AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Hvor lang er din studiedag, og hvor stor del av den er ren studering? Jeg er vanligvis på universitetet fra 8-16, men har funnet ut at det bare går med ca. 5-6 timer med ren studering. Jeg gjør egentlig ikke så mye annet, men jeg tar mange små pauser og ser at det påvirker tiden veldig mye. I tillegg til at jeg noen dager nok har en litt for lang lunsjpause. Hvordan er det med dere andre studenter? Anonymkode: 7adb6...470
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er vanligvis på universitetet fra 8-16, men har funnet ut at det bare går med ca. 5-6 timer med ren studering. Jeg gjør egentlig ikke så mye annet, men jeg tar mange små pauser og ser at det påvirker tiden veldig mye. Gratulerer, du studerer på rett måte. Det beste er 15 min på og 5 min pause. Anonymkode: 2bca1...672 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 De fleste gjør nok som deg, med mindre du er helt ekstrem og tar med deg bøkene på dass og på vaskerommet, evt. sitter og leser i enhver situasjon. Til og med ens eget sexliv kan påvirkes av ekstrem lesning i senga. Anonymkode: f51d9...6b7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Kle deg formelt. Anonymkode: d9ae8...fc5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Studiedagene mine varierer, alt fra ingenting til 12 timer. Vi har veldig lite obligatorisk og jeg lærer best når jeg får studert alene og i eget tempo. Satt i kafeteriaen før, men for mye lyd så holder meg enten hjemme er på biblioteket. Er heller ikke så glad i sånne kollokviegreier da man bare blir distrahert og prater tull istedenfor å faktisk jobbe, så studerer alene om det ikke er prosjektarbeid med gruppe. Gjør vel 30 minutter arbeid og 10 minutter pause flere ganger i løpet av dagen og hører på musikk uten tekst mens jeg jobber. Har en times pause midt i hvor jeg spiser, ser på en episode av en serie og går en tur før jeg fortsetter. Blir definitivt mer av dette nå som eksamensperioden snart begynner. Gleder meg faktisk litt 😄 Anonymkode: 87903...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, du studerer på rett måte. Det beste er 15 min på og 5 min pause. Anonymkode: 2bca1...672 Ja, det er vel kanskje det, men jeg tenker at det er individuelt hva som funker for enhver. Noen dager kan jeg feks sitte i en time av gangen, med 10 min pause mellom, men det er ikke så veldig ofte konsentrasjonen er så på topp da. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste gjør nok som deg, med mindre du er helt ekstrem og tar med deg bøkene på dass og på vaskerommet, evt. sitter og leser i enhver situasjon. Til og med ens eget sexliv kan påvirkes av ekstrem lesning i senga. Anonymkode: f51d9...6b7 Du har nok helt rett, men jeg ble bare så overrasket over hvor mye tid som går med til å ikke-studere. Feks når man svarer på sånne spørreundersøkelser om hvor lenge man studerer, så svarer jo sikkert mange bare all tiden de feks bruker på universitetet inkl. små pauser 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kle deg formelt. Anonymkode: d9ae8...fc5 Hva har det med saken å gjøre? Jeg foretrekker å sitte behagelig når jeg skal lese forresten, så jeg har ingen planer om å gjøre det. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Studiedagene mine varierer, alt fra ingenting til 12 timer. Vi har veldig lite obligatorisk og jeg lærer best når jeg får studert alene og i eget tempo. Satt i kafeteriaen før, men for mye lyd så holder meg enten hjemme er på biblioteket. Er heller ikke så glad i sånne kollokviegreier da man bare blir distrahert og prater tull istedenfor å faktisk jobbe, så studerer alene om det ikke er prosjektarbeid med gruppe. Gjør vel 30 minutter arbeid og 10 minutter pause flere ganger i løpet av dagen og hører på musikk uten tekst mens jeg jobber. Har en times pause midt i hvor jeg spiser, ser på en episode av en serie og går en tur før jeg fortsetter. Blir definitivt mer av dette nå som eksamensperioden snart begynner. Gleder meg faktisk litt 😄 Anonymkode: 87903...b0f Mer av pauser eller mer av 30 min arbeid? Jeg liker å variere hvor jeg sitter alt etter hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare lese og notere liker jeg godt å sitte i et miljø med litt bakgrunnsstøy, men hvis jeg feks skal virkelig forstå noe litt krevende så bør jeg ha det helt stille. Anonymkode: 7adb6...470
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva har det med saken å gjøre? Jeg foretrekker å sitte behagelig når jeg skal lese forresten, så jeg har ingen planer om å gjøre det. Anonymkode: 7adb6...470 neivel https://www.forbes.com/sites/alisoncoleman/2016/03/20/does-your-choice-of-work-outfit-make-you-more-productive/ Anonymkode: d9ae8...fc5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: neivel https://www.forbes.com/sites/alisoncoleman/2016/03/20/does-your-choice-of-work-outfit-make-you-more-productive/ Anonymkode: d9ae8...fc5 Men nå er ikke dette en tråd med ønske om tips til å bli mer produktiv da. Poenget var å finne ut hvor mye tid folk faktisk bruker på ren studering vs hvor lang studiedagen faktisk er. Anonymkode: 7adb6...470
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 Det heter ikke studering 😊😫😂 Anonymkode: 406ea...631
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #10 Skrevet 13. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke studering 😊😫😂 Anonymkode: 406ea...631 Oi, så du MÅTTE bare gå inn i tråden for å påpeke det? Lite å gjøre i dag du gitt 😊 Anonymkode: 1cf45...cc3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke studering 😊😫😂 Anonymkode: 406ea...631 Hva heter det da? Anonymkode: 7adb6...470
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mer av pauser eller mer av 30 min arbeid? Jeg liker å variere hvor jeg sitter alt etter hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare lese og notere liker jeg godt å sitte i et miljø med litt bakgrunnsstøy, men hvis jeg feks skal virkelig forstå noe litt krevende så bør jeg ha det helt stille. Anonymkode: 7adb6...470 Mer av denne typen studiedag Gjør ikke sånt hver dag før eksamen, blir en til tre dager i uka. Men fremover blir det nok hver dag bortsett fra i helga. Vil jo ikke slite meg ut før eksamen heller 😂 Anonymkode: 87903...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #13 Skrevet 13. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer av denne typen studiedag Gjør ikke sånt hver dag før eksamen, blir en til tre dager i uka. Men fremover blir det nok hver dag bortsett fra i helga. Vil jo ikke slite meg ut før eksamen heller 😂 Anonymkode: 87903...b0f Ahh, men sånn til vanlig da, når det ikke er eksamen. Hva gjør du da? Jeg har ikke eksamen til jul, så jeg fortsette egentlig bare som før nå, hehe. Anonymkode: 7adb6...470
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #14 Skrevet 14. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ahh, men sånn til vanlig da, når det ikke er eksamen. Hva gjør du da? Jeg har ikke eksamen til jul, så jeg fortsette egentlig bare som før nå, hehe. Anonymkode: 7adb6...470 Kortere studiedager og ikke så intenst arbeid. Liker best å se materialet på video fremfor å lese om det. Er også mer sosial, men under eksamensperioden "forsvinner" jeg litt fordi jeg vil konsentrere meg. Anonymkode: 87903...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå