Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet mye i kundeservice og herrejemini så mye kjeft jeg har fått fra kunder over helt banale ting, som at man må betale for plastposer eller jeg spør om de vil ha kvittering. Men det er en egen, lang tråd om dette så jeg skal hoppe til det jeg har fått fra kolleger og sjefer.

Jeg jobbet i kasse på en matbutikk en sommer, noe jeg ikke hadde gjort før, var 17 år, hadde jobbet i ca en uke. Da traff jeg en kollega jeg ikke hadde møtt før fordi han hadde vært på ferie. En kunde kom innom med en sånn nav-kupong(husker ikke hva det heter) som hun skulle betale med. Det hadde jeg ikke vært borti før så jeg bad overnevnte kollega om veiledning. Ble oppkjefta for at dette hadde han vist meg SÅ mange ganger! Og nå GADD han FAEN ikke mer!! Han hadde jo vært på ferie og ikke en gang møtt meg før! Uansett; han kom bakom kassen, KNUFFER meg unna, gjør hele prosessen selv i en fart, skriver ut kvittering og tramper vekk igjen. Verste var jo at jeg ble stående å beklage til kunden for ham. Han fikk heldigvis tilsnakk av en av avdelingslederene i butikken, og hun vet jeg er langt tøffere i trynet enn jeg så var nok mye mer effektivt enn om jeg hadde sagt noe selv. Greit at jeg ikke kunne det men jeg var 17 år og en uke inn i en helt ny jobb, det er ikke nødvendig å hverken skrike, kjefte eller bli fysisk.

Anonymkode: 94709...38a

Skrevet

Jobba på kaffebar, fikk unødvendig kjeft HELE tiden. 

Skrevet

Jeg fikk kjeft en gang fordi jeg ikke hadde møtt opp på jobb om morgenen, jeg dro på jobb litt senere og sa til personen at jeg hadde vært i begravelse og at jeg hadde gitt beskjed om dette god tid i forveien. Personen var gravid og sur og gikk under navnet Dragen blant oss som jobbet der i denne perioden så jeg forventet vel egentlig at noe sånt ville skje.

Skrevet

Fikk kjeft på grunn av at det manglet flere tusen i kassaoppgjøret en gang, og jeg foreslo at kassa ikke var nullstilt fra forrige gang den var i bruk. Viste seg at jeg hadde rett, men fikk ikke noe beklagelse for beskyldningen. En annen gang fikk jeg kjeft av en kunde fordi vi stengte for tidlig i en kamp, men vi hadde fått beskjed fra sjefen om å gjøre det.

I en annen kundeservicejobb fikk jeg kjeft fra en kunde på telefon, husker ikke hva det gjaldt men jeg begynte å gråte. En annen gang fikk jeg kjeft fra en servicearbeider for et oppdrag hos en kunde jeg opprettet, men jeg hadde alt på det rene.

Så i en annen jobb fikk jeg en kvass melding fra sjefen der om at stengingen var elendig utført. Men det var ikke mitt problem fordi jeg hadde en tidligere vakt den dagen og det var ikke jeg som stengte sjappa.

Anonymkode: 6e701...72e

Skrevet

Ja, men stort sett bare fra mennesker som er vurdert uten samtykkekompetanse. Jobber i akuttpsykiatri. Den kjeften (og tidvis utageringene/utfallene) jeg har fått fra mennesker med f.eks. manier og psykoser er ofte usammenhengende, paniske, utrykk for redsel og forvirring. Ikke alltid like lett å forstå!

Har heldigvis stor støtte blandt mine kolleger og andre samarbeidspartnere ellers hadde jeg ikke holdt ut.

Anonymkode: f06c3...279

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fått jobb i en klesbutikk, og dengang pakket vi inn det som var gaver. Det var andre dag på jobb, og så skjelte den andre ansatte meg ut fordi jeg ikke pakket inn fort nok, og snerret foran kundene som sto i kø ( fire personer) : du får øve litt hjemme på pakking, for det der går ikke an! 

En av kundene spurte høyt etter navnet på kollegaen min, og sa at hun ville varsle sjefen om hvordan hun oppførte seg. Det var veldig pinlig, for alle vil jeg tro, men mest av alt for kollegaen min. Hun rødmet som en selvlysende tomat, og beklager dagen etter. Da hadde sjefen snakket med henne, og jeg trengte ikke øve hjemme da jeg kom fort inn i rutinene med å pakke inn fortere. Gi nye ansatte en sjanse liksom. 

Anonymkode: e8daa...1d1

Så bra at kunden reagerte slik og satt dama på plass! 

• Liker 7
Skrevet

Ja, jobbet noen år på burger King. Regelmessig kjefter av middelalderen idioter som skal ta ut sinnet sitt mot ansatt 

Anonymkode: e5094...ec6

Skrevet

Ikke fått noe kjeft av ledelse eller kolleger. Men da jeg jobbet på en barneskole en gang, fikk jeg kjeft av en mor for noe jeg  ikke hadde noe med. Hu tok bare tak i første læreren hu så og hylte og skreik. Hu var helt klikk og jeg trodde jeg skulle bli drept.... Dette skjedde en av de første ukene jeg jobbet som lærer, så du kan si jeg ble sjokka, og ikke minst preget. Jeg syns det var skummelt. Måtte ta meg noen minutters pause selv om jeg måtte jobbe. 

Anonymkode: 9b036...eda

Skrevet

Jupp, ble skjelt ut på det groveste av en tidligere sjef med klare psykopatiske/narsissistiske trekk, med svarte øyne, visste ikke hva jeg hadde gjort feil en gang, og kom ikke til orde. Skjønte ikke så mye av hele utskjellingen.

Nå er vedkommendene forfulgt av høyere instanser pga svindel, karma spør du meg.

Dont mezz With the best, det straffer seg.

Mye rart der ute, mye rart.

Anonymkode: bfc3c...678

• Liker 2
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 4a139...339

Skrevet

Jeg er i en slik situasjon nå, sitter på kontoret og ser ut vinduet. Har en oppsigelse liggende klar i skuffen som sier ar jeg slutter på dagen.

Jeg er elektroingeniør og bedriften driver på mine installatør-papirer. Det betyr at hvis jeg slutter, kan ikke bedriften foreta elektriske installasjoner før ny person med installatør papirer er på plass. Det er derfor en vanskelig beslutning da det vil ramme veldig mange personer.

Årsaken er at jeg ble kalt inn på teppet av styret (familiebedrift) i går ettermiddag og skjelt huden full fordi jeg ikke godtar at vi omgår lovverket for at de skal tjene enda mere penger. Det er mitt ansvar at arbeid utføres etter gjeldende lover og regler og jeg er strafferettslig ansvarlig

Gamlemor i familien gikk så langt som å kalle meg judas fordi jeg ikke vil jukse med EL sikkerheten til folk. Det ble et møte med veldig høy temperatur, og jeg var den eneste som forholdt meg rolig.

Da jeg kom på jobb i morges er det helt tydelig at administrerende er nervøs, at han og styret har gått for langt, at broer er brent og uopprettelige ting er sagt. Han ser også at jeg kan sette bedriften i en svært vanskelig situasjon. Han prøver følgelig å glatte over sine frustrerte ugjennomtenkte utbrudd fra i går.

Når jeg så sier at jeg har skriftlig dokumentasjon på at han og styret i lengre tid har ønsket å omgå lovverket for å bedre bunnlinjen enda mere (bedriften går svært bra fra før) så går han fullstendig av hengslene nok en gang og truer med å anmelde meg. Jeg svarer bare; Virkelig...? Og går inn på mitt kontor.

Jeg kan, om jeg ønsker jobbe som konsulent hos en tidligere studiekamerat, så ny jobb har jeg i morgen.

Skal nå ta en telefon til kona mi for å beslutte sammen med henne om jeg bare går på dagen og sender nesten et halvt hundre mennesker ut i permisjon, eller om jeg skal si opp på vanlig måte.

Hvis jeg går på dagen må jeg samtidig anmelde bedriften for å ha min egen rygg fri i ettertid, så det er litt å tenke på. Men beslutningen skal taes i dag.

Anonymkode: c51f5...6e7

• Liker 18
Skrevet

Fikk kjeft av en 19-åring foran kunder fordi jeg tok brusbestilling på feil måte, selv om det ikke ble feil i bestillingen. Idioten var visst bare veldig opptatt av at jeg skulle gjøre det på hans måte. 

Anonymkode: 6a621...c41

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en slik situasjon nå, sitter på kontoret og ser ut vinduet. Har en oppsigelse liggende klar i skuffen som sier ar jeg slutter på dagen.

Jeg er elektroingeniør og bedriften driver på mine installatør-papirer. Det betyr at hvis jeg slutter, kan ikke bedriften foreta elektriske installasjoner før ny person med installatør papirer er på plass. Det er derfor en vanskelig beslutning da det vil ramme veldig mange personer.

Årsaken er at jeg ble kalt inn på teppet av styret (familiebedrift) i går ettermiddag og skjelt huden full fordi jeg ikke godtar at vi omgår lovverket for at de skal tjene enda mere penger. Det er mitt ansvar at arbeid utføres etter gjeldende lover og regler og jeg er strafferettslig ansvarlig

Gamlemor i familien gikk så langt som å kalle meg judas fordi jeg ikke vil jukse med EL sikkerheten til folk. Det ble et møte med veldig høy temperatur, og jeg var den eneste som forholdt meg rolig.

Da jeg kom på jobb i morges er det helt tydelig at administrerende er nervøs, at han og styret har gått for langt, at broer er brent og uopprettelige ting er sagt. Han ser også at jeg kan sette bedriften i en svært vanskelig situasjon. Han prøver følgelig å glatte over sine frustrerte ugjennomtenkte utbrudd fra i går.

Når jeg så sier at jeg har skriftlig dokumentasjon på at han og styret i lengre tid har ønsket å omgå lovverket for å bedre bunnlinjen enda mere (bedriften går svært bra fra før) så går han fullstendig av hengslene nok en gang og truer med å anmelde meg. Jeg svarer bare; Virkelig...? Og går inn på mitt kontor.

Jeg kan, om jeg ønsker jobbe som konsulent hos en tidligere studiekamerat, så ny jobb har jeg i morgen.

Skal nå ta en telefon til kona mi for å beslutte sammen med henne om jeg bare går på dagen og sender nesten et halvt hundre mennesker ut i permisjon, eller om jeg skal si opp på vanlig måte.

Hvis jeg går på dagen må jeg samtidig anmelde bedriften for å ha min egen rygg fri i ettertid, så det er litt å tenke på. Men beslutningen skal taes i dag.

Gå på dagen! Ikke godta at de setter andre menneskets liv i fare.

Anonymkode: 6a621...c41

• Liker 12
Skrevet

Ja, da jeg jobbet som servitør for mange herrens år siden. Sjefen var konstant ikledd i ansiktet og hes for han ropte og kjeftet sånn hele tiden. Husker han kjeftet så han svettet på Adecco ansatte som ikke snakket norsk, ja vel da får du ansette folk som snakker norsk da, de forstår jo ikke noe bedre av å bli ropt til. 

Jeg må si jeg ikke felte en tåre da jeg noen år etterpå hørte at han hadde død av hjerteinfarkt. 

Anonymkode: 14eae...b81

• Liker 7
Skrevet
På 12.11.2018 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Jepp. Var 16 år og jobba på bensinstasjon. Var veldig ny, og de andre ansatte hang rund tpå mobilene HELE veien. Så jeg hadde også mobilen på meg på et skift, og tekstet i en stille periode. Neste dag ble jeg kalt inn på sjefens kontor og fikk overhauling om mobilbruk. Fyfaen, jeg blir forbanna når jeg tenker på det enda, 12 år senere.

Anonymkode: ea819...44a

Ta deg samme. Selvfølgelig skal du få kjeft for å bruke mobilen i arbeidstiden. Håpe du forstår at det er irrelevant at alle andre også gjorde det. 28 år gammel....... 

• Liker 3
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Ja, fikk beskjed om å levere noe en plass, så jeg kjørte dit. Men det var jo ikke der det skulle så da fikk altså jeg kjeft selv om det var sjefens feil. Sa jeg måtte høre bedre etter på beskjeder og ikke bare måtte kjøre. Flere andre hørte at han sa det skulle leveres der jeg kjørte. 

Jaja, han er veldig stressa til tider, men en god sjef ellers så gikk fint. 

Skrevet

Oh yes!! Jeg fikk blant annet kjeft av ektefellen til en av Norges tidligere statsministere. Vedkommende ringe på vegne av datteren, og synes saksbehandlingstiden var alt for lang og blablabla. Og visste jeg ikke hvem jeg snakket med??? Jeg svarte at her ble det ikke gjort forskjell på Jørgen hattemaker og kong Salomon, så om det var noe dattera lurte på så kunne hun ringe selv.

Det skal sies at datteren ikke hadde returnert nødvedige papirer, og at vedkommende la seg paddeflat.

Når kunder har kjeftet så har jeg bare ventet på at de holder stille, og spurt om de har roet seg ned. Gitt beskjed om at sånn kjefting ikke er akseptabelt.

Anonymkode: e5c11...618

• Liker 3
Skrevet

Ja. Jeg ble tatt med i møte med sjefen fordi jeg var blitt sett i butikken mens jeg var sykmeldt! Da fikk sjefen like mye overhøvling tilbake angående det at å være sykemeldt ikke nødvendigvis betyr sengeliggende, sladring på arbeidsplassen osv. Blir fortsatt sint når jeg tenker på det!

Anonymkode: 89a7d...773

• Liker 5
Skrevet

Kom på seinvakt og fikk kjeft av dagvakten forde hun hadde glemt å ta en fastende prøve av en pasient. Var tydligvis min feil, enda jeg hadde skrevet det opp på dagsplanen og var lett å se. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi ... for en vanskelig situasjon.. å omgå lovverket kan du virkelig ikke være med på.. bra du står på ditt !

Anonymkode: bf2a8...128

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...