AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg tok kontakt med det lokale legekontoret da jeg var på jobb i dag (har fastlege i annen kommune), men de ville ikke sette meg opp på time, verken hos en av deres leger eller legevakt (de har legevakta 8-16). Etter en del fram og tilbake kunne de aller nådigst sette meg opp på en time, 4 timer senere, til en legestudent de forøvrig mente ikke kunne gjøre noen verdens ting. Takket ja, men fikk straks ordnet meg time hos min egen fastlege så jeg prøvde å ringe tilbake for å si jeg ikke trengte denne timen likevel, men kom ikke gjennom på tlf. Sendte derfor sms via systemet deres om at jeg ikke hadde behov for timen likevel. Etter at timen min var påbegynt sender de svar om at "ok, men da får du regning på ikke møtt time". Må jeg virkelig betale for denne? Blir sur av å tenke på det. For en møkkadag.Anonymkode: bb94c...e66
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Ja, det må du. Anonymkode: 00767...0a2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok kontakt med det lokale legekontoret da jeg var på jobb i dag (har fastlege i annen kommune), men de ville ikke sette meg opp på time, verken hos en av deres leger eller legevakt (de har legevakta 8-16). Etter en del fram og tilbake kunne de aller nådigst sette meg opp på en time, 4 timer senere, til en legestudent de forøvrig mente ikke kunne gjøre noen verdens ting. Takket ja, men fikk straks ordnet meg time hos min egen fastlege så jeg prøvde å ringe tilbake for å si jeg ikke trengte denne timen likevel, men kom ikke gjennom på tlf. Sendte derfor sms via systemet deres om at jeg ikke hadde behov for timen likevel. Etter at timen min var påbegynt sender de svar om at "ok, men da får du regning på ikke møtt time". Må jeg virkelig betale for denne? Blir sur av å tenke på det. For en møkkadag. Anonymkode: bb94c...e66 Regelverket til legeforeningen sier at legen har anledning til å ta betalt for timen. Så de kan kreve deg ja. Anonymkode: 82aac...3d5 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Det er vel bare om du ikke avbestiller innen fristen du må betale. Altså vist du avbestiller samme dag eller dagen før så må du betale. Men om du avbestiller to dager før så treneger du ikke betale. 1
Drakan Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 hvis du ikke endrer time 24 timer før, så må du betale
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 5 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Det er vel bare om du ikke avbestiller innen fristen du må betale. Altså vist du avbestiller samme dag eller dagen før så må du betale. Men om du avbestiller to dager før så treneger du ikke betale. 5 minutter siden, Drakan skrev: hvis du ikke endrer time 24 timer før, så må du betale Og dere leste hi? Ts har fått timen i dag, og avbestiller en liten stund senere... Anonymkode: 82aac...3d5 1
Drakan Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og dere leste hi? Ts har fått timen i dag, og avbestiller en liten stund senere... Anonymkode: 82aac...3d5 Er jo det jeg skriver... -_- Man kan ikke avbestille dagen man har time uten å måte betale. 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og dere leste hi? Ts har fått timen i dag, og avbestiller en liten stund senere... Anonymkode: 82aac...3d5 Da må hun betale. Noe jeg mener jeg også skrev. Endret 12. november 2018 av Eugene Onegin 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Det er mulig jeg er litt treg nå, men var dette det samme legekontoret som fastlegen din er hos? Altså at du har fått to timer på samme legekontor? For hvis det er det så må de da forstå at du ikke ville ha bruk for den andre timen. Noe annet ville være urimelig. Anonymkode: 858c6...b2e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig jeg er litt treg nå, men var dette det samme legekontoret som fastlegen din er hos? Altså at du har fått to timer på samme legekontor? For hvis det er det så må de da forstå at du ikke ville ha bruk for den andre timen. Noe annet ville være urimelig. Anonymkode: 858c6...b2e Neida, du er ikke treg. Det var to forskjellige legekontor, jeg jobber i en annen kommune så tenkte høre med det lokale legekontoret da de er 5 minutter oppi veien. --- Ok, så så lenge de kan tilby time samme dag så har jeg ingen mulighet til å avbestille? Jævla teit, synes jeg akkurat nå. Anonymkode: bb94c...e66
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, du er ikke treg. Det var to forskjellige legekontor, jeg jobber i en annen kommune så tenkte høre med det lokale legekontoret da de er 5 minutter oppi veien. --- Ok, så så lenge de kan tilby time samme dag så har jeg ingen mulighet til å avbestille? Jævla teit, synes jeg akkurat nå. Anonymkode: bb94c...e66 Du har alltids en mulighet, men det er helt opp til legekontoret, dessverre. Skjønner at du syns det er teit, og det er veldig kjipe penger. Samtidig er det jo veldig dårlig av de å ikke ta tlf hvis du ringer opp igjen iløpet av feks 5 min etter at du fikk timen. Anonymkode: 858c6...b2e 1
Drakan Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, du er ikke treg. Det var to forskjellige legekontor, jeg jobber i en annen kommune så tenkte høre med det lokale legekontoret da de er 5 minutter oppi veien. --- Ok, så så lenge de kan tilby time samme dag så har jeg ingen mulighet til å avbestille? Jævla teit, synes jeg akkurat nå. Anonymkode: bb94c...e66 Man kan avbestille, man må bare betale. Det beste er å ikke vimse, det er mye dyrere i lengden.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Man kan avbestille, man må bare betale. Det beste er å ikke vimse, det er mye dyrere i lengden. På hvilken måte mener du at TS har vimset her? Anonymkode: 858c6...b2e 1
Drakan Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På hvilken måte mener du at TS har vimset her? Anonymkode: 858c6...b2e TS vimset med å bestille en time etter den første timen, for så å avbestille den første, fordi den andre var mye mer effektiv. Og mer vimsing ved å ikke sette seg inn i avbestillingspraksis i helse, også at ts ikke sa nei om de ble tilbyd time i dag av legekontoret "for jeg har akkurat ordnet en time der borte". Dette kalles å vimse 1
Chablis Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte mener du at TS har vimset her? Anonymkode: 858c6...b2e Hun har takket ja til en time, for så å ringe neste legekontor for å bestille time som hun også takker ja til. Det er vims. Og ja du må betale 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 3 minutter siden, Drakan skrev: TS vimset med å bestille en time etter den første timen, for så å avbestille den første, fordi den andre var mye mer effektiv. Og mer vimsing ved å ikke sette seg inn i avbestillingspraksis i helse, også at ts ikke sa nei om de ble tilbyd time i dag av legekontoret "for jeg har akkurat ordnet en time der borte". Dette kalles å vimse 2 minutter siden, Elektra skrev: Hun har takket ja til en time, for så å ringe neste legekontor for å bestille time som hun også takker ja til. Det er vims. Og ja du må betale Jeg trodde vims var når man ikke helt har kontroll over situasjonen og det man gjør, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 858c6...b2e 1
Drakan Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde vims var når man ikke helt har kontroll over situasjonen og det man gjør, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 858c6...b2e Det er jo det TS gjorde. Hadde jo ikke kontroll over situasjonen. TS burde forholdt seg til en plan når TS først ordnett en time et sted. Endret 12. november 2018 av Drakan
Chablis Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde vims var når man ikke helt har kontroll over situasjonen og det man gjør, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 858c6...b2e Hun hadde ikke kontroll på situasjonen. Hadde hun hatt det så hadde hun ikke hatt en sur regning å betale nå. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Det er jo det TS gjorde. Hadde jo ikke kontroll over situasjonen. TS burde forholdt seg til en plan når TS først ordnett en time et sted. TS var jo klar over at hun bestilte en time, for så å få en annen hun heller ville ha. Dermed tenkte hun at hun heller kunne avbestille den andre, men var ikke klar over reglene for avbestilling. Hun har da altså kontroll over situasjonen og handler som hun har tenkt. Jeg vil heller kalle det uinformert i henhold til avbestillingsregler, enn vims da hun jo faktisk har kontroll over situasjonen. 1 minutt siden, Elektra skrev: Hun hadde ikke kontroll på situasjonen. Hadde hun hatt det så hadde hun ikke hatt en sur regning å betale nå. Du blander situasjon og avbestillingsregler. Man kan fortsatt ha kontroll på situasjonen selv om man ikke har kontroll på alle regler som gjelder. Anonymkode: 858c6...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #20 Skrevet 12. november 2018 Kall det vimsing, dere. Poenget var at jeg hadde behov for time i dag, og fastlegen min har sjeldent ledige timer 1-2 påfølgende dager, derfor ringte jeg legevakta som henviste meg til det lokale legekontoret (som har legevakta i det tidsrommet jeg ringte) for ø-hjelp-time, noe de i utgangspunktet nektet, og ba meg derfor kontakte fastlege. Etter mye fram og tilbake satte de meg som sagt opp på time til en student likevel, og de understrekte at studenten ikke kunne gjøre noe for meg. Takket ja, bestemte meg for å prøve fastlegen likevel, og fikk mot formodning time samme dag. Anonymkode: bb94c...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå