Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #1 Del Skrevet 27. mars 2005 hjelp...... jeg har fått det styggeste "munnsåret" noen gang... jeg aner ikkehva det er for noe. har av og til hatt litt munnsår ja, i form av tørrhet og litt rødt... nå har jeg helt i munn kanten fått en stoor gul ekkel blemme med sånn gul belegg på og den svir litt... også innenfor munnen samme sted er det antydning til sårhet. hva er dette? jeg ser vanvittig stygg ut! hva kan smøres på, fjerne det? og alle butikker og alt er stengt:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. mars 2005 #2 Del Skrevet 27. mars 2005 Høres ut som at det kanskje er herpes simplex? Da bør man gå til legen å få resept på en salve som heter Vectavir eller Zovirax. Den skal riktignok smøres på når utbruddet begynner. Kan jo tenke på det sånn til en annen gang. Ellers er det masse tips og råd om dette her på forumet hvis du søker etter munnsår/simplex/forkjølelsessår osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 27. mars 2005 #3 Del Skrevet 27. mars 2005 Hvis du har ren Aloe Vera (og da mener jeg HELT REN) kan du stikke hull på blemmen og få ut alt det urene (til du blør...). Deretter smører du på Aloe Vera hele tiden, og det vil gro ganske fort. Men du må nok finne deg i å ha det der noen dager. Det finnes ingen vidunderkur mot munnherpes. Tro meg... Alternativt kan du prøve å tørke det ut med sink-salve eller TeaTree-olje. Hvis du har da... Men jeg har funnet ut at det beste reseptfrie middelet er den med Aloe Vera. Og jeg har hatt munnherpes i 20 år... Det er bare noe man må leve med. Håper bare ikke jeg får utbrudd til bryllupet mitt...*grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #4 Del Skrevet 27. mars 2005 mitt råd er å ta solhatt rett på såret flere ganger om dagen. da blir den borte i løpet av kort tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå