AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg merker godt at jeg trenger et mye tydeligere skille mellom studietid og fritid. Jeg går et studie med mye egenstudium og kan derfor legge opp dagen mye etter hva jeg ønsker. Jeg prøver likevel å ha det som en 8-16 arbeidsdag, selv om det noen dager blir litt andre tider. Problemet mitt er at jeg konstant går rundt og tenker på det jeg har gått gjennom den dagen og føler at jeg ikke får tømt hodet. Jeg tar meg stadig i å google ting som jeg plutselig begynner å lure på før jeg i det hele tatt rekker å tenke at det kan vente til i morgen. Jeg prøver å skille mest mulig, ved å feks lese mest mulig på universitetet, men jeg konsentrer meg faktisk best hjemme så jeg bruker å ta halve dagen på universitetet og halve hjemme (bor veldig nært så er bare 5 min å gå). Jeg vet ikke egentlig om det hadde hjulpet å sitte hele dagen på universitetet, for de dagene jeg har gjort det går jeg fortsatt rundt og tenker på pensum. På en måte er det jo bare bra at jeg grubler på pensum og husker og repeterer det jeg har lest, men det kan bli veldig slitsomt i lengden. Hva gjør dere for å ikke drive med skolearbeid på fritiden? Anonymkode: 48562...8c7
Gjest duftlyset Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 (endret) kjøp boken "toppkarakterssystemet" der forklares alt helt enkelt. og etter dette vil du kunne slappe av ved fritid. "skole er tid for skole, hjemme er fritid" tenker jeg. Endret 12. november 2018 av duftlyset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå