Gå til innhold

En person som ikke vil sterilisere kattene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
På 12.11.2018 den 14.42, tussi680 skrev:

Nå kommer alle med fy-fy pekefinger her ser jeg. Fatter ikke at dere skal være så himla pågående med det? Det er hans katt, og så lenge han steller med kattene og kattungene på vanlig normalt vis, og sørger for at de får gode hjem er det bare å bøye seg i støvet og ta av seg hatten for!

Katter hører ikke hjemme i norsk fauna. Dette skjer med hjemløse katter: https://www.nrk.no/rogaland/krev-lovendring-etter-sjokkerande-kattebilete-1.13948449 Dess flere som får kattunger, dess flere går uten at de får hjem. Det at man får så mange kattunger og gir dem bort gratis fører til at mennesker ser på dem som gjenbruksvare. Vi har ikke dette problemet med hunder. 

Spoiler

r8_vkBF5R3YnIjRRCNWMXQCAhudHAwtwCQRBXM2v

På 12.11.2018 den 14.55, tussi680 skrev:

Rasekatter har blitt til av vanlige huskatter fra østen bl.a. Og si meg hvorfor skandaliseres/ ropes det ikke høyt hvor folk som selger bort rasekattene sine da? De er da normalt en god puseluss? Pluttiplutt?

Fordi mennesker som bruker 6000 på en katt vil uvanlig sjeldent være så tenkesløs at den setter masse kattunger på den som ender opp som hjemløse. Vi har ikke et problem i Norge med 100 00 rasekatter som er hjemløse og som får den type skader du ser på bildet over. Det er blandingskattene som lider

Anonymkode: d1368...f22

Bilde skjult under spoiler-tag. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 12.11.2018 den 15.06, tussi680 skrev:

Avl av rasekatter er for å tjene penger, sånn i bunn og grunn, og det har gått mange år å avle de fram disse rasene, og da betaler folk villig vekk for å få en pus å avle videre på mot at det tjenes penger på kattungene som kommer. Oppdrettere sier de skal  være sånn, de skal være slik. Pene, søte, gode sjarmerende og litt kr i kassa. Men dette har en bakside, tro du meg. Hva gjør de med pusekatter som ikke blir solgt?

De fleste oppdrettere tjener ikke penger på oppdrett. Skal man tjene penger så må man ha mange kull i året, gjerne hos x antall forverter. Også bør man droppe å bruke penger på utstilling. Eller ta inn ny katter, bare bruke den samme hannen "ørten" ganger osv osv. De fleste jeg kjenner (og ja, jeg kjenner mange oppdrettere) har noen få kull i året, bruker mye penger på å importere nytt blod, og legger igjen uhorvelig mange tusen i året på utstilling. Så kommer medlemskap i klubb og rasering. Mat og sand til både voksne og kattunger. Forsikring. For de fleste av oss er det en dyr hobby, eller kanskje aller helst livsstil. Jeg vet at jeg ikke går i pluss, selv om det kommer inn en del kroner når man selger. Da prøver man å ikke tenke på hvor mye som går ut... Og pusekatter som ikke blir solgt blir nok værende hos oppdretter, de blir ikke knerta... 

Anonymkode: 0b712...e51

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange katter har disse menneskeneog hvor mange ganger har de fått kattunger? Vet du det? Merker jeg får vodt langt inn i sjela bare av å lese det. Det finner så mange andre katter som trenger et hjem. Forstår veldig godt at du reagerer.

Anonymkode: 3d69b...1ca

• Liker 1
Skrevet
På 12.11.2018 den 15.06, tussi680 skrev:

Avl av rasekatter er for å tjene penger, sånn i bunn og grunn, og det har gått mange år å avle de fram disse rasene, og da betaler folk villig vekk for å få en pus å avle videre på mot at det tjenes penger på kattungene som kommer. Oppdrettere sier de skal  være sånn, de skal være slik. Pene, søte, gode sjarmerende og litt kr i kassa. Men dette har en bakside, tro du meg. Hva gjør de med pusekatter som ikke blir solgt?

De blir solgt for en litt billigere sum som kosekatter. Ikke for utstilling/ avl. Seriøse oppdrettere leverer da kattungen chippet, vaksinert og med krav om kastrering.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig trist at disse menneskene lærer barna sine til et så uansvarlig dyrehold. Få massevis av kattunger fordi det er gøy for barna når de er små og søte, også gi de bort til folk som kanskje ikke tar vare på dem. Bruk og kast. Dårlige katteeiere og dårlige foreldre. 👿 

• Liker 2
Skrevet
På 16.11.2018 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Hvor mange katter har disse menneskeneog hvor mange ganger har de fått kattunger? Vet du det? Merker jeg får vodt langt inn i sjela bare av å lese det. Det finner så mange andre katter som trenger et hjem. Forstår veldig godt at du reagerer.

Anonymkode: 3d69b...1ca

Tilsammen er det 3 voksne katter i huset. Den ene er drektig nå med nytt kull i vente.. denne katten har fått unger 2 ganger tidligere, hvor personen har valgt å gi bort kattungene til barnas nettverk. Det ser ikke ut som det vil ta noen ende 😓 Jeg er så fortvilet. 

Anonymkode: b2468...f0e

Skrevet

FOR en møkkafamilie. Jeg hadde tatt dem hardt 

Anonymkode: 35a13...6d5

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilsammen er det 3 voksne katter i huset. Den ene er drektig nå med nytt kull i vente.. denne katten har fått unger 2 ganger tidligere, hvor personen har valgt å gi bort kattungene til barnas nettverk. Det ser ikke ut som det vil ta noen ende 😓 Jeg er så fortvilet. 

Anonymkode: b2468...f0e

Fyfader for noen idioter.... tror faktisk ikke jeg hadde klart å ha noe forhold til slike mennesker som behandler dyr som bruk og kast. Man får jo ikke gjort noe med det, de gjør jo ikke noe ulovlig, bare noe moralsk forkastelig 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...