Gå til innhold

Til foreldre. Rydder dere opp for voksne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er student og bor i kollektiv.  2 i kollektivet er gutter(ja, tror kjønnet er relevant) og jeg opplever stadig at det er tomt for bestikk, kopper, skåler, osv fordi disse bare lar tingene bli værende på rommet etter bruk. Jeg må også minne dem på å vaske panner og kjeler etter bruk. 

Er det foreldre her på Kvinneguiden som rydder opp etter sine voksne barn når de er hjemme? Må dere be sønnene deres om å vaske panna etter bruk? Går dere tom for bestikk fordi sønnen har alt på rommet sitt?

Anonymkode: a9725...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor selv i kollektiv (med jenter, så tror egentlig ikke at kjønnet er spesielt relevant). I starten ble det aldri kjøpt inn dopapir, såpe, vasket opp når mine ting ble brukt, støvsugd, eller tatt ut søppel. Fikk forklarte at "oiii unnskyld, mamma pleide å gjøre det når jeg bodde hjemme" når jeg konfronterte dem 🙄

Anonymkode: 350ff...892

Skrevet

Lag husregler!!! En uke på hver med ansvar for vask og støvsuging, låner A noe fra B så må A sørge for å vaske/rydde det på plass med en gang h*n er ferdig med det sånn at B kan bruke det når h*n vil, ha ukesmøter og lag handlelister hvis dere deler på ting osv., osv.

Anonymkode: c5698...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...