Gå til innhold

Dropbox tar opp masse plass på pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har innstalert Dropbox på mobil og jobb pc, men nå får jeg opp varsel om at det er lite lagringskapasitet på maskinen og det kan se ut som det er Dropbox som okkuperer all denne plassen.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet?

Har vurdert å slette dropbox fra maskinen, men når jeg prøver det kommer det opp at alle lagrede bilder da vil bli fjernet på alle enheter. 

Jeg trodde Dropbox skulle være en fin lagringsplass for alle bilder, slik at en slapp å ta opp plass på egen pc, men det kan jo virke som om den hensikten ikke stemmer. Hvorfor betaler jeg da for ekstra lagringsplass hver måned, når jeg ikke kan ha programmet på en pc?

Anonymkode: 8696e...528

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tingen med dropbox er at man synkroniserer innholdet sitt til Dropbox skyen hvis man bruker Dropboxprogramvaren på pc. Det innebærer at man har en ekstra sikkerhetskopi i Dropbox, men man sparer ikke plass på selve maskinen siden det til enhver tid ligger en lokal kopi av dropbox innholdet.

Man kan jobbe seg rundt dette ved å ikke bruke de automatiske synkroningseringsmulighetene. Bakdelen er at man da ikke får automatisk synkronisering fra pc til Dropbox skyen og at man da må bruke nettleseren for å laste opp det man vil ha i Dropbox manuelt, men fordelen er jo at man sparer plass. 

For å få til dette må man "unlinke" dropbox på pc'en fra dropbox, før man eventuelt avinstallerer. Men ta en sikkerhetskopi ekstra først, slik at du er helt sikker på at slettingen ikke synkroniseres tilbake til Dropbox. 

https://www.dropbox.com/help/mobile/unlink-relink-computer-mobile

Anonymkode: 1c579...6d3

• Liker 1
Skrevet

Når du laster ned Dropbox med alt dets innhold til pcen din er det jo selvsagt at alle de filene kommer til å ta opp plass. Det du kan gjøre er å ikke lagre dropbox filene på pcen din, da tar de heller ikke opp noe plass - naturligvis. Da bruker du i stedet nettleseren din til å gå inn på dropbox på internett og så kan du laste ned en og en fil når du trenger den.

Anonymkode: 37be5...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...