AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Forstår ikke hva som har skjedd. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg er litt bekymret for at det ikke skal gå seg til. Snart 5 mnd siden fødsel. Anonymkode: de8df...629
Chablis Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Du har så trang skjede at penis ikke går inn? Det kan være en million grunner og ingen her har muligheten til å gjette seg frem. Du får sikkert mange forslag her, men du må uansett til legen for undersøkelse før du vet hva som gjelder i akkurat ditt tilfelle 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Har du blitt sydd? Har ei venninne som fikk det problemet etter å ha blitt sydd i forbindelse med fødsel, til sist måtte de innrømme å ha "tatt i litt ekstra for mannens skyld" - altså bevisst sydd sammen for stramt. Anonymkode: 9d668...ad4 1
NancyDrew Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du blitt sydd? Har ei venninne som fikk det problemet etter å ha blitt sydd i forbindelse med fødsel, til sist måtte de innrømme å ha "tatt i litt ekstra for mannens skyld" - altså bevisst sydd sammen for stramt. Anonymkode: 9d668...ad4 De gjorde det? Og de innrømte det var grunnen...? Jøss 12
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt sydd? Har ei venninne som fikk det problemet etter å ha blitt sydd i forbindelse med fødsel, til sist måtte de innrømme å ha "tatt i litt ekstra for mannens skyld" - altså bevisst sydd sammen for stramt. Anonymkode: 9d668...ad4 Men det er vel bare huden ytterst i åpningen som blir sydd for stramt og ikke musklene innover i skjeden? Hva er poenget da? Man blir ikke faktisk trang? Anonymkode: 759f0...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 Prolaps? Ville gått til gynekolog å fått det sjekket. Anonymkode: f5efc...e07 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er vel bare huden ytterst i åpningen som blir sydd for stramt og ikke musklene innover i skjeden? Hva er poenget da? Man blir ikke faktisk trang? Anonymkode: 759f0...dbd For stram hud i skjedeinngangen vil også vanskeliggjøre samleie. Om det blir trangt eller ei, så blir det smertefullt for kvinnen. Anonymkode: 6b137...ead
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Ja, jeg ble sydd, og det er bare åpningen som er smertefull. Må bruke veldig lang tid på å få den inn, selv da gjør det vondt. Ts Anonymkode: de8df...629
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Jeg regner ikke med at det er derfor, men man kunne jo lure på om det ble sydd slik at det skulle bli vanskeligere å få den inn slik at det ikke ble flere unger... Anonymkode: c3cd7...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ble sydd, og det er bare åpningen som er smertefull. Må bruke veldig lang tid på å få den inn, selv da gjør det vondt. Ts Anonymkode: de8df...629 Om det ikke går seg til er det mulig å fikse det kirurgisk. Vet noen som strevde med problematikken. Der var det sydd for stramt og det ble rettet opp i. Anonymkode: 6b137...ead 1
Elaine Marley Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt sydd? Har ei venninne som fikk det problemet etter å ha blitt sydd i forbindelse med fødsel, til sist måtte de innrømme å ha "tatt i litt ekstra for mannens skyld" - altså bevisst sydd sammen for stramt. Anonymkode: 9d668...ad4 Jeg blir sjokkert over hvor kunnskapsløse helsepersonell ofte er. Tror de at alle menn har micropeniser. Dessuten hva er det med det hysteriet om at alle skal være så trange? Det er ikke noe OK å skulle å sex når det gjør vondt for dama og det er trøblete å putten den inn. Anonymkode: b2c11...786 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt sydd? Har ei venninne som fikk det problemet etter å ha blitt sydd i forbindelse med fødsel, til sist måtte de innrømme å ha "tatt i litt ekstra for mannens skyld" - altså bevisst sydd sammen for stramt. Anonymkode: 9d668...ad4 Fy faen, det er det verste og noe av det mest kvinnefiendtlige jeg har hørt om. Håper hun anmeldte? Anonymkode: 145fe...28f 3
blaffen Skrevet 12. november 2018 #14 Skrevet 12. november 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg ble sydd, og det er bare åpningen som er smertefull. Må bruke veldig lang tid på å få den inn, selv da gjør det vondt. Ts Anonymkode: de8df...629 Vi opplevde det samme, dama ble sydd etter fødsel og sex var ubehaglig etterpå. Jeg hørte vel aldri noen detaljert forklaring men hun gikk til lege og fikk det ordnet. Hva han gjorde sånn praktisk vet jeg ikke annet enn at han 'fjernet et sting' og da ble ting normalt igjen. Med andre ord, kom deg til lege og forklar problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 Huff. Det hadde jeg virkelig håpet å slippe 😢 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å sy for stramt. Det er jo ikke som om to kroppsdeler vil henge sammen for alltid dersom de er sydd sammen i noen få uker. Jeg trodde derfor bare sårflatene der nede kunne gro sammen, ikke at man kunne sy det strammere enn det var. Ts Anonymkode: de8df...629
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: For stram hud i skjedeinngangen vil også vanskeliggjøre samleie. Om det blir trangt eller ei, så blir det smertefullt for kvinnen. Anonymkode: 6b137...ead Ja, det var jo det jeg sa. Den jeg siterte skrev at legene sydde henne stramt i åpningen for mannens skyld, men man blir jo ikke trang av en stram hudring ytterst i skjeden. Anonymkode: 759f0...dbd
blaffen Skrevet 13. november 2018 #17 Skrevet 13. november 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Huff. Det hadde jeg virkelig håpet å slippe 😢 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å sy for stramt. Det er jo ikke som om to kroppsdeler vil henge sammen for alltid dersom de er sydd sammen i noen få uker. Jeg trodde derfor bare sårflatene der nede kunne gro sammen, ikke at man kunne sy det strammere enn det var. Ts Anonymkode: de8df...629 Det er kjipt ja men jeg ser ikke at du har noe særlig valg så lenge du ønsker å fortsette å ha et tifredstillende sexliv med mannen din. Om det er noen trøst så var det et veldig enkelt og greit inngrep å få fikset det. (tror jeg, dama gjorde ikke noe stort nummer av hvor fælt det var så da regner jeg med at det ikke var så ille ) Angående hvorfor det skjedde kan jeg bare gjette på at det kanskje ikke er helt intuitivt for legen hvor han skal sette stingene etter at du har revnet/blitt klippet. Mulig en spesialist på intimplastikk hadde gjort en bedre jobb enn en fødselslege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå