TEK Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Har prøvd å google oppsett på testamenter som også tar for seg kogneitiv sykdom, men finner ingenting. Kan noen hjelpe meg med dette?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Har du allerede en kognetiv sykdom? Spør ikke for å grave, men for å se om jeg kan hjelpe Anonymkode: aaad1...ded
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Kognitiv* Anonymkode: aaad1...ded 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, TEK skrev: Har prøvd å google oppsett på testamenter som også tar for seg kogneitiv sykdom, men finner ingenting. Kan noen hjelpe meg med dette? Hva mener du med testament som tar for seg kognitiv sykdom? Et testament vil først få virkning etter din død, uavhengig av dødsårsak. Anonymkode: dcfeb...901
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, TEK skrev: Har prøvd å google oppsett på testamenter som også tar for seg kogneitiv sykdom, men finner ingenting. Kan noen hjelpe meg med dette? Du bør snakke med en advokat. Testamenter har både formkrav og loven regulerer hva du kan testamentere av jordisk gods. Testament over hvordan du vil andre skal handle på dine vegne dersom du blir ute av stand til å handle, er noe annet og heter noe annet som jeg i farten ikke husker. Anonymkode: 038d4...ad4
TEK Skrevet 12. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med testament som tar for seg kognitiv sykdom? Et testament vil først få virkning etter din død, uavhengig av dødsårsak. Anonymkode: dcfeb...901 Nei, mener et testamente som slår ut hvis jeg skulle bli kognitivt syk.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, TEK skrev: Nei, mener et testamente som slår ut hvis jeg skulle bli kognitivt syk. Det er ikke et testamente. Hva vil du at det "testamentet" skal regulere da? Hvem som blir vergen din? Anonymkode: 54aa3...23a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Tenker du på en fremtidsfullmakt, kanskje? Anonymkode: dcfeb...901
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Du snakker kanskje om livstestament? http://www.livstestament.org/livstestament/ Det er jo fortsatt begrensninger i hva du kan bestemme da... Anonymkode: 1d395...09a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Tror det du tenker på, er et oppsett for "siste vilje" hvis du skulle bli utsatt for en ulykke eller sykdom som påfører deg alvorlig hjerneskade ? Er tanken din at du selv vil bestemme hva og hvor langvarig en behandling skal være ? Evnt om du vil være organdonor ? Jeg tror egentlig du kan skrive noen ord om dette inne på "min helse" på helsenorge.no. Det er et punkt der hvor en selv kan legge inn informasjon som en mener er viktig. Jeg har selv haket av for å være organdonor. Et testamente er noe annet. Der skriver du hva du ønsker skal skje med dine verdier etter din død. Dette finnes det ganske greie maler for på nettet. Det viktigste er at du skriver navnet ditt, personnummer, og at to mennesker som ikke tilgodesees i testamentet underskriver mens du er tilstede og dermed bekrefter at du er ved dine fulle fem. Anonymkode: 73dc3...d5e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det du tenker på, er et oppsett for "siste vilje" hvis du skulle bli utsatt for en ulykke eller sykdom som påfører deg alvorlig hjerneskade ? Er tanken din at du selv vil bestemme hva og hvor langvarig en behandling skal være ? Evnt om du vil være organdonor ? Jeg tror egentlig du kan skrive noen ord om dette inne på "min helse" på helsenorge.no. Det er et punkt der hvor en selv kan legge inn informasjon som en mener er viktig. Jeg har selv haket av for å være organdonor. Et testamente er noe annet. Der skriver du hva du ønsker skal skje med dine verdier etter din død. Dette finnes det ganske greie maler for på nettet. Det viktigste er at du skriver navnet ditt, personnummer, og at to mennesker som ikke tilgodesees i testamentet underskriver mens du er tilstede og dermed bekrefter at du er ved dine fulle fem. Anonymkode: 73dc3...d5e Viktig å understreke at det vilkåret går litt lenger enn det som er nevnt her. Anonymkode: 54aa3...23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå