Pipaluk Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg trener et sted hvor det er noen damer som nok trener mer enn det som er sunt for helsa og jeg mistenker spiseforstyrrelser eller annen alvorlig sykdom. Har stedene som svømmehaller og treningsstudio som feks SATS noen policy på når de eventuelt kan kreve legeattest? Om de skulle falle om mens de trener så må jo SATS ha medisinsk personale i bakhånd 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Hva mener du med medisinsk personale ? Tipper at de som jobber på treningssentere i beste fall har et førstehjelpskurs. Anonymkode: 795d5...047 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Dersom de faller om blir ambulansen ringt, men bedre om de faller om der enn alene i leiligheten vel. Det er ingenting du kan gjøre. La dem være. Anonymkode: 7f66e...40e 9
Chablis Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Nei det kan de ikke. McDonald's kan heller ikke nekte overvektige. 19
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 Hvis noen er synlig skadelig undervektig og trener mye, blir det vanligvis grepet fatt i og de nektes og trene i den tilstanden. Men hvis disse damene ikke er undervektig har de lov til å trene så mye som det passer dem, samme hva du syns. Anonymkode: a27a7...f19 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med medisinsk personale ? Tipper at de som jobber på treningssentere i beste fall har et førstehjelpskurs. Anonymkode: 795d5...047 Jepp. Jeg sluttet å jobbe på SATS for 5 ish år siden. Jeg hadde ikke noe førstehjelpskurs. Anonymkode: 832a4...3c5 3
Pipaluk Skrevet 12. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med medisinsk personale ? Tipper at de som jobber på treningssentere i beste fall har et førstehjelpskurs. Anonymkode: 795d5...047 Har de ikke tilknyttet noen fysioterapeuter?
Pipaluk Skrevet 12. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom de faller om blir ambulansen ringt, men bedre om de faller om der enn alene i leiligheten vel. Det er ingenting du kan gjøre. La dem være. Anonymkode: 7f66e...40e Så du tenker at det er bedre at de kollapser på et treningsstudio enn hjemme?
Gladiator Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Kan ikke nekte noen noe! Det blir for dumt. Folk med alvorlige sykdommer sitter dypere enn noen kan forstå før de er det i det selv. Disse menneskene trenger hjelp, forståelse og omsorg! 3
Pipaluk Skrevet 12. november 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2018 15 minutter siden, Elektra skrev: Nei det kan de ikke. McDonald's kan heller ikke nekte overvektige. Jeg synes ikke det er helt sammenliknbart. MC Donalds er ikke en gymsal. Jeg vet at noen steder har noen regler rundt dette, men om noen tør å gripe inn er dog en annen sak
Chablis Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, Pipaluk skrev: Har de ikke tilknyttet noen fysioterapeuter? Joda, men det er davel ikke noe helsesenter heller. Folk kommer i alle størrelser og det er ikke opp til sats på bedømme noe som helst. Det går på diskriminering. 2 minutter siden, Pipaluk skrev: Så du tenker at det er bedre at de kollapser på et treningsstudio enn hjemme? Da er de ikke alene i hvertfall
Chablis Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg synes ikke det er helt sammenliknbart. MC Donalds er ikke en gymsal. Jeg vet at noen steder har noen regler rundt dette, men om noen tør å gripe inn er dog en annen sak Så klart det kan sammenlignes. Begge deler går på diskriminering og ingen av personalgruppene er skikket til å ta noen medisinsk vurdering. 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 Jeg ble nektet da jeg ikke kunne fremlegge legeerklæring,og jeg er i etterkant veldig glad for at treningsstudioet tok ansvar. Anonymkode: 755c5...87b 13
Thyra Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 Det er nok enkelte med spiseforstyrrelser som trener mer enn de har godt av. Men man kan da ikke nekte noen adgang i svømmehaller og treningssentre fordi de er for tynne! Hva med dem som bare er naturlig veldig tynne, skal de nektes å trene? Alle har jo godt av fysisk aktivitet, så lenge de ikke overdriver. Og for dem som sliter med at de er for tynne og ikke klarer å legge på seg, så kan jo trening også hjelpe dem å få litt kjøtt på beina. 1
Chablis Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ble nektet da jeg ikke kunne fremlegge legeerklæring,og jeg er i etterkant veldig glad for at treningsstudioet tok ansvar. Anonymkode: 755c5...87b Hvilket treningssenter gjaldt dette? Dette tror jeg ikke noe på what so ever dersom dette var et vanlig treningssenter. Ingen der har medisinsk kompetanse til å kreve noe som helst, ei heller har de lov til det. 4
Chablis Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Thyra skrev: Det er nok enkelte med spiseforstyrrelser som trener mer enn de har godt av. Men man kan da ikke nekte noen adgang i svømmehaller og treningssentre fordi de er for tynne! Hva med dem som bare er naturlig veldig tynne, skal de nektes å trene? Alle har jo godt av fysisk aktivitet, så lenge de ikke overdriver. Og for dem som sliter med at de er for tynne og ikke klarer å legge på seg, så kan jo trening også hjelpe dem å få litt kjøtt på beina. Nemlig. En PT har ingen som helst kompetanse eller rett til å bedømme dette.
Pipaluk Skrevet 12. november 2018 Forfatter #17 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, Elektra skrev: Joda, men det er davel ikke noe helsesenter heller. Folk kommer i alle størrelser og det er ikke opp til sats på bedømme noe som helst. Det går på diskriminering. Da er de ikke alene i hvertfall Handler ikke dette mer om medisinsk forsvarlighet enn diskriminering? Det er jo til ens eget beste og for de andre som trener der. Tusenfryd har også noen regler for hvem som kan kjøre karusell. Det hjelper ikke at det er på eget ansvar 2
Thyra Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Hvilket treningssenter gjaldt dette? Dette tror jeg ikke noe på what so ever dersom dette var et vanlig treningssenter. Ingen der har medisinsk kompetanse til å kreve noe som helst, ei heller har de lov til det. Ihvertfall ikke om undervekt er det eneste kriteriet for å nekte dem.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 9 minutter siden, Pipaluk skrev: Så du tenker at det er bedre at de kollapser på et treningsstudio enn hjemme? Ja. Da vil de antagelig bli tatt med på sykehuset og det vil bli stilt spørsmål ved deres helse. Hvis vi tenker at vedkommende kollapser hjemme og våkner igjen (noe som antagelig har skjedd mange ganger før), vil de bare fortsette i samme spor. Større sjanse for hjelp dersom de blir oppdaget av helsepersonell. Men så kan de jo også falle om og dø, og da er det også bedre at det ikke skjer hjemme. Anonymkode: 7f66e...40e 2
Pipaluk Skrevet 12. november 2018 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble nektet da jeg ikke kunne fremlegge legeerklæring,og jeg er i etterkant veldig glad for at treningsstudioet tok ansvar. Anonymkode: 755c5...87b Jeg vet at noen steder gjør det, og har juridisk rett til å gjøre det 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå