Gå til innhold

Hvor mye står du igjen med etter alle faste utgifter/regninger er betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne måneden står jeg igjen med ca 9000kr etter alle regninger er betalt. Så disse pengene går til mat/husholdning/aktiviteter/bensin ol. Tipper 1000kr går med til bensin. Så da står jeg igjen med 8000kr. 

Er dette mye eller lite å stå igjen med? 

Anonymkode: cf5f4...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat samme som meg, men jeg jobber i et lavtlønnet yrke og har dyr husleie

Anonymkode: c8ad9...c89

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne måneden står jeg igjen med ca 9000kr etter alle regninger er betalt. Så disse pengene går til mat/husholdning/aktiviteter/bensin ol. Tipper 1000kr går med til bensin. Så da står jeg igjen med 8000kr. 

Er dette bare til deg? Forsørger du kun deg selv? Da er dette en fin sum og i hvertfall ikke for lite

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hva som er mye og lite egentlig. Kommer jo an på hvor mange som bor i husholdningen din også. Jeg er alene med tre barn ca 70 % av tida, og bare meg de siste 30 %. Jeg har ca 17 000,- igjen etter at huslån og regninger er betalt.

Anonymkode: 5b6ae...904

Skrevet

Jeg har ca 4000 igjen i lommepenger når alt er betalt og overført dit det skal. Har egen matkonto og regningskonto, så det er ikke mye, men det som går til fjas og shopping.

Anonymkode: 1f1c8...d9b

Skrevet

Ca. 30.000 i snitt når alt er betalt. Kona har rundt 38.000 utbetalt i måneden. Hva hennes penger går til veit gudene...

Når vi etablerte forbruksmønster tidlig i 20årene jobbet jeg mens hun tjente lommepenger på helgejobb. 20år senere betaler jeg det meste fremdeles. Og hennes lønn er fremdeles hennes lommepenger selv om hun tjener 650.000 i året. 

Anonymkode: 01b32...60a

Skrevet

8000 til kun deg selv, eller familie på 4 liksom TS? 

Jeg har 14 000 igjen etter alle faste utgifter pr mnd, og da sparer jeg 8000-10 000

Anonymkode: 94cb7...b69

• Liker 1
Skrevet

Jeg står igjen med ca. 14 000 når alt er betalt. Har ingen barn og synes jeg har det ganske romslig. 

Anonymkode: 5ba5b...743

• Liker 1
Skrevet

Utbetalt ca 38 000kr, etter utgifter ca 22 00kr. Sparer litt over halvparten 

Anonymkode: 3f9ff...db1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca. 30.000 i snitt når alt er betalt. Kona har rundt 38.000 utbetalt i måneden. Hva hennes penger går til veit gudene...

Når vi etablerte forbruksmønster tidlig i 20årene jobbet jeg mens hun tjente lommepenger på helgejobb. 20år senere betaler jeg det meste fremdeles. Og hennes lønn er fremdeles hennes lommepenger selv om hun tjener 650.000 i året. 

Det virker jo helt rart 

• Liker 4
Skrevet

-2000. 

Anonymkode: 87ded...d96

Skrevet

Jeg sitter igjen med ca. 10 000. 

Anonymkode: 65fca...de5

Skrevet

16.000 ca.

Anonymkode: be141...ed6

Skrevet

burde egentlig ikke hatt penger til overs, men har utrolig nok vanligvis litt jeg kan sette til siden. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ca 4500,- etter alle faste utgifter er betalt, er enslig. 

Anonymkode: 18d66...15f

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overskudd på kr. 9000,- etter at alle regninger er betalt inkl. matbusjett ?    Er du en person alene så burde du ha akseptabelt  romslig økonomisk.,og  muligheten for litt sparing.     Har du derimot kanskje  forsørgeransvar for  barn eller ungdom som kanskje står v/ tærskelen til konfirmasjon o.l så  er kr 9000,- som å leve på sparebluss. 

Har du  2-3  tenåringer i tilegg  boendes hjemme som gjerne ønsker å få innfridd  sitt ønske   om eit  førerkort eller  andre fornøyelser for å vera likestilt med andre ungdomer etc. ?       Mange tenåringer bor idag  igjennomsnittleg lenger hjemme hos sine  foreldrene  en ungdomer flest tidligere, og slikt   påløper  seg en rekke uforutsette utgifter  til   mat ,strøm ,klær. reise, kinoer  og andre fornøyelser.  Utgifter som bidrar til eit stort "hogg " i en families  økonomiske kvardag,og overskotet krymper fort inn.                      

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du i det minste en veldig hot dame hvis hun klarer sløse så mye penger på hår, sminke, klær og sko. 🤣

Spøk til side, her må du jo forandre radikalt. Med mindre du tjener 10mill der 38.000 virker som lommerusk er det helt feil. Lurer også på hva slags kvinne det er som utnytter deg i mange år uten dårlig samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

Nada. Jobber i staten, må vite!

Anonymkode: 9958d...181

Skrevet

25000 igjen når faste utgifter er betalt. 

Men så går ca 12000 til mat, 3-4000 til fjas og en del til klær, frisør, etg.

2 barn og mann. Han har ikke like mye igjen, da han betaler ned hus- og billån .

Anonymkode: b31be...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...