AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Del Skrevet 12. november 2018 Nå spiste jeg nettopp en passe god mengde med vaniljeyoghurt og skulle starte på antibiotikaen min mot klamydia i dag.. Bør jeg vente til etter midnatt før jeg tar tablettene? Er det farlig å ta dem på tom mage? Anonymkode: 32a46...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Del Skrevet 12. november 2018 Hvordan er doseringen? Er det 1 dose hvert døgn? Du kan ta første dose om 2 timer. Anonymkode: 05619...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Del Skrevet 12. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er doseringen? Er det 1 dose hvert døgn? Du kan ta første dose om 2 timer. Anonymkode: 05619...9a5 Det er to tabletter om gangen per døgn! Anonymkode: 32a46...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Del Skrevet 12. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er to tabletter om gangen per døgn! Anonymkode: 32a46...7e1 Ja, da kan du ta første dose kl 20 og så tar du neste dose i 08-09-tiden. Den siste dosen du skal ta tar du altså på en morgen, for eksempel om du skal gå på antibiotika i en uke så er siste dose neste mandag kl 08. Som regel får man jo bare nok antibiotika til akkurat en kur så det skal ikke være så vanskelig. Anonymkode: 05619...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Del Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, da kan du ta første dose kl 20 og så tar du neste dose i 08-09-tiden. Den siste dosen du skal ta tar du altså på en morgen, for eksempel om du skal gå på antibiotika i en uke så er siste dose neste mandag kl 08. Som regel får man jo bare nok antibiotika til akkurat en kur så det skal ikke være så vanskelig. Anonymkode: 05619...9a5 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta to tabletter samtidig hver kveld før jeg legger meg, 7 dager i strekk! Anonymkode: 32a46...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokuyo Skrevet 12. november 2018 #6 Del Skrevet 12. november 2018 Står det i pakningsvedlegget at du skal unngå melk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Del Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, Kokuyo skrev: Står det i pakningsvedlegget at du skal unngå melk? Ja, men helt ok hvis man f.eks spiser yoghurt til frokost og tar tablettene til lunsj Anonymkode: 32a46...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokuyo Skrevet 12. november 2018 #8 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men helt ok hvis man f.eks spiser yoghurt til frokost og tar tablettene til lunsj Anonymkode: 32a46...7e1 Det er ikke melk per se, ser jeg, men mat og drikke som inneholder kalsium. Ville ventet et par timer og så tatt tablettene. Endret 12. november 2018 av Kokuyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Del Skrevet 12. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta to tabletter samtidig hver kveld før jeg legger meg, 7 dager i strekk! Anonymkode: 32a46...7e1 Ja men da gjør du det. Jeg spurte om hvor mange doser du skulle ta pr dag og du svarte to tabletter og jeg tolket det da som at du mente du skal ta to doser pr dag, men du skal tydeligvis ta 1 dose pr dag og du kan begynne i kveld. Anonymkode: 05619...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Del Skrevet 12. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men helt ok hvis man f.eks spiser yoghurt til frokost og tar tablettene til lunsj Anonymkode: 32a46...7e1 Du bø ta antibiotika med jevne intervall. Om du tar kl 20 nå bør du fortsette å ta dem på den tiden hver dag ut kuren. Og ja, du kan selvsagt spise yoghurt kl 18 og ta medisinen kl 20. Anonymkode: 05619...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Del Skrevet 12. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da gjør du det. Jeg spurte om hvor mange doser du skulle ta pr dag og du svarte to tabletter og jeg tolket det da som at du mente du skal ta to doser pr dag, men du skal tydeligvis ta 1 dose pr dag og du kan begynne i kveld. Anonymkode: 05619...9a5 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bø ta antibiotika med jevne intervall. Om du tar kl 20 nå bør du fortsette å ta dem på den tiden hver dag ut kuren. Og ja, du kan selvsagt spise yoghurt kl 18 og ta medisinen kl 20. Anonymkode: 05619...9a5 Ok takk for tips, da tenker jeg at jeg spiser dem kl 22 men jeg pyntet nok litt på sannheten spiste god endel yoghurt og en hel pakke ost, er jeg ille ute nå? ts Anonymkode: 32a46...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Del Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for tips, da tenker jeg at jeg spiser dem kl 22 men jeg pyntet nok litt på sannheten spiste god endel yoghurt og en hel pakke ost, er jeg ille ute nå? ts Anonymkode: 32a46...7e1 Du spiste en hel pakke ost som i en 500g pakke? Nå har jeg aldri måtte forholde meg til noen som har spist så store mengder ost i en gang, men jeg vil tro osten har gått forbi magesekken etter 3 timer. Det er helt greit at du spiser ost på brødskiva og drikker et glass biola videre i kuren så lenge du holder deg unna det 2 timer før og etter dosen, men til du har gjennomført kuren burde du unngå å spise så store mengder Anonymkode: 05619...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå spiste jeg nettopp en passe god mengde med vaniljeyoghurt og skulle starte på antibiotikaen min mot klamydia i dag.. Bør jeg vente til etter midnatt før jeg tar tablettene? Er det farlig å ta dem på tom mage? Anonymkode: 32a46...7e1 En time før eller tre timer etter inntak av melkemat er helt innafor. Les nå på pakningsvedlegget eller ring apoteket. Anonymkode: a845c...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå