AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg var nettopp på sykebesøk hos en som er nyoperert og skal være sykemeldt en måned fra sin faste jobb. Mens jeg var der fikk han sms fra et sted han er tilkallingsvikar for som spurte om han kunne komme å sitte i kassa i 4 timer en dag i neste uke, mens han som egentlig jobber er på sykehuset. Han jeg besøkte mente selv det gikk bra siden han bare skulle sitte i kassa i 4 timer og ikke anstrenge seg, mens jeg sa han ikke kunne gjøre det siden han skal være sykemeldt en måned og at han da kan komme i trøbbel med NAV ang sykepenger. Han mente at det ikke gjorde noe siden det bare var snakk om noen timer og at det var hans 100% stilling han var sykemeldt fra og ikke denne bi-jobben som han jobbet på 1-2 dager i måneden når det var noe prekært. Får ikke NAV opp at han har jobbet under sykemeldingen når denne tilkallingsjobben hans sender inn A-skjema for deres lønnsmottakere? Anonymkode: 8d0c4...c6a
stan Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Hvis dette er en type jobb som er av lignende karakter som den han er sykemeldt fra så er dette ulovlig. Men om det er ulike krav til helse, så kan det være ok. Uansett vil jo NAV få greie på det gjennom skattetrekk og innbetaling av arbeidsavgift. Hvis det da ikke dreier seg om svart arbeid. Noe som er ulovlig og ekstra forkastelig i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Han kan fint jobbe, men må føre timene i egenerklæringen på sykemeldingen. Og oppgi det at han har flere arbeidsgivere. Anonymkode: ecce8...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå