Gå til innhold

Middag til helga, tips?

Jellybean

Anbefalte innlegg

Jeg er så drit lei taco, pizza, enchiladas osv. Vi er veldig glade i å lage noe «ekstra» i helga siden vi begge har nok å gjøre ellers i uka så da blir det også enkle middager. 

Så hva lager dere i helgene når dere vil kose dere litt ekstra? Vi spiser det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lammecarre/lammeribbe, ekstra god potetmos eller hasselbachpoteter, og karamellisert rødløk- og rødvinssaus med timobe,asparges

Indrefilet eller entrecote med samme saus som over, bakt potet, asparges.

Norsk hummer i sesongen (nå), med bakt potet, majones, sitron, loff/sprø baguette, smør, smørsaus med hvitløk og chili.

Indisk tikka masala eller butter chicken med ris og naan. 

Sushi, men kjøkkenet er bomba etterpå.

Oksehalegryte, langtidsstekt i ovn

Er også glad i helstekt kylling med f.eks rotgrønnsaker bakt i ovn.

Eller blåskjell, i indisk curry, thai curry eller en spansk spicy saus.

Hjemmelaget tapas er veldig godt, men det blir fort mye jobb, mye rester og mye opprydding, så det blir sjelden når vi er 2-3 stk.

Anonymkode: ec820...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage mat, og bruker å bestemme meg for hovedingrediensen først.   F.eks. kyllingfilet.  Så søker jeg på "kyllingfilet" hos mine favorittbloggere og finner en oppskrift som høres god ut.  Handler det jeg evt. ikke har i huset. 

Eller jeg har entrecote, men trenger tips til tilbehør.  Nettet er jo en velsignelse for oss hobbykokker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager forskjellige ting, og syns egentlig det er litt viktig å skille hverdag og helg. 

Entrecôte med tilbehør som løk, sopp, grønnsaker, gode poteter og god saus (varierer etter hva jeg har lyst på).

Boeuf Bourguignon, gjerne etter Julia Childs oppskrift og servert med hjemmelaget potetmos.

Indisk mat med hjemmelagde naanbrød.

Steik, okse- eller svinesteik som får godgjøre seg i mange timer på lav temperatur.

Eller, hvis jeg ikke helt gidder å lage mat, godt brød, pålegg og varm sjokolade som drikke. :) Det er ikke ofte, men av og til er det veldig godt, syns jeg, i tillegg til at det vekker barndomsminner.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...