Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger litt hjelp, har havnet i en litt kinkig situasjon. Er utdannet som dansepedagog, og har jobbet som lærer / profesjonell danser i 100% stilling siden 2015. De to siste årene har jeg vært ekstremt plaget med overbelastning i rygg, samt at jeg har forstuet høyre fot to ganger. Jeg har ikke tatt ut sykemelding, og fortsatt vært på jobb - men dette har igjen gått ut over min egen helse. Plagene i høyre fot, pluss rygg er nå så ille at jeg går ukentlig til fysioterapeut (Som forsåvidt mener at jeg ikke kan utføre yrket mitt lengere). Fastlegen min har også sykemeldt meg, og har stilt spørsmål ved om dette er ett yrke jeg kan holde ut i. 

Problemet er at jeg kan ingenting annet, jeg har viet hele livet mitt til den utdannelsen jeg har - og jeg kan ikke bare hoppe over til en ny jobb. Legen min anbefalte meg å se på muligheter for omskolering - men etter hva jeg har lest tror jeg ikke dette er noe jeg kan få.  Har noen erfaringer med dette? Jeg har etter lang tenketid skjønt at jeg må bytte yrke, men synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal gjøre det. 

Setter pris på alle svar! 🙂 

Anonymkode: 046a9...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med barnehagelærer? Eller et annet kreativt yrke? Interessert i estetiske fag? 

Anonymkode: 7c95b...850

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med barnehagelærer? Eller et annet kreativt yrke? Interessert i estetiske fag? 

Anonymkode: 7c95b...850

Drømmen min lenge har vært å studere psykologi. Så jeg er inne på tanken om å sette meg tilbake på skolebenken! 

Gjest Line1301
Skrevet
1 minutt siden, adirf skrev:

Drømmen min lenge har vært å studere psykologi. Så jeg er inne på tanken om å sette meg tilbake på skolebenken! 

Du burde følge drømmen din! 

Skrevet

Nav er vel med nå dekker opptil 3årig utdanning hvis lege mener omskolering er rett. De gjorde det før i såfall. Ellers må du jo begynne og kun få studielån, noe som pleier å være vanskeligere når man har huslån.

Anonymkode: 9c752...839

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nav er vel med nå dekker opptil 3årig utdanning hvis lege mener omskolering er rett. De gjorde det før i såfall. Ellers må du jo begynne og kun få studielån, noe som pleier å være vanskeligere når man har huslån.

Anonymkode: 9c752...839

Har sjekket litt på nettet rundt det med NAV, men har lest flere plasser at man må være sykemeldt i opp til ett år? Det kan jeg ikke se for meg at jeg klarer. Om jeg skal studere må det være uten studielån, da jeg allerede har ett jeg betaler ned på! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...