smelle foran andre om hvor uverdig hun er? Virkelig voksent. Tror noen mennesker må lære seg å kommunisere bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #17 Skrevet 13. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle vet selvsagt at det er smart å være økonomisk og spare penger. Hvorfor i alle dager trodde du at det var nødvendig å belære en kvinne i generasjonen over deg om noe sånt? Som om du trodde at hun ikke vet eller forstår at sparing er smart? Du framsto NATURLIGVIS bedrevitende og overlegen. "Jeg er veldig økonomisk av meg, og sa at det fikk nå være hver og enkelt sitt valg, men at jeg syntes det er litt underlig å ikke "se verdien" av sparing, og i tillegg dømme andre som velger å spare." Dette er jo veldig nedlatende formulert! Ikke rart hun ble lei seg og nå reagerer annerledes overfor deg. Du virker jo lite moden når du sier dette, for du TROR vel ikke virkelig på at hun ikke ser verdien av sparing? Det du EGENTLIG sier her, er jo "du er dum som sløser og slem som sier det du sier". Bare at du pakker det inn som "undring". Nei, du synes ikke at det er "underlig", du synes hun er dum og/eller tar dumme valg. Du satte deg på din høye hest, og det forandret hennes syn på deg. Hun trodde dere var gode venner, nå føler hun vel at du innerst inne så ned på henne hele veien. Kanskje du er perfekt på alle måter? Hvis ikke, prøv å forestille deg at noen som er mye flinkere enn deg på områder der du kommer til kort, sier f eks "jeg synes det er underlig at noen spiser godteri, når kroppen har så mye bedre av grønnsaker"... Det er en passiv-aggressiv uttrykksmåte, og det er ganske typisk at den som snakker sånn mener at de aldeles ikke har sagt noe galt.... Hun oppfører seg ikke bra mot deg, men hun har rett og slett fått den overlegne oppførselen din i vrangstrupen, og har ikke lyst til å være sammen med deg mer nå som hun vet at du forakter henne. Anonymkode: ed13c...afe Jeg sa det som respons på at hun sa at hun syntes folk som velger å spare penger er gjerrige sure mennesker som gnur på krona og ikke vet å «leve livet». Hun vet godt at mine foreldre er sparsomme, noe vi hadde pratet om minutter før, så det virket jo direkte myntet på dem. Jeg husker ikke om jeg brukte ordet underlig, og tviler egentlig på det. Som sagt bare gjenforteller jeg essensen av samtalen, da dette er en stund siden og jeg ikke husker ordrett hva som ble sagt. Jeg kan forstå at hun ikke syntes det var noe gøy å høre, men det syntes jo ikke jeg heller. Jeg følte jeg måtte forsvare meg, og kjørte på med omtrent samme mynt. Det var ikke pent gjort av meg, men jeg følte jeg måtte stå opp for det jeg mener. Lignende har skjedd i flere tilfeller hvor jeg bare har jattet med, og mannen har oppfordret meg flere ganger til å si fra. jeg forakter henne absolutt ikke i det hele tatt og kan ikke fatte hvordan hun har fått for seg dette. Anonymkode: 4946d...f0e 3
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2018 #18 Skrevet 13. november 2018 Med forbehold om at TS ikke har vært frekk og nedlatende mener jeg at denne svigermoren og sønnen trenger en leksjon i normal høflighet. For det første kan man la være å gnure på negative tanker i månedsvis. Løft opp røret og snakk med svigerdatter dersom du føler deg forulempet. Å ødelegge middagen ved å være ufin er virkelig ikke måten - og begynne å snakke om den fantastiske eks'en er langt over streken. Hvorfor i all verden tok ikke sønnen sin mor med ut på kjøkkenet og ba henne begynne å oppføre seg som folk? Men nå må faktisk sønnen først på banen overfor sin mor. Og nei, jeg tror ikke noe på at en ny samtale uten vitner til stede mellom svigerdatter og svigermor fører noe godt med seg siden svigermor har besluttet at TS er fisefin og finere enn andre. Det kan godt være at det ikke er noen god kjemi mellom svigermor og svigerdatter fra før eller at det ikke blir slik det har vært igjen. Men denne moren må forstå at sønnen har valgt sin samboer og at moren ikke får lov å prøve å velte det forholdet. Hvis ikke mannen din står opp for deg TS, da hadde jeg revurdert hele forholdet. Og dette kan jeg si med en viss styrke da min mor prøvde seg på å bryte opp forholdet mellom min eks og meg også. Det medførte at vi holdt kontakten minimal for hun ville ikke gi seg med dette siden hun ikke likte han. Dette har hun aldri skjønt. Skulle jeg virkelig ikke tatt min manns side her?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #19 Skrevet 13. november 2018 3 timer siden, Rainstorm skrev: Hva betyr at noe blir avsluttet på en sivil måte? Og hva er en uhyggelig middag? Kom hodeløse Nick ut av maten din? Uansett, hvorfor står ikke mannen din opp for deg når moren hans snakker dritt om deg og familien i et selskap? Det er helt klart svigermor som er barnslig. Men siden du er den voksne her gjør det modne, prøv å snakke med henne. Vær raus selv om hun kanskje ikke fortjener det. Samtidig som du ikke utsletter deg selv. Jeg ville prøvd å begynne med at på sist middag virket det som hun var ganske misfornøyd med deg og at hvis dere har noe uoppgjort er du åpen for å lytte. Elns. Mannen sto opp for meg ved de tilfellene han var tilstede. Det at hun hadde pratet så mye om hans ekskjæreste hadde hun gjort da han var på kjøkkenet. Dagen etterpå hadde han bedt henne slutte med dette (på generell basis, det hender fra tid til annen), og sagt at det er uhøffelig å insistere på å prate om henne videre. Anonymkode: 4946d...f0e 2
Sokkar Skrevet 13. november 2018 #20 Skrevet 13. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge mannen hadde hun følt at jeg dømte henne for å ikke spare til barna sine, og at jeg dømte henne for at hun velger å bruke penger på seg selv. At jeg sitter på min høye hest, på en måte. Jeg syntes dette var så underlig, for dette er flere måneder siden. I tillegg så hadde jeg jo ønsket at hun hadde tatt det opp med meg istedenfor å reagere på denne måten. Det var en ekstremt uhyggelig middag, selv om hennes oppførsel delvis kan forklares av at hun hadde drukket noen glass vin. Jeg får prøve å spørre henne om det neste gang, selv om jeg ikke har lyst. Svigermor har på mange måter vært en morsfigur for meg, og jeg må innrømme det virkelig gikk inn på meg at hun oppførte seg sånn. Jeg tok til tårene da mannen og jeg pratet om det tidligere i dag. Anonymkode: 4946d...f0e Synes han virkelig at det forsvarer oppførselen hennes? Spør han om han synes du har vist den holdningen til han? For dersom det er din nedlatende holdning, vil vel han ha merket det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå