AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Jeg trener relativt mye. Men jeg har også alltid en del tegn på overbelastning. Jeg har en formening om at det fins en grense der trening blir direkte destruktivt for kroppen. Hvor mange timer/dager er det ideelt å trene per uke? Jeg trener stort sett bare kondisjon. Anonymkode: fc4a2...834
miaw Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Du må kjenne etter tidligtegna. Hvis jeg har hatt tunge kondisjonsøkter kan jeg få smerter i beina dagen etter. Da vet jeg at jeg har tatt i litt for mye og tar det med ro et par dager. Også er det viktig å ikke jogge for fort. Det er mer skånsomt å ha lengre distanser og heller sakke litt ned på farta.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Om du har tegn til overbelastning så trener du for mye. Punktum. I hver restitusjon periode skal du føle deg uthvilt og klar for ny trening. Jevnlig progresjon er også en målestokk. Ingen kan gi deg antall timer, for det kommer ann på hvor trent du er, alder, vekt, intensitet på treningen og hva du trener. Noen kan trene 2 timer 6 dager i uka, de fleste/mange skulle bli skadet av dette. Anonymkode: d5171...42c 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: I hver restitusjon periode skal du føle deg uthvilt og klar for ny trening. Jevnlig progresjon er også en målestokk. Anonymkode: d5171...42c Tull, mange vil føle seg støle etter en halvtime trening dagen før. Det handler mye om hva man trener og hvor mye man er vant til å trene, om man spiser nok osv, men det er ikke automatisk tegn på at man ikke kan trene dagen etterpå. Selvsagt burde man bekymre seg om man har symptomer eller skader, men da er det gjerne noe annet galt enn at man trener mye. We’ve been told that overtraining isn't good for us, but what does it really look like? Ultra-marathoners may run upwards of 20-30 miles every week as part of a “light” maintenance phase of their training. That is considered normal (or even a bit lazy) for them, while the girl glued to her Stairmaster or treadmill for an hour every day may be told she is overtraining. Here are some other examples: There really is no such thing as overtraining. Instead, there are five factors that separate those who thrive from those who struggle with the extra work asked of their body: Under-recovering Work Capacity Mindset Underlying imbalances Stress https://breakingmuscle.com/fitness/the-overtraining-myth Anonymkode: 55710...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå