Ayesh Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 (endret) Hei Min sønn er 1.5 uke gammel. Og har hatt øyepuss siden han ble født. Ser verre ut i dag. Mannen min vil at vi skal ta med han til legen akkurat nå. Men hvor skal vi dra? Legevakt? Eller vente til imorgen og dra til fastlegen/helsestasjon? Den dagen vi ble utskrevet fra A hus så sa sykepleier noe om at hvis det er noe med barnet så kan vi komme til en avd som er for babyer. Men husker ikke helt hvor hun mente Endret 12. november 2018 av Ayesh
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Det er ikke akutt med litt puss på øynene har dere prøvd å skylle med øyedråper? Om det ikke blir bedre kan dere ringe føden i morgen siden dere fremdeles tilhører dem. Eller fastlege Anonymkode: 871f1...8d2 1
Chablis Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 (endret) Skyll med morsmelk. Er du usikker så ta en telefon til føden nå, det skader jo ikke. Gratulerer med gullunge! Endret 12. november 2018 av Elektra 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Hvis du ammer kan du presse ut morsmelk og fylle øynene med det. Bruk det til å skylle pusset ut skikkelig. Gjenta det ofte de neste dagene. Morsmelk er genialt mot puss i øynene. Genialt mot tett nese også forresten. Anonymkode: 24cfd...391 4
Ayesh Skrevet 12. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke akutt med litt puss på øynene har dere prøvd å skylle med øyedråper? Om det ikke blir bedre kan dere ringe føden i morgen siden dere fremdeles tilhører dem. Eller fastlege Anonymkode: 871f1...8d2 Hva slags øyedråper mener du?vi fikk beskjed om å bruke saltvann på bomull eller en gangs tørre kluter. Saltvann har jeg brukt hele tiden. Og i dag måtte jeg bruke flere ganger siden i dag var det verst. Prøvd med varmt van også. Han prøver åpne øynene men pga øyepuss får han bare åpent den ene 😢
Chablis Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 Ta morsmelk på en ren bomullspad. Og så tørker du over øyet, mot nesen og tårekanalen. Viktig at du tørker denne retningen slik at du tørker ut av øyet og ikke inn.
Ayesh Skrevet 12. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Elektra skrev: Skyll med morsmelk. Er du usikker så ta en telefon til føden nå, det skader jo ikke. Gratulerer med gullunge! 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ammer kan du presse ut morsmelk og fylle øynene med det. Bruk det til å skylle pusset ut skikkelig. Gjenta det ofte de neste dagene. Morsmelk er genialt mot puss i øynene. Genialt mot tett nese også forresten. Anonymkode: 24cfd...391 Ja jeg har morsmelk. Hvordan tar jeg det oppi øye hans? Skal jeg først håndmelke det ut i en skje? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Min hadde også det. Mye. Det var trange tårekanaler og ingenting å gjøre med. Senere fikk han øyekatarr, det må man ha minst fire ganger for å bestå barnehagen...
Ayesh Skrevet 12. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Elektra skrev: Ta morsmelk på en ren bomullspad. Og så tørker du over øyet, mot nesen og tårekanalen. Viktig at du tørker denne retningen slik at du tørker ut av øyet og ikke inn. Ok skal prøve på denne måten ☺ 1
Ayesh Skrevet 12. november 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Min hadde også det. Mye. Det var trange tårekanaler og ingenting å gjøre med. Senere fikk han øyekatarr, det må man ha minst fire ganger for å bestå barnehagen... Når ble barnet ditt kvitt øyepuss? Jeg har hørt at man skal trykke et sted mellom øyene hvis man har trange tårekanaler
Chablis Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Ayesh skrev: Ja jeg har morsmelk. Hvordan tar jeg det oppi øye hans? Skal jeg først håndmelke det ut i en skje? Håndmelke litt i en ren skål og dypp bomullspad oppi. Etter øyet er rent kan du dryppe noen dråper rett fra brystet i øyet.
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 12 minutter siden, Ayesh said: Når ble barnet ditt kvitt øyepuss? Jeg har hørt at man skal trykke et sted mellom øyene hvis man har trange tårekanaler Han var nesten halvannet år. Snakk med helsestasjonen eller fastlegen.
Ayesh Skrevet 12. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2018 Kan jeg dryppe noen dråper av saltvann eller morsmelk rett inn i øyet til babyen????
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 4 timer siden, Ayesh skrev: Kan jeg dryppe noen dråper av saltvann eller morsmelk rett inn i øyet til babyen???? Ja, skyll øyet med masse morsmelk og gjør det ofte til øyet er bra. Anonymkode: 24cfd...391
Oppsi Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 Rens øyet med rent vann først, så bader du øyet i morsmelk. Gjør dette hver gang du ammer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå