AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Vil gjerne ha tips til å løse dette så smidig som mulig. Etter at samboer og jeg flyttet for to år siden har vi hatt litt vanskelig for å skaffe oss venner på det nye stedet. Det har gått litt utover trivselen. Vi begynte å henge med et par i sommer. Vi har mye felles interesser, god kjemi og ganske hyppig kontakt. Akkurat det vi trengte for å gjøre det lettere å bli boende her ut jobbkontrakten min (tre år til). Så har dama i paret lagt seg etter meg. Jeg sier lagt seg etter, fordi det er såpass direkte. Hun har forsøkt å kysse meg en gang, vært direkte om sex på messenger og litt mer i den duren. Jeg har avvist på den kalde og korte måten, har enda ikke gjort det på den harde måten og satt henne på plass. Nettopp fordi jeg aller mest vil at vi skal kunne beholde dem som venner. Tips til en Kindereggløsning her? Anonymkode: 31a92...501
wintergirl Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Det eneste som er riktig å gjøre her er å kutte dem ut, eller si ifra enda hardere til henne, samtidig som du gjør det klart for henne at du kommer til å si ifra til hennes kjæreste hvis hun ikke kutter ut. Hun høres jo direkte giftig ut. Skjønner du vil beholde vennskap og mannen hennes er sikkert grei, men henne må du blokkerere hvis hun ikke tar nei for et nei. Vet dama di om denne situasjonen? 6
Kitcat Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Tror neppe det kommer noe godt ut av å beholde dette paret som venner. Kanskje du kan omgås mannen, og gjøre «gutteting» innimellom? (Fotballkamp, pub, trening, kino etc...) 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 33 minutter siden, wintergirl skrev: Det eneste som er riktig å gjøre her er å kutte dem ut, eller si ifra enda hardere til henne, samtidig som du gjør det klart for henne at du kommer til å si ifra til hennes kjæreste hvis hun ikke kutter ut. Hun høres jo direkte giftig ut. Skjønner du vil beholde vennskap og mannen hennes er sikkert grei, men henne må du blokkerere hvis hun ikke tar nei for et nei. Vet dama di om denne situasjonen? Hun vet ikke om det enda, da det vil være kroken på døra for vennskapet. Jeg er enig i at det bare er én ting som er riktig her hvis jeg ser på dette isolert sett, men ser jeg større på det ser jeg hvor ødeleggende det er for oss å miste dem som venner. Da er det tilbake til en situasjon der vi daglig diskuterer om vi må si opp jobbene våre og flytte tilbake. 37 minutter siden, Kitcat skrev: Tror neppe det kommer noe godt ut av å beholde dette paret som venner. Kanskje du kan omgås mannen, og gjøre «gutteting» innimellom? (Fotballkamp, pub, trening, kino etc...) Det er ikke meg det er viktigst for å ha noen å være sosial med, for å si det sånn. Anonymkode: 31a92...501
wintergirl Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 Så alternativet er enten å flytte og få andre jobber, men å ha normale venner rundt dere, eller å fortsette å bo der dere bor nå pga jobbsituasjon, men ha denne dama oppå dere? Syns du skal være ærlig med dama di jeg. Det der er ingen venninne uansett. Da får dere heller flytte og få andre jobber da. Du kan ikke la henne holde på sånn. Hun benytter seg av situasjonen deres. 7
Gjest O.G. Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 1 minutt siden, wintergirl skrev: Så alternativet er enten å flytte og få andre jobber, men å ha normale venner rundt dere, eller å fortsette å bo der dere bor nå pga jobbsituasjon, men ha denne dama oppå dere? Syns du skal være ærlig med dama di jeg. Det der er ingen venninne uansett. Da får dere heller flytte og få andre jobber da. Du kan ikke la henne holde på sånn. Hun benytter seg av situasjonen deres. Dette.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 Hvorfor skurrer forholdet uten å ha venner akkurat NÅ? Vårt forhold hadde ender aldri opp i krangler pga det dere skriver om. Men du burde si fra til damen din. Tenk om det holder på en stund også finner hun ut av det selv. Da ligger du tynt an skal jeg si deg. Anonymkode: b0e53...226 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Du må jo si i fra til damen din! Om mannen min hadde skjult slikt ville jeg trodd han hadde grunn til å skjule det. Anonymkode: 3e325...80c 10
Hedy Lamarr Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Denne dama, som samboeren din tror er venninna si, er jo langt i fra det. Hun går bak ryggen hennes og vil ha sex med deg = så langt fra venninneoppførsel som det er mulig å bli. Derfor må du fortelle samboeren din dette, jeg er helt sikker på at hun ikke vil ha en så falsk venninne. Og om du ikke sier det til samboeren din, og hun likevel finner ut av det en gang, vil hun føle seg sviktet både av deg og "venninna". 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 Er du mannen eller kvinnen? Kom ikke helt frem i hi.. altså, legger hun seg etter deg fordi du er kvinne, og dermed kanskje kan dekke en seksuell fantasi hun har (jentesex), eller legger hun seg etter deg fordi du er nok en mann hun kan få oppmerksomhet fra, utenom sin egen? Jeg hadde uansett snakket med psrtnereren min, og gitt klar beskjed at dette er helt uaktuelt, at du ikke tenner på damer (hvis du er dama her), og at du ser deg frabedt disse henvendelsene. Anonymkode: 5cc23...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mannen eller kvinnen? Kom ikke helt frem i hi.. altså, legger hun seg etter deg fordi du er kvinne, og dermed kanskje kan dekke en seksuell fantasi hun har (jentesex), eller legger hun seg etter deg fordi du er nok en mann hun kan få oppmerksomhet fra, utenom sin egen? Jeg hadde uansett snakket med psrtnereren min, og gitt klar beskjed at dette er helt uaktuelt, at du ikke tenner på damer (hvis du er dama her), og at du ser deg frabedt disse henvendelsene. Anonymkode: 5cc23...a1a Det er en mann i hi. Anonymkode: 7cf7b...e1e
Gjest theTitanic Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 Menn liker det enkelt og det enkleste som kan prøves først er om du fokuserer på mannen som venn og snakker minst mulig til henne. Ikke så det blir lagt merke til, men feks ikke start samtaler og ikke delta med mer enn høyst nødvendig med henne når dere er sammen alle sammen. Finn unnskyldninger for å ikke samtale alene med henne. Ikke svar tilbake om hun skriver messenger, meldinger eller snap med mindre det er et konkret spørsmål om aktiviteter dere skal gjøre sammen som par. Hun kommer til å slutte når hun ikke får noe tilbake.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 Hun er ingen venn. Du bør fortelle det til dama di, for alt annet vil bli feil. Du holder skjult for henne at en "venninne" dolker henne i ryggen, så det må du ikke tillate. Dere har jo hverandre, så helt krise kan det vel ikke være uten venner så lenge dere bør der? Kan dere besøke venner dere har fra der dere kommer fra en helg, eller invitere dem til dere? Ellers så vil jeg nok tenke at om dere sjekker ut litt om nærmiljø for å se om det er steder dere kan treffe andre. Jeg har flyttet en del, og det er ikke så vanskelig å treffe andre om en gjør seg litt kjent med hva som skjer i nærheten, om det er div kurs, hjelpeorganisasjoner, ja, og tilmed utesteder hvor en treffer folk. Hvordan traff dere dette paret da? De er ihverfall ingen dere bør omgås mer, og informer ihvertfall dama di! Er det ingen på jobben din du kan bli bedre kjent med? Anonymkode: 13417...b4f 2
exictence Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 (endret) Det var synd at denne såkalte venninnen viste seg å være så slem og egoistisk. Mulig hun kan ha store problemer med seg selv. Men hun har gjentatte ganger forsøkt seg på deg, enda du har sagt ifra. Dette er stygt overfor deg, mest av alt overfor din samboer, og også hennes mann. Si det, så klart, til din samboer. Kanskje på en litt mild måte, der du kan si at du begynner å bli ubekvem med hun "venninnen", og luft ut en episode. Du kan jo si at du så gjerne vil tro at hun ikke legger an på deg, for det hadde vist en utrolig dårlig side av henne. Snakk med henne, du (sier du til din samboer). Eller om din samboer med en gang bare vil kutte dem ut, forstår jeg også veldig godt. Samtidig tenker jeg at det må være noe galt med hun venninnen. Jeg tror faktisk selv jeg hadde reagert veldig uforstående om min venninne hadde lagt an på min mann. Hadde nok kuttet henne ut i livet mitt. Samtidig hadde jeg først snakket rolig med henne og spurt henne hvorfor hun gjorde det? Hvordan hun kunne gjøre det mot meg, og ikke minst sin mann. Også mot min mann som hadde bedt henne la være. Faktisk veldig dårlig gjort overfor hele forholdet, det gode vennskapet vi hadde hatt, og fortsatt kunne ha hatt. Men dette går jo ikke lenger? Hadde spurt om hun hadde problemer? Endret 12. november 2018 av exictence
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 Fint å få disse innspillene "utenfra". Jeg er jo helt enig i hovedmelodien her, både at hun ikke er som en venn å regne, og at jeg bør si fra til samboeren min. Jeg er/var nok litt låst i en tankegang som er preget av at vi (særlig hun) endelig trives her etter at det rett og slett har vært ganske kjipt. Jo, vi har hverandre og forholdet i seg selv er isolert sett bra, men hadde dere visst hva jeg jobber med, så hadde dere skjønt at det i seg selv ikke er godt nok for henne. For å si det sånn, hun har endel fritid å slå i hjel uten meg. Og der har "venninna" vært et stort lyspunkt, de har flydd i fjellet sammen, trent, drukket vin, hele pakka, og tonen mellom dem er sånn jeg ser det veldig, veldig bra. Min samboer er dessverre ikke personen som kommer så lett i kontakt med folk, så det med å ta initiativ for å treffe folk er noe jeg egentlig bare kan oppfordre mildt om - vil nødig mase mye om det, for det er et sårt punkt. Kort sagt så frykter jeg at den dagen jeg forteller henne om dette, er dagen hun bestemmer seg for at vi må flytte tilbake. TS. Anonymkode: 31a92...501
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 På 12.11.2018 den 6.27, AnonymBruker skrev: Vil gjerne ha tips til å løse dette så smidig som mulig. Etter at samboer og jeg flyttet for to år siden har vi hatt litt vanskelig for å skaffe oss venner på det nye stedet. Det har gått litt utover trivselen. Vi begynte å henge med et par i sommer. Vi har mye felles interesser, god kjemi og ganske hyppig kontakt. Akkurat det vi trengte for å gjøre det lettere å bli boende her ut jobbkontrakten min (tre år til). Så har dama i paret lagt seg etter meg. Jeg sier lagt seg etter, fordi det er såpass direkte. Hun har forsøkt å kysse meg en gang, vært direkte om sex på messenger og litt mer i den duren. Jeg har avvist på den kalde og korte måten, har enda ikke gjort det på den harde måten og satt henne på plass. Nettopp fordi jeg aller mest vil at vi skal kunne beholde dem som venner. Tips til en Kindereggløsning her? Anonymkode: 31a92...501 Det kan bli mere belastende Har din samboer sett mld? Den dagen hun leser de, kan det bli problemer. Du ser hva nabo dama er intr i? Og du kaller det venner? Slett henne på messenger. Du må ha rygg til å si fra, at du er ikke intr i slike mld. Enkelte kvinner trur de kan skrive hva som helst. Hva med den dagen hennes mann leser hennes mld? Fantasien kan løpe løpsk... Så tenk seg om Anonymkode: 48761...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #17 Skrevet 14. november 2018 Har opplevd lignende selv, og sa i fra til kona om det. Synes det er best, siden man ikke vet hva en slik person kan finne på å si om hun blir sur over avslaget. Plutselig kan det bli jeg som fremstilles som "synderen", og hun vrenger det til å bli jeg som har prøvd meg på henne. Da kan det bli problemer med troverdigheten om jeg ikke har sagt i fra på forhånd. Anonymkode: 50749...aeb 1
Hulderen Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 (endret) Si i fra til samboeren din. Da vet hun at hun kan stole på deg, og hun kan vurdere selv om hun vil beholde den nye venninnen. Jeg opplevde noe tilsvarende selv for mange år siden. Da var det mannen i venneparet som prøvde seg på meg. Jeg fortalte min mann hva vennen prøvde på fra første stund. Vi beholdt dem som venner, og min mann hjalp meg ved å passe på at jeg aldri var på tomannshånd med denne vennen. Vi beholdt dem fordi vi trivds sammen med dem som par, fordi min mann visste at han kunne stole helt på meg, og fordi han ikke er plaget av sjalusi. Endret 14. november 2018 av Hulderen 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå