Gå til innhold

Hvilke yrker har kort utdanning, men med relativt god lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å omskolere meg. Er sykepleier, men jeg orker rett og slett ikke turnuslivet mer og det er vanskelig å finne jobber som kun innebærer jobb på dagtid. Ønsker ikke diskusjon om valget mitt, ønsker kun tips og råd om andre yrker, utdanninger ol. 

Jeg skjønner jeg kanskje ikke kan få lik lønn om det er en lavere utdanning, men lønnen bør ikke være alt for lav. 

Anonymkode: ba3a6...88d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Telefonselgere kan tjene ganske godt, og det er kort opplæring.

Anonymkode: 07ecf...f99

• Liker 1
Skrevet

Toller(hørt det er vanskelig å få jobb), togkonduktør(men det er jo også turnus), fengselsbetjent(sikkert mindre turnus enn sykepleie), fast stilling på dagligvare kan tjene passe greit. Hva med helsesekretær eller å jobbe på helsestasjon? Helsesøster? Barnehage?

Anonymkode: 16f8f...b20

• Liker 1
Skrevet

Søke jobb som legemiddelkonsulent? Lurer selv på hvor man finner sånne utlyste stillinger. Jeg er også sykepleier og i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: eec90...90b

Skrevet

Tollvesen og Fengselsvesen har fortsatt lønnet opplæring fra dag 1.  De er vel de eneste statsetatene som fortsatt har det tror jeg. NSB er også veldig bra. En lokfører jeg kjenner ligger på ca. 800k, men da er det mye ugunstig turnus.

Vil du bare ha jobb på dagtid man. - fre., er det ikke så enkelt.  Er ikke sykepleier et springbrett for mer adm, jobber innen helsevesenet ?   Kanskje bedriftshelse eller noe sånt ?  Jeg vet sannelig ikke.

Anonymkode: 549c3...17a

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søke jobb som legemiddelkonsulent? Lurer selv på hvor man finner sånne utlyste stillinger. Jeg er også sykepleier og i samme situasjon som deg. 

På finn, som de fleste andre stillinger https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?q=legemiddelkonsulent Men vær klar over at de ofte krever enten salgserfaring eller en spesifikk videreutdannelse, eller begge deler. 

Anonymkode: 83a39...520

Skrevet

Trafikklærer? To år på høgskole, Oslo eller Stjørdal. Grei lønn ifht utdannelse.

Anonymkode: 30c2c...41c

• Liker 1
Skrevet

Er det viktig for deg å skifte yrke også, eller kan jobber hvor du får nytte av sykepleier-utdanningen din være relevante - forutsatt at du kan jobbe på dagtid? I såfall, kan stillinger i privat helsesektor være relevante? Typ selskaper som har bedriftsavtaler osv. Evnt om det finnes jobber på dagsentre, hos fastlege etc

Tar med et lite forbehold; jeg kjenner ikke lønnsnivået i disse jobbene, men jeg kjenner flere sykepleiere som har skiftet fra offentlig sektor med turnus til lignende jobber. 

Anonymkode: 6a639...10f

Skrevet

Lastebilsjåfør. 

Anonymkode: 54864...840

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toller(hørt det er vanskelig å få jobb), togkonduktør(men det er jo også turnus), fengselsbetjent(sikkert mindre turnus enn sykepleie), fast stilling på dagligvare kan tjene passe greit. Hva med helsesekretær eller å jobbe på helsestasjon? Helsesøster? Barnehage?

Anonymkode: 16f8f...b20

Både toller og fengselsbetjent har da like ille turnus som sykepleier. Fengselsbetjent betaler ikke veldig bra heller, bortsett fra røde dager og slikt da. Helsesekretær og barnehage er også dårlig lønnet.

Elektrikkere er godt lønnet med kort utdannelse.

• Liker 1
Skrevet

Siden du er sykepleier kan du vel ta påbygging og bli lege. Noen korte år så får du bedre lønn, og jobber du som fastlege jobber du jo bare på dagen.

Anonymkode: 61924...97b

Skrevet

Trikkesjåfør!

Relativt kort opplæring, god lønn, masse tillegg osv.

Anonymkode: 6958b...b1c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er sykepleier kan du vel ta påbygging og bli lege. Noen korte år så får du bedre lønn, og jobber du som fastlege jobber du jo bare på dagen.

Man kan ikke ta påbygg for å bli lege selv om man er sykepleier. Ikke svar i denne tråden før du vet hva du snakker om, ærlig talt.

Anonymkode: 42963...c66

• Liker 31
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korte 7-8 år inkl turnustjeneste, pluss et år med heavy vaktarbeid på sykehus som ledd i spesialisering i allmennmedisin, og de fleste steder plikt til å delta i legevakt, når man er fastlege. Og de fleste fastleger må jobbe lange dager og helger for å få unna papirarbeid.  Jepp. Easy peasy. 

Anonymkode: 06605...047

• Liker 11
Skrevet

Byggingeniør, farmasøyt.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke slik det fungerer. Hun må fullføre en seksårig utdanning i medisin, selv om hun er sykepleier. Etter det må man ha 1,5 års turnustjeneste.

27 minutter siden, Inwe skrev:

Både toller og fengselsbetjent har da like ille turnus som sykepleier. Fengselsbetjent betaler ikke veldig bra heller, bortsett fra røde dager og slikt da. Helsesekretær og barnehage er også dårlig lønnet.

Elektrikkere er godt lønnet med kort utdannelse.

Er sammen med en fengselsbetjent og han tjener godt selv om han har sluttet med nattevakter, særlig mtp. at han kun har gått 2 år på skole (der man til og med får betalt for å gå på skole, så ingen studielån). 

Anonymkode: 90c8e...646

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sammen med en fengselsbetjent og han tjener godt selv om han har sluttet med nattevakter, særlig mtp. at han kun har gått 2 år på skole (der man til og med får betalt for å gå på skole, så ingen studielån). 

Anonymkode: 90c8e...646

Kjenner også en fengselsbetjent og jeg synes ikke lønna var fryktelig god. Den er ikke dårlig, men heller ikke noe jeg vil kalle en god lønn. Vet at utdannelsen er betalt.

Skrevet

Søppeltømmer. Ferdig på jobb tidlig også. 

Anonymkode: ef437...f7b

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å omskolere meg. Er sykepleier, men jeg orker rett og slett ikke turnuslivet mer og det er vanskelig å finne jobber som kun innebærer jobb på dagtid. Ønsker ikke diskusjon om valget mitt, ønsker kun tips og råd om andre yrker, utdanninger ol. 

Jeg skjønner jeg kanskje ikke kan få lik lønn om det er en lavere utdanning, men lønnen bør ikke være alt for lav. 

Anonymkode: ba3a6...88d

Ta en titt på utdanning.no

De har lister over yrker, hvor lang utdanning de har og hvilken lønn man kan forvente. 

Skrevet

hva med regnskap, evt lønnsarbeid?

Anonymkode: d846d...c95

Skrevet

Kan prest være interessant? Det er vel en bachelor som teolog så vidt jeg har hørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...