Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring fra disse stedene? Ryfast er jo rett rundt hjørnet, og det er nok mulig å gjøre noen skikkelige kupp før det. Ser at husene der går flere millioner billigere enn tilsvarende hus i Stavanger. 

Noen som har bodd/ bor der? Vil du anbefale det?

Anonymkode: 959ab...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde Ryfast vært gratis så hadde det nok kunne bli en solid verdiøkning der, men Ryfast er såpass dyrt at det ikke er for alle å jobbe i byen og bo på Tau/Jørpeland. Er jo ikke lenge til Ryfast åpner, så hadde det påvirket prisene på boliger så hadde det skjedd allerede..... Jeg hadde aldri gått for den løsningen hvis du ikke allerede har en solid tilknytning til stedet....  Altså ikke gjør det for pengene (billigere bolig).

Anonymkode: 6257b...782

Skrevet

Ville ikke bodd der om jeg fikk betalt for det. I lengden så blir det billigere å bo i byen.

Anonymkode: ab86b...b94

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Ryfast vært gratis så hadde det nok kunne bli en solid verdiøkning der, men Ryfast er såpass dyrt at det ikke er for alle å jobbe i byen og bo på Tau/Jørpeland. Er jo ikke lenge til Ryfast åpner, så hadde det påvirket prisene på boliger så hadde det skjedd allerede..... Jeg hadde aldri gått for den løsningen hvis du ikke allerede har en solid tilknytning til stedet....  Altså ikke gjør det for pengene (billigere bolig).

Anonymkode: 6257b...782

Nå har de vel sagt at Ryfast blir endel billigere enn antatt pga den lave renten. Det er vel forespeilet under en hundrelapp, med autopass blir det jo da spiselig. Eller El-bil. Det er jo ingen steder i Stavanger heller man angår bompenger etterhvert? Kollektivtransporten derfra er jo også forespeilet å bli veldig bra, og et månedskort er jo ikke dyrt. Får endel månedskort for 3 millioner i prisdifferanse... For å ta et eksempel..

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke bodd der om jeg fikk betalt for det. I lengden så blir det billigere å bo i byen.

Anonymkode: ab86b...b94

Hvorfor ville du ikke ha bodd der?

Skrevet

Tau er nydelig! Har flere venner og familie som bor der. Stavangers fineste skjærgård, kort til sjø uansett, og fantastiske turområder. Mange av husene har nydelig utsikt, og det ligger jo også på solsiden. 

De har ny barne og ungdomsskole, og god barnehagedekning såvidt vi har fått vite. Vi har lyst å kjøpe på Tau, men må dessverre få solgt i Stavanger først..

At prisene ikke har steget mye der enda, er vel ikke så rart, all den tid det har vært tidenes oljekrise som har rammet hele vestlandet, og Rogaland spesielt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...