Gå til innhold

Hva skal du bruke pengene på når du blir gjeldfri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må være en deilig følelse å betale ned siste rest av alt lån. Har du vurdert hva du skal bruke de ekstra kronene på når den tid kommer?😊

Anonymkode: ca64f...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reise og hjelpe unger økonomisk om det trengs. (Tenker da ift boligkjøp). Drømmer ikke om dyr SUV eller Tesla, fancy leilighet osv... ikke helt min greie. Litt mer luksus i hverdagen heller; som å gå ut og spise et par ganger i måneden, spontane hotell, langtidsferie i varmere strøk om vinteren... 😍

Anonymkode: 3563f...8b7

• Liker 1
Skrevet

*spontane hotell weekender*

Anonymkode: 3563f...8b7

Skrevet

Reiser og litt sparing

Anonymkode: 9f1c9...1e7

Skrevet

Spare til pensjonisttilværelsen. 

Anonymkode: 21552...12e

• Liker 3
Skrevet

Gjeldfri i dette livet?  🤣

Anonymkode: b4b2d...274

• Liker 5
Skrevet

Spare pengene 😄 
Hadde vært deilig å kunne sette av litt ekstra. :) 
Har heldigvis bare lånekassen, så er ikke så dramatisk gjeld for min del 😊

Skrevet

Med mindre det blir en stor endring (lottogevinst) tror jeg ikke boliglånene kommer til å bli fullstendig nedbetalt noengang. Ikke fordi vi ikke kan, vi kunne nok betalt ned fortere enn vi gjør, men om 5-10 år regner jeg med at man refinansierer for å pusse opp/kjøpe større etc.

Skrevet

Etter at ble gjeldsfrie så setter vi inn litt på en konto til opppussing ol. Ellers så lever vi som før..

Anonymkode: f15c5...9ac

Skrevet

jobbe mindre, gå ned i stillingsprosent.

Anonymkode: ba941...6d7

• Liker 2
Skrevet

Er gjeldfri, sparer i fond og alle pengene går dit. 

Tenker at det er pensjonsparingen min for jeg bekymrer meg for alderdommen økonomisk, men så er det jo nå jeg lever, å har jo lyst å reise å kose meg. Ja det var å finne den gyldne middelvei, har bare ikke funnet den enda, så alle pengene går til sparing foreløpig.

Anonymkode: 75c16...431

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, ekkoet skrev:

Med mindre det blir en stor endring (lottogevinst) tror jeg ikke boliglånene kommer til å bli fullstendig nedbetalt noengang. Ikke fordi vi ikke kan, vi kunne nok betalt ned fortere enn vi gjør, men om 5-10 år regner jeg med at man refinansierer for å pusse opp/kjøpe større etc.

Og så kommer tiden når barna har flyttet ut. Da kjøper mange mindre. Og fordi det mange steder er slik at folk bytter gammel enebolig mot ny leilighet, må de låne da også.

Skrevet

Har vært gjeldsfri i mange år, men føler ikke jeg svømmer i penger for det. Sparer til pensjon og reiser bort resten.

Anonymkode: 7ff9f...e3d

Skrevet

Jeg arver snart en del penger, og da blir jeg gjeldsfri og skal kjøpe meg et hus uten lån. 

Anonymkode: be9fd...99d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært gjeldsfri i mange år, men føler ikke jeg svømmer i penger for det. Sparer til pensjon og reiser bort resten.

Anonymkode: 7ff9f...e3d

Hvor mue har du utbetalt da?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er gjeldfri, sparer i fond og alle pengene går dit. 

Tenker at det er pensjonsparingen min for jeg bekymrer meg for alderdommen økonomisk, men så er det jo nå jeg lever, å har jo lyst å reise å kose meg. Ja det var å finne den gyldne middelvei, har bare ikke funnet den enda, så alle pengene går til sparing foreløpig.

Anonymkode: 75c16...431

Sparer du i fond nå som det svinger så fælt også?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparer du i fond nå som det svinger så fælt også?

Hvorfor skal man ikke det? Når ting går nedover, så betyr det jo bare at man får kjøpt flere andeler for samme beløp. Hjelper på når verdien begynner å stige igjen. På lang sikt vil vel verdien stige (sannsynligvis) selv om det går mye ned nå. 

Anonymkode: 59d36...818

• Liker 1
Skrevet

Tja.... flere reiser, spare til pensjon og hjelpe barna med bolig. Håper å kunne finansiere barnas studier og hjelpe de inn på boligmarkedet. Tenker vi muligens kommer til å ta opp lån for å hjelpe de. Er gjeldsfri om 5 år, barna er i småskolealder. Er ikke Intr i å bruke svært mye penger på luksusbiler osv.

Anonymkode: 8a3bb...4a8

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja.... flere reiser, spare til pensjon og hjelpe barna med bolig. Håper å kunne finansiere barnas studier og hjelpe de inn på boligmarkedet. Tenker vi muligens kommer til å ta opp lån for å hjelpe de. Er gjeldsfri om 5 år, barna er i småskolealder. Er ikke Intr i å bruke svært mye penger på luksusbiler osv.

Anonymkode: 8a3bb...4a8

Studier er gratis i Norge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...