AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Del Skrevet 12. november 2018 Har du opplevd å helt grunnløst få en overhøvling på jobb? Eller fått kraftig/unødvendig kritikk for småting? Eventuelt blitt irettesatt for at du utførte en oppgave på en litt annerledes måte (ikke feil)? Anonymkode: 4a139...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Del Skrevet 12. november 2018 Jepp. Var 16 år og jobba på bensinstasjon. Var veldig ny, og de andre ansatte hang rund tpå mobilene HELE veien. Så jeg hadde også mobilen på meg på et skift, og tekstet i en stille periode. Neste dag ble jeg kalt inn på sjefens kontor og fikk overhauling om mobilbruk. Fyfaen, jeg blir forbanna når jeg tenker på det enda, 12 år senere. Anonymkode: ea819...44a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 12. november 2018 #3 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Nei, men opplevde at noen begynte å kjefte ut en kollega av meg som var ny i jobben (butikk). Antar det var fordi hun var muslim, jeg hadde gått ut av butikken for å hente varer, og kommer tilbake av at fyren står å kjefter henne huden full. Så klart løser jeg situasjonen. Var også en gang jeg ble kjeftet ut av en kunde (hadde ikke fått med meg et tilbud), men ordnett det, og da var det tydeligvis feil det også (kunden hadde ikke regnet med ørene, bare hele kr så kunden forlot butikk rasende og kjeftende på grunn av tre kroner) og jeg fikk stående applaus av andre kunder i køen (var veldig flaut siden jeg var under opplæring) Endret 12. november 2018 av Drakan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2018 #4 Del Skrevet 12. november 2018 Jobbet i butikk. De ville ikke ha meg der, og hver morgen etter kveldsvakt fikk jeg telefon der en eller annen litt opp i systemet ringte og skrek til meg, sprutet ut advarsler - bare bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Del Skrevet 12. november 2018 Ja. For mange år siden da jeg jobbet deltid på en butikk mens jeg gikk på VGS. Sjefen min skjelte meg ut, foran kunder, for en feil noen andre begikk. Han var heller ikke mann nok (rundt 50 år), til å be meg om unnskyldning da han fikk vite at det ikke var meg. Heldigvis ikke opplevd noe slik siden. Bank i bordet! Anonymkode: 18cb4...b12 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Del Skrevet 12. november 2018 Ja,jeg har flere ganger opplevd å bli kjeftet på foran kunder da jeg var student i praksis og da jeg begynte i jobb etter endt utdannelse. Dette var på apotek. Det var snakk om fillesaker, som Feks at jeg spurte om noe teknisk som hadde med datasystemet å gjøre,eller hvor en bestemt vare befant seg. Sjefen kunne klikke helt plutselig,og det var kjempekleint for kundene å være vitne til munnhuggeriet hennes. Jeg sluttet i jobben kort tid etter, men det preger meg enda. Anonymkode: eca53...d93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 12. november 2018 #7 Del Skrevet 12. november 2018 Ja, min gamle sjef hadde en tendens til å kjefte på meg når han hadde en dårlig dag selv. Kritisere meg for hvordan jeg gjorde arbeidsoppgaver osv. Andre ansatte som var betydelig dårligere i jobben fikk bare oppmuntring og ros. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #8 Del Skrevet 12. november 2018 Jeg jobbet som resepsjonist på et Hotell for mange år siden og opplevde at en kollega ble skjelt ut etter noter av en fra ledelsen inne på kjøkkenet. Kollegaen min hadde ikke gjort noe galt men allikevel sto drittkjærringa fra ledelsen og hylte å skreik mens den andre stakkaren hylte tilbake mens hun gråt. Det var selvfølgelig gjester der som fikk med seg hele opplegget da hotellet var lite. Kjøkkenet var vegg i vegg med resepsjonen og restauranten.. Jeg sendte inn en klage til resepsjonsjefen med andre lingnende saker. Det endte heldigvis godt til slutt. Kjeftesmella fikk sparken. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Del Skrevet 12. november 2018 Når avdelingslederen ba meg fikse en bestilling på en bestemt måte, litt annerledes enn vi vanligvis ville ha gjort det. Ikke noe problem at enkelte kunder ber om en del justeringer altså. Men etter at kunden hadde hentet og betalt for tingene han hadde bestilt, så får jeg DEN kjeftesmella fra avdelingslederen. Bare fordi hun mener at jeg hadde "fucked opp" hele greia, og at jeg vissnok burde være EKSTREMT takknemlig for at kunden ikke klagde i det hele tatt. Det var overhodet ikke snakk om at denne kunden ønsket å heve kjøpet eller noe som helst, snarere tvert imot. Han virket veldig takknemlig for at jeg faktisk hadde klart å fikse opplegget på så kort varsel. Men etter at kunden hadde gått med tingene sine, så ble avdelingslederen plutselig sint som en ilder. Da var det liksom ikke måte på til feil og galskap, og ALT jeg hadde gjort var fullstendug bak mål ifølge henne. Denne kjeftesmella kom hun med foran samtlige ansatte. Heldigvis var det snakk om en skriftlig ordre, og disse papirene hadde jeg en kopi av. Så jeg ba henne komme med spesifikke argumenter, nøyaktig hva med denne bestillingen ble egentlig gjort feil? Da kom hun med at ""bestillingen hadde sett helt feil ut!"" når kunden kom for å hente disse tingene. Ja, selvfølgelig ser den jo litt annerledes ut! Nettopp fordi kunden hadde bedt om visse forandringer, noe avdelingslederen burde ha husket på. Det var jo tross alt hun som hadde tatt imot akkurat den bestillingen, og skrevet ned nøyaktig det kunden hadde bedt om. Vi fikk jo inn en del bestillinger, så kanskje hun hadde glemt at akkurat den bestillingen hadde kommet med en del spesifikasjoner / forandringer utover det normale. Men dette er jo noe som hun burde ha fått med seg, FØR hun faktisk begyjre å kjefte meg huden full på grunn av mine "feil" og forandringer. Anonymkode: 32060...308 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Del Skrevet 12. november 2018 Har aldri fått kjeft, i form av type overhøvling, hevet stemme o.l., men har blitt irettesatt, samt sparket på dagen, begge gangene uten grunn. Anonymkode: 689b0...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frekvens Skrevet 12. november 2018 #11 Del Skrevet 12. november 2018 Jepp, jeg har fått dugelig med snut for at jeg maset. Det vil si at jeg spurte et spørsmål en gang. Tidsfrister osv. Sjefen hadde en dårlig dag og reiste meg til fans. Det fine er at han er elendig på å formidle info slik han skal gjøre og det er hans ansvar når alt går til h......te. Så jeg forholder meg til det jeg vet og spør ikke unødvendige spørsmål. Jeg kjenner hele jobben så godt etter 10 år og vet det er kommet info som jeg burde hatt innimellom men jeg bare passer meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Del Skrevet 12. november 2018 Har blitt skreket til av 2 kollegaer i forskjellige settinger uten grunn på jobben jeg jobber på nå da jeg var ny..hun ene fikk sparken da hun rett og slett ikke var god i huet og hun andre fikk en irettesettelse av sjefen og mange av de andre kollegaene mine irettsatt henne også, hu begynte å grine. Jobber i helse. I denne perioden, helt ny i jobben, så fikk jeg en liten knekk kan du si pga dette og gruet meg til å dra på jobb for jeg tenkte jo at det var meg det var noe galt med da de oppførte seg sånn imot meg og ikke imot noen andre som jeg kunne se. Nebbete og frekke fra dag 1... æsj, jævla dritt folk. Anonymkode: c62ee...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bestekaffekoppen Skrevet 12. november 2018 #13 Del Skrevet 12. november 2018 Det skal vel godt gjøres å være i jobb og ikke oppleve slikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #14 Del Skrevet 12. november 2018 5 timer siden, Drakan skrev: Nei, men opplevde at noen begynte å kjefte ut en kollega av meg som var ny i jobben (butikk). Antar det var fordi hun var muslim, jeg hadde gått ut av butikken for å hente varer, og kommer tilbake av at fyren står å kjefter henne huden full. Så klart løser jeg situasjonen. Var også en gang jeg ble kjeftet ut av en kunde (hadde ikke fått med meg et tilbud), men ordnett det, og da var det tydeligvis feil det også (kunden hadde ikke regnet med ørene, bare hele kr så kunden forlot butikk rasende og kjeftende på grunn av tre kroner) og jeg fikk stående applaus av andre kunder i køen (var veldig flaut siden jeg var under opplæring) Det ville jo vært litt rart med sittende applaus fra noen som står i kø. Anonymkode: 45d31...34d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Del Skrevet 12. november 2018 Min forrige sjef kunne kjefte meg huden full for alt mulig rart. Han kunne tvinge meg til å gjøre ting på hans måte, og når jeg gjorde det var det også feil. Alt kom an på hans eget humør. Han kunne stå over meg, rope og spytte mens hans snakket. Jeg tok det jo opp med han, og han lovet forbedring. Istedet ble han bare verre og verre. Når han var i godt humør var det ikke måte på hvor flink og verdifull jeg var, bedriften kunne ikke klart seg uten meg. Når jeg ble sykemeldt pga. arbeidsmiljøet så forsvant plutselig hele stillingen min. Like greit, tenkte jeg. Anonymkode: 76a77...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #16 Del Skrevet 12. november 2018 Jeg fikk det en gang tidlig i jobben. Var ikke noe særlig mot meg senere i jobben heller. Arbeidsgiver så hvor tillitsfull og ærlig jeg var senere og da jeg ville slutte i jobben pga hans oppførsel mot meg prøvde han å snakke meg ut fra å slutte og viste hvor mye han satt pris på meg da. Det var for sent. Jeg hadde fått tilbud om en annen jobb så da tok jeg den isteden for å fortsette der jeg var. Kan tenkte meg han angrer mye da. Men sånn skjer det når arbeidsgiver viser så lite respekt. Anonymkode: 50015...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #17 Del Skrevet 12. november 2018 Hadde fått jobb i en klesbutikk, og dengang pakket vi inn det som var gaver. Det var andre dag på jobb, og så skjelte den andre ansatte meg ut fordi jeg ikke pakket inn fort nok, og snerret foran kundene som sto i kø ( fire personer) : du får øve litt hjemme på pakking, for det der går ikke an! En av kundene spurte høyt etter navnet på kollegaen min, og sa at hun ville varsle sjefen om hvordan hun oppførte seg. Det var veldig pinlig, for alle vil jeg tro, men mest av alt for kollegaen min. Hun rødmet som en selvlysende tomat, og beklager dagen etter. Da hadde sjefen snakket med henne, og jeg trengte ikke øve hjemme da jeg kom fort inn i rutinene med å pakke inn fortere. Gi nye ansatte en sjanse liksom. Anonymkode: e8daa...1d1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #18 Del Skrevet 12. november 2018 Ja, en kollega kom og begynte å kjefte på meg og ei til helt uten grunn. Sjefen tok tak i det med én gang, sa til oss to at vi ikke hadde gjort noe feil, og hun som kjeftet fikk kraftig tilsnakk. Man begynner ikke, i åpent kontorlandskap, å kjefte høylydt på to medkollegaer, uansett. Vi hadde akkurat fått en ny arbeidsoppgave hun mente vi gjorde feil (det gjorde vi ikke). Skjedde ikke igjen, og hun roet seg. Hadde bare en veldig dårlig dag. Anonymkode: 4a411...725 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 12. november 2018 #19 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Oh yes! Hadde jobb som kundeservicemedarbeider på Groupon for flere år siden, og ble bare slengt på telefonen samme dag uten noe som helst form for opplæring. Ville gjøre et godt inntrykk så jeg sa ingenting på det, men tok det på strak arm og gjorde mitt beste. Var hyggelig og imøtekommende mot kundene som ringte inn, fikk god kontakt med de og fikk bra tilbakemelding på at jeg var så god å snakke med De gangene jeg spurte en kollega om hjelp himlet hun med øynene og gadd så vidt å svare. Plutselig ble jeg kalt inn på kontoret til sjefen der jeg fikk den reprimanden om at jeg ikke måtte høres så sur og monoton ut på telefonen og at hun forventet at jeg ga 100% fra dag 1 Ble helt paff og fikk bare ut ett "ok jeg skal huske på det". Ganske irritert i ettertid over at jeg ikke forsvarte meg, ung og blåøyd som jeg var! Endte med at jeg slutta 2 uker etterpå, ble helt deprimert av å gå dit hver dag. Ikke så rart når folk ikke vil jobbe der kanskje... Endret 12. november 2018 av Gummiloppa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. november 2018 #20 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Har ikke alle - hvertfall som har jobbet med en eller annen form for kundeservice - opplevd det? Min første fulltidsjobb var som sekretær på UDI - som mottaker av mesteparten av avdelingens inngående telefoner ble jeg herdet ganske raskt... De verste - om ikke de groveste - var advokatene, de som visste hvordan systemet fungerte og at jeg som ung sekretær ikke hadde ansvar eller beslutningsmyndighet, men likevel kjeftet og var ufine. Det var litt lettere å ha forståelse for følelsesutbrudd fra privatpersoner som ventet på sine kjære og så hele direktoratet som én stor organisme. Nå jobber jeg i skoleverket, og har hørt mye rart fra foreldre som burde vite bedre... Det verste jeg har opplevd fra en kollega var da jeg hadde sommerjobb på sykehjem som 20-åring. Jeg var helt fersk og uerfaren, men den myndige og efarne hjelpepleieren på 50+ forventet at jeg skulle lære og få til og huske alt hun kunne og klarte etter to dager - og var ikke redd for å gi klar beskjed når jeg ikke levde opp til forventningene hennes. Jeg var sikkert ikke den beste vikaren de hadde hatt der, men så fullstendig håpløs som hun fikk meg til å føle meg var jeg tross alt ikke. Endret 12. november 2018 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå