Gå til innhold

Jeg vil strikke!


lillesky

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å strikke, men jeg er nybegynner og vet ikke hva jeg skal strikke! Har strikket skjerf før, men det er jo begrenset hvor mange skjerf man har lyst på. :wink:

Noen som har noen gode forslag? Jeg har kikket litt på internett, men finner ikke noe sånn spesielt for nybegynnere.

Hva er lett å strikke? Gjerne noe jeg kan bruke! Er det vanskelig å strikke sokker? Samboeren min har lyst på ullsokker!

Skal ta meg en tur innom strikkebutikken etter påske også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er ikke så lenge siden det var noen innlegg her om det samme.

Hvis du bruker søkefunksjonen så finenr du dem nok. Eller så kan du jo bla litt bakover i hus,hage og hobbyrommet her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

I påsken har jeg strikket en lue og en liten veske. Veldig enkelt. Men skal du innom garnbutikken så kan du jo spørre dem om de har en oppskrift på noe lett. De pleier å ha store permer med oppskrifter. Jeg har også lyst til å prøve meg på ullsokker, men aner ikke hvordan man gjør det. Noen som har en sokke oppskrift? Spesielt nyskjerrig på hvordan man får den knekken fra ankel til fot, slik at det ikke blir slike gamle tennis sokker som man kunne ta på seg uansett veg. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden det var noen innlegg her om det samme.

Hvis du bruker søkefunksjonen så finenr du dem nok.  Eller så kan du jo bla litt bakover i hus,hage og hobbyrommet her. :)

Jeg pleier å gjøre det, men glemte meg denne gangen...

Tusen takk for gode tips, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanskelig å strikke sokker, men jeg syntes det var fint at noen viste meg, og ikke bare forklarte, hvordan hælen skal strikkes. Damer i garnbutikker bruker å være kjempegreie sånn.

Jeg liker å strikke barnetøy fordi det blir fort ferdig, men det kan være litt kinkig med tynt garn og tynne pinner hvis en ikke er så vant. Sokker og votter i tykt garn på pinne nr 5 som du tover i vaskemaskin er lett og raskt og gir sluttresultater som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom garnbutikken i dag!

Og garnbutikk-damene var kjempehyggelige! :-) Så nå skal jeg strikke og tove ei veske i lime. Kjempe spennende! Har nå lagt opp 72 masker på rundpinne, rundpinne for aller første gang. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...