Gå til innhold

Hvis du fikk et slikt bord (bilde), hva hadde du gjort med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bordet er heltre fransk eik, brunbeiset og vokset. Ville du endret farge og i såfall hvordan og til hva? Vil veldig veldig gjerne ha forslag, da vi har arvet dette (et grisedyrt bord med tilhørende skjenk og skap). 

Syns det er kult men hele vår stue er grå og hvit. Lintapet, antikk lysekrone, store vinduer med mye lys... (Bare for å si litt om stilen, fransk /landlig /herskapelig)

4174E98B-0169-406E-A248-D723C64C4ECF.jpeg

Anonymkode: af0a8...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om stil, men vil nevne at det er mye mer jobb enn du tror å pusse det ned. Har erfaring med å pusse ned (og diskret lakkere) et spisestuebord, og det var 30-40 timers arbeid. Eik er veldig, veldig hardt! Selv med gode maskiner er det mye pes å få alt bra i kriker og kroker. Når du så har skjenk og skap i tillegg...

Jeg ville gjort ingenting.

Anonymkode: 46bb6...d37

• Liker 5
Skrevet

La det være! Fantastisk slik det er.

Anonymkode: d026d...cff

• Liker 8
Skrevet

Ved nærmere ettertanke har du faktisk muligheten å få bordet sandblåst, siden det er heltre eik. Mitt bord var en blanding av eik og teak (som er et mykt treslag).

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke endret på fargen

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ikke uttale meg om stil, men vil nevne at det er mye mer jobb enn du tror å pusse det ned. Har erfaring med å pusse ned (og diskret lakkere) et spisestuebord, og det var 30-40 timers arbeid. Eik er veldig, veldig hardt! Selv med gode maskiner er det mye pes å få alt bra i kriker og kroker. Når du så har skjenk og skap i tillegg...

Jeg ville gjort ingenting.

Tidligere møbelsnakker her: hvis du brukte 30-40 timer på et spisestuebord så var du enten full eller på narkotika. 

Anonymkode: c65f5...86c

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe, om du da ikke får det sandblåst profesjonellt. Det høres ut som du har en stil der det uansett passer inn slik det er. Husk at det er det som gir personlighet til interiøret...

Anonymkode: e41a2...252

• Liker 1
Skrevet

Ville hatt det slik. Evt kan det kanskje beises/oljes i mørkere farge om det passer bedre til resten av interiøret. 

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Enten beholdt det slik det er, eller malt.med kalkmaling som ikke trenger noen forbehandling.

Gjest Monsieur Beau
Skrevet

Mest sannsynligvis beholdte det akkurat slik det er.

Skrevet
On 11/12/2018 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

Tidligere møbelsnakker her: hvis du brukte 30-40 timer på et spisestuebord så var du enten full eller på narkotika. 

Anonymkode: c65f5...86c

He, he. En profesjonell ville kanskje brukt mindre tid. Noe av problemet var buete former. Flatene gikk jo raskt og greit. Og så var det tre runder med lakkering etter pussingen.

http://artdeco-retro.no/bord/bent-winge-1907-1983-klaffebord-i-teak-ca-1960/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...