Gå til innhold

Tt kort og taxi, hvordan funker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tt kort. Står jeg skal ringe og bestille. Ringer man bare og sier «jeg trenger en taxi i morgen kl 15? Eller må man bestille samme dagen? 

Bor i Østfold og skal til Bodø, ringer jeg og bestiller dit da? Kan jeg ikke bare sette meg i en taxi og vise tt kortet? 

Anonymkode: 76898...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøre taxi fra Østfold til Bodø? Det gjør man uansett ikke, TT eller ei. Tror, eller er ganske sikker på, at TT-kjøring gjelder kun innenfor kommunens grenser. Skal du utenfor, blir det vanlig taxi, som du betaler i sin helhet selv.

Du bestiller via et Bestiller-kontor, gjerne i forveien. Impuls-turer kan en vel også ta, via samme kontor, men en kan risikere å måtte vente, eller at det ikke er ledige biler.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Kjøre taxi fra Østfold til Bodø? Det gjør man uansett ikke, TT eller ei. Tror, eller er ganske sikker på, at TT-kjøring gjelder kun innenfor kommunens grenser. Skal du utenfor, blir det vanlig taxi, som du betaler i sin helhet selv.

Du bestiller via et Bestiller-kontor, gjerne i forveien. Impuls-turer kan en vel også ta, via samme kontor, men en kan risikere å måtte vente, eller at det ikke er ledige biler.

Hun skal vel kanskje ta fly, og dermed til flyplassen? 

Anonymkode: aa973...f85

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal vel kanskje ta fly, og dermed til flyplassen? 

Anonymkode: aa973...f85

Ja, vi får håpe det :)

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, Kontormus skrev:

Ja, vi får håpe det :)

Ja skal selvfølgelig ikke ta taxi fra Østfold til Bodø., men står at tt kortet gjelder i andre kommuner/fylker 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skal selvfølgelig ikke ta taxi fra Østfold til Bodø., men står at tt kortet gjelder i andre kommuner/fylker 

Ok, kanskje er det ulikt i forskjellige kommuner. Jeg bor i Oslo og vet det har vært problematisk og benytte TT til f.eks Nesodden. Om du ikke fikk tilstrekkelig info sammen med korter, vil jeg tro de kan fortelle deg det du trenger vite på det nummeret hvor du ringer for å bestille

Skrevet

Moren min har tt kort, her vi bor så er nærmeste by i nabokommunen, og det gjelder dit. Jrg bestiller ofte for henne samme dag hun trenger det, må ikke være dagen før. Spør sjåføren om de kan kjøre sånn og sånn på tt kort. 

Anonymkode: 46b60...0c6

Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Der tar du grundig feil. TT kortet kan brukes i alle landets kommuner. Men man må gjerne legge ut for hele taxiregningen selv for så å sende kvitteringen inn til den ansvarlige kortutstederen der en har fått kortet. 

Ønsker ts å bruke hele innskuddet på TT kortet på tur fra sør til nord, så står det ts fritt. 

Hvordan din taxisentral ønsker at du skal bestille og betale, må du spørre den lokale taxisentralen du bruker om. 

Anonymkode: 5119c...770

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du grundig feil. TT kortet kan brukes i alle landets kommuner. Men man må gjerne legge ut for hele taxiregningen selv for så å sende kvitteringen inn til den ansvarlige kortutstederen der en har fått kortet. 

Ønsker ts å bruke hele innskuddet på TT kortet på tur fra sør til nord, så står det ts fritt. 

Hvordan din taxisentral ønsker at du skal bestille og betale, må du spørre den lokale taxisentralen du bruker om. 

Har ikke hørt noe om at jeg må legge ut selv. Kortet er jo som et «kredittkort» med penger så man skal tydeligvis bare dra kortet. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hørt noe om at jeg må legge ut selv. Kortet er jo som et «kredittkort» med penger så man skal tydeligvis bare dra kortet. 

Husk at du også må betale egenandel. 

Anonymkode: 30eab...c94

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du også må betale egenandel. 

Anonymkode: 30eab...c94

Ja det står vel 40 kroner eller betale med tt kortet? Skjønte ikke helt det.. håper sjåføren har kunnskap, men regner ikke med det. Har for eksempel kjørt buss / tog med ledsagerbevis og sjåføren har aldri visst hva det var -.- 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tar ikke grundig feil. Det er ulike TT-kort og ulike regler innenfor ulike kommuner. I Oslo kan en ikke benytte seg av fritidsreiser og krysse kommunegrenser, i utgangspunktet. Unntaket er hvis en skal til flyplassen og SIA. Sistnevnte hvis en skal besøke noen. Reiser til/fra behandling må en benytte Pasientreiser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...