Gå til innhold

Venninne som lar eksen styre livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en venninne som nå drar til Asia på ferie med eksen, dette er dyrt. Han har slått opp med henne 4 ganger i løpet av 2-3 år og hun er fryktelig avhengig av han selv om det er slutt. Sjalusi osv. Hun jobber ikke og kunne helt klart vært mer aktiv på jobbmarkedet, men prioriterer heller å reise ned til han (tar mange timer å kjøre) i flere uker før hun reiser hjem. Har ingen inntekt osv. Alle i nær relasjon har sagt at han er ikke noe å samle på sånn som han holder på, slår opp når det passer han, Barnslig, fester bokstavelig talt fra morgen til kveld flere dager i uken osv...uansett, jeg bekymrer meg for henne slik hun kaster penger hun ikke har ut vinduet og tid på den fyren bort. Prioriterer ikke venner eller slikt heller. Skjønner at det er vanskelig for hun å ikke ta han tilbake da hennes følelser er noe annet, men dette er for dumt. Legger ut på sosiale medier om at de er i lag (mystory) og fb osv, men hun er «klar» på at de ikke er offentlige

hva kan man si til en slik venninne uten at hun tar det ille opp? Skjønner det er hennes liv osv, men vi bekymrer oss

vennlig hilsen dame, 32 år

Anonymkode: 563c4...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det som det er, og gir blaffen i at hun tar på vei. Bare fortell henne hvor fortvilende det er å se på at hun kaster bort livet sitt på en drittsekk og ignorerer alle som faktisk bryr seg om henne med én gang hun tror hun har en fot innafor hos han igjen. 

Anonymkode: a2b71...aa7

Skrevet

Er faktisk ikke noe du kan gjøre. Du kan si forsiktig hva du mener. Men dette må hun finne utav på egenhånd. Tro meg- snakker av erfaring. En gang hadde jeg en venninne som fant seg en ubrukelig,uføretrygdet og sur taper. Jeg sa hva jeg mente. Mistet hun.  Så trå varsomt. Vi kan bare være venner. Alt  sånt må folk finne ut sjøl. Det er frustrerende å se på..men lite du kan gjøre.

Anonymkode: cc76a...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...