AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #1 Skrevet 12. november 2018 Søkte finansieringsbevis flere steder. Nordea er de som absolutt ga høyest sum. MEN: betingelsen er at vi flytter hele kundeforholdet til dem fra banken vi har idag. Greit nok det, tenker det er ganske vanlig. Men det jeg stusser på er den pressinga på salg av forsikringer. Jeg er ufør, samboer jobber. Denne personen i banken sa at min samboer må ta ansvar og tegne en livsforsikring. Han har ulykke og livsforsikring gjennom jobb, men hun mente dette ikke var bra nok for hva om han byttet jobb om 30 år?? Er da ikke vits med to like forsikringer? Det hørtes ut som om dette med livsforsikring var et krav da de måtte sikre at vi kunne betale lånet om han ble ufør. Syns dette er å kreve litt vel mye? Han har jo tross alt forsikringer han betaler gjennom jobb hver måned.. Anonymkode: aaad1...595
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #2 Skrevet 12. november 2018 Helt vanlig. Anonymkode: d39b9...4e0
ajarRun Skrevet 12. november 2018 #3 Skrevet 12. november 2018 Helt idiotisk. De tjener jo penger på salg. Hvis han slutter i jobben kan dere jo kjøpe forsikringen da.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #4 Skrevet 12. november 2018 9 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Helt idiotisk. De tjener jo penger på salg. Hvis han slutter i jobben kan dere jo kjøpe forsikringen da. Ja eller om han byttet jobb hadde han hatt forsikring gjennom dem. Hvis jobben ikke hadde så hadde man jo tegnet en. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig. Anonymkode: d39b9...4e0 Men det er vel ikke vanlig når «kunden» sier han allerede har en gjennom jobben og de sier det ikke er bra nok? Det blir litt frekt føler jeg Anonymkode: aaad1...595
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja eller om han byttet jobb hadde han hatt forsikring gjennom dem. Hvis jobben ikke hadde så hadde man jo tegnet en. Men det er vel ikke vanlig når «kunden» sier han allerede har en gjennom jobben og de sier det ikke er bra nok? Det blir litt frekt føler jeg Anonymkode: aaad1...595 Frekt er det ja, skal ikke si noe på det! Men dessverre som nevnt, helt vanlig... Alt for penger. Der det ligger. Alle banker har hver sine kriterier, anbefaler å prøve en annen. Anonymkode: d39b9...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 Helt vanlig, banken vil ha sikkerhet i at de får inn pengene hvis noe skjer. Du kommer jo ikke til å øke inntekten, så da må de vite at dere klarer å betale hvis han også blir ufør eller evt faller fra. Det er ingen garanti for å få en deal på livsforsikring når han bytter jobb, innen den tid kan han ha pådratt seg sykdom eller skade som gjør at forsikringsselskapene skygger banen. Anonymkode: 8d663...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig, banken vil ha sikkerhet i at de får inn pengene hvis noe skjer. Du kommer jo ikke til å øke inntekten, så da må de vite at dere klarer å betale hvis han også blir ufør eller evt faller fra. Det er ingen garanti for å få en deal på livsforsikring når han bytter jobb, innen den tid kan han ha pådratt seg sykdom eller skade som gjør at forsikringsselskapene skygger banen. Anonymkode: 8d663...ec9 Nettopp. TS: Dere bør dessuten tenke på dette: Hva dekker forsikringen han har gjennom jobben? Det vanlige er at gruppelivsforsikringer har en erstatning til etterlatte på inntil 10G. Dette er ganske mye penger, men likevel ikke så mye i forhold til et "normalt" huslån etter dagens standard. TS og mannen bør også sjekke nøye hva som skjer om han blir ufør, hvor mye får han da? En egen gjeldsforsikring kunne antakelig være en god ide i deres tilfelle. Banken tenker selvsagt på å sikre seg selv her, og det er helt naturlig. Men det dere må huske på er at det som sikrer banken også sikrer dere. Anonymkode: c5d3a...c88
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Det er en grunn til at de vil gi det høyeste lånet. Anonymkode: f169c...22a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Om han har en dårlig forsikring gjennom jobb og den banken tilbyr er bedre, så kan jeg forstå at de vil kreve dette dersom de skal gi finansieringsbevis. Bankene kan normalt ikke kreve at man flytter hele kundeforholdet til dem på generelt grunnlag, men akkurat dette gjelder jo som en betingelse på at dere får finansieringsbevis, altså som et ledd i en avtale. Da er det som regel innafor å stille krav. Det dere gjør er å sjekke dekning på forsikringen han allerede har og sammenlikner med bankes. Ta gjerne et møte med banken der dere kan slå opp hvilke dekninger som ligger i forsikringen han allerede har gjennom jobb, så kan dere med rådgiver sammenlikne med bankens. Anonymkode: 4c459...653
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Søkte finansieringsbevis flere steder. Nordea er de som absolutt ga høyest sum. MEN: betingelsen er at vi flytter hele kundeforholdet til dem fra banken vi har idag. Greit nok det, tenker det er ganske vanlig. Men det jeg stusser på er den pressinga på salg av forsikringer. Jeg er ufør, samboer jobber. Denne personen i banken sa at min samboer må ta ansvar og tegne en livsforsikring. Han har ulykke og livsforsikring gjennom jobb, men hun mente dette ikke var bra nok for hva om han byttet jobb om 30 år?? Er da ikke vits med to like forsikringer? Det hørtes ut som om dette med livsforsikring var et krav da de måtte sikre at vi kunne betale lånet om han ble ufør. Syns dette er å kreve litt vel mye? Han har jo tross alt forsikringer han betaler gjennom jobb hver måned.. Anonymkode: aaad1...595 Vær glad for at banken tar ansvar og setter betingelser der du ikke forstår systemet. Skal du ha lån, så er bankene bestemte på at du da har hele dagligbanken din hos den du får lån hos. Husk også på at den banken du får høyest lån hos ikke nødvendigvis er den smarteste banken å løpe til. Dette kan nemlig være en måte å tiltrekke seg nettopp deg som kunde. Anonymkode: 5ac81...76d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #11 Skrevet 14. november 2018 Antar da at banken også har forsikring? Alt for å selge.. Anonymkode: 64dd4...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå