AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 I helgen hadde jeg ett uheldig tilfelle hvor jeg hadde fått for mye alkohol og ble så satt ansvarlig for å ta vare på noen jakker, lang historie kort har jeg klart å rote bort en jakke. Han som da eier jakken, har jeg ingen kjennskap til for uten om at jeg møtte han den kvelden. Dagen etter dette skal ha skjedd fikk jeg en telefon fra han der han beskyldte meg for å ha stjålet jakken og truet med å anmelde, etter mye fram å tilbake har jeg fått bekreftet at jeg skal ha hatt jakken sist og med ett uhell har rotet den bort. Jeg har sagt og skal erstatte den jakken men uten at jeg vet akkurat sum så skal dette være en dyr jakke som hadde ett skjerf og ett par skinnhansker i lommen. Problemet er at han ikke har kvittering og kun har en kompis som skal "bekrefte" at han eier denne jakken. Ettersom jeg ikke kjenner denne personen stoler jeg naturligvis ikke på at han er ærlig om prisen på jakken og diverse. Er det noen der ute som har råd eller kan noe om lover rundt erstatning? Alle svar taes godt imot, takk på forhånd. Anonymkode: d4549...73a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Det er jo ikke din feil at folk overlater jakkene sine til deg? Og hva skal han egentlig anmelde? Anonymkode: 21aa7...be4 16
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Jeg skal tydeligvis ha forlatt utestedet med denne jakken, han mente/eller mener at jeg med vilje har tatt denne jakken med og skulle anmelde meg for tyveri.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, tromsopie skrev: Jeg skal tydeligvis ha forlatt utestedet med denne jakken, han mente/eller mener at jeg med vilje har tatt denne jakken med og skulle anmelde meg for tyveri. Du får høre med utestedet om de har noe overvåkning da, hvis ikke har han ikke særlig med bevis. Anonymkode: 3b05f...329 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 Men hvordan fikk han nummeret ditt hvis du ikke kjenner han? Anonymkode: 03996...d48 1
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får høre med utestedet om de har noe overvåkning da, hvis ikke har han ikke særlig med bevis. Anonymkode: 3b05f...329 En av hannes kompiser har observert meg forlate utestedet med jakken, har også snakket med en venninne på telefonen da jeg forteller henne at jeg hadde en jakke jeg ikke viste hvem var sin. Har åpenbart tatt denne jakken med ett uhell så skal erstatte, men tviler på det å erstatte noe for en dyr sum om han ikke har noe bevis på hvor dyr den er.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Det er politiet sin jobb å bevise at du er skyldig, når som ikke kommer til å skje her, sak henglagt grunnet bevistets stilling. Ikke noe å stresse med skulle dette gå så langt. Blitt nesten vanlig at å miste ting på fest Anonymkode: 82cbd...acd
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvordan fikk han nummeret ditt hvis du ikke kjenner han? Anonymkode: 03996...d48 Det vet jeg faktisk ikke. Han ringte også på skjult nummer, derfor blir jeg mer skeptisk på hele situasjonen.
Troll! Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, tromsopie skrev: Det vet jeg faktisk ikke. Han ringte også på skjult nummer, derfor blir jeg mer skeptisk på hele situasjonen. Kompisene bidrar til å gjøre en "sak" mer "genuin" ved å juge på seg at de har sett deg med den, de forsøker da å være vitner til at du har tatt den. Bare stå på ditt. 2
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er politiet sin jobb å bevise at du er skyldig, når som ikke kommer til å skje her, sak henglagt grunnet bevistets stilling. Ikke noe å stresse med skulle dette gå så langt. Blitt nesten vanlig at å miste ting på fest Anonymkode: 82cbd...acd Men igjen kan ikke jeg si at jeg absolutt ikke hadde jakken da jeg har fortalt venninne min motsatt.
Kvinne87Rogaland Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Vet du hvor du gikk etter du forlot utestedet? Kan du ha glemt jakken i en taxi? Går jo an å ringe taxiselskapet, de pleier å ha en "Lost and found" oppbevaring...
Minlillesky Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: I helgen hadde jeg ett uheldig tilfelle hvor jeg hadde fått for mye alkohol og ble så satt ansvarlig for å ta vare på noen jakker, lang historie kort har jeg klart å rote bort en jakke. Han som da eier jakken, har jeg ingen kjennskap til for uten om at jeg møtte han den kvelden. Dagen etter dette skal ha skjedd fikk jeg en telefon fra han der han beskyldte meg for å ha stjålet jakken og truet med å anmelde, etter mye fram å tilbake har jeg fått bekreftet at jeg skal ha hatt jakken sist og med ett uhell har rotet den bort. Jeg har sagt og skal erstatte den jakken men uten at jeg vet akkurat sum så skal dette være en dyr jakke som hadde ett skjerf og ett par skinnhansker i lommen. Problemet er at han ikke har kvittering og kun har en kompis som skal "bekrefte" at han eier denne jakken. Ettersom jeg ikke kjenner denne personen stoler jeg naturligvis ikke på at han er ærlig om prisen på jakken og diverse. Er det noen der ute som har råd eller kan noe om lover rundt erstatning? Alle svar taes godt imot, takk på forhånd. Anonymkode: d4549...73a Han har skyld i dette selv som lot en full person (deg) ta vare på jakken. En full person har da ikke såå god kontroll på hvem som er hvem sitt, om man ikke kjenner dem. Uten kvittering og bevis, så når han ikke langt uansett. Og politiet vil nok stille han spørsmål om hvorfor han lot en full person passe på hans ting. Det sier seg selv at det ikke ender bra som regel..
Chablis Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 Dette får han bruke sin egen forsikring på. At han leverer en dyr jakke til en ukjent som er tydelig beruset får han ta på egen kappe. Og seff backer kompiser, for han vet han er på tynn is her. Be han anmelde (saken blir 100% henlagt) og blokker nummeret, evt blokker for inngående skjulte nummer. De prøver å presse og true deg til å gjøre noe du ikke er pliktig til og dersom de fortsetter så truer du med anmeldelse for trakkasering. Jævla pappagutter dom tror verden er der for å føye dem 😡 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, tromsopie skrev: Men igjen kan ikke jeg si at jeg absolutt ikke hadde jakken da jeg har fortalt venninne min motsatt. Du er ikke pliktig til å inkriminere deg selv. Anonymkode: 82cbd...acd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke pliktig til å inkriminere deg selv. Anonymkode: 82cbd...acd Nei, men venninnen kan jo vitne på at hun har innrømmet å ha hatt jakken. Anonymkode: 3b05f...329
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 6 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Vet du hvor du gikk etter du forlot utestedet? Kan du ha glemt jakken i en taxi? Går jo an å ringe taxiselskapet, de pleier å ha en "Lost and found" oppbevaring... Ja, ble hentet av en bekjent, han har ikke sett nå jakke når han hentet meg men jeg satt på ett busstopp utenfor en togstasjon så har ringt både NSB og busselskapets hittegods uten lykke.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men venninnen kan jo vitne på at hun har innrømmet å ha hatt jakken. Anonymkode: 3b05f...329 Hvorfor vitne mot sin egen venninne blir jeg nysgjerrig på da... Anonymkode: 82cbd...acd
tromsopie Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor vitne mot sin egen venninne blir jeg nysgjerrig på da... Anonymkode: 82cbd...acd Er ikke ute etter å lyge til politiet eller komme unna dette, men stiller spørsmål på hvor skyldig de kan se meg, og betaler dessuten ikke en jakke uten kvittering. 1
Chablis Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 Spiller innen rolle hvem som vitner på hva! HAN ga jakken til en person han ikke kjente og som var overstadig beruset. Selvfølgelig er dette da hans ansvar og skyld. Det er ikke noe å spekulerere i engang. 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #20 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Spiller innen rolle hvem som vitner på hva! HAN ga jakken til en person han ikke kjente og som var overstadig beruset. Selvfølgelig er dette da hans ansvar og skyld. Det er ikke noe å spekulerere i engang. Satt akkurat å tenkte tanken du skrev her, mens jeg sitter på jobb. End of discussion. 😄 Anonymkode: 82cbd...acd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå