AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Har pleid å kjøpe julegave til han og stemor hvert år. I fjor også, men fikk ingen gave av dem. Har fått det til jul årene før. Får ikke bursdagsgave heller. Bryr meg egentlig ikke, men usikker på om jeg skal kjøpe noe til dem i år. Syns dere det? Feirer aldri jul med dem. Anonymkode: 99e8a...3f2
Ulrikke Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Jeg hadde nok syntes det var litt sårt, men jeg hadde nok tenkt at jeg ikke skulle "bli som dem", og valgt å gi.... Ikke veldig dyrt så klart, men jeg hadde ikke klart å la være å gi tror jeg.... Det kommer selvfølgelig an på forholdet deres ellers... 2
Raven Emerald Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 Vanskelig å si... Man gir jo for å glede, ikke for å gi tilbake. Og om gaven blir gitt som et ledd i en "et øye for et øye" i gaveform, er jo begrunnelsen for å gi ikke lenger det det burde være. Så da tenker jeg det ikke har noe for seg å gi...
Rullestolbruker Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 Jeg gir ikke gaver for å få noen tilbake. Verken bursdager, jul eller noe annet Jeg gir for å glede den/de personen/e. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 29 minutter siden, Rullestolbruker skrev: Jeg gir ikke gaver for å få noen tilbake. Verken bursdager, jul eller noe annet Jeg gir for å glede den/de personen/e. Alle jeg kjenner klager på at gaver bare er et stort ork. Finner aldri noe noen trenger uansett. Det er isåfall alt for dyrt. Det er fordi det er forventet å gi gaver, og man ender opp med å kjøpe noe ubrukelig overflødig noe uansett. De fleste har mer enn hva de trenger. Anonymkode: 99e8a...3f2
Rullestolbruker Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner klager på at gaver bare er et stort ork. Finner aldri noe noen trenger uansett. Det er isåfall alt for dyrt. Det er fordi det er forventet å gi gaver, og man ender opp med å kjøpe noe ubrukelig overflødig noe uansett. De fleste har mer enn hva de trenger. Anonymkode: 99e8a...3f2 Hva har det med at jeg ikke forventer noe tilbake?
vea Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 Er i samme situasjon, får ikke julegave, bursdagsgave og mangler fortsatt bryllupsgave fra da jeg giftet meg for 4år siden. De andre søskenene derimot får alt dette. Han (og stemor) får julegave, men noe så enkelt som en vinflaske vi har stående og en sjokolade eller noe. Ikke noe utover en oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Hvis du føler det er naturlig for deg og noe du ønsker å gjøre så fortsett med å gi en oppmerksomhet. Sånt bør ikke være basert på om man får noe tilbake hele tiden. Anonymkode: 4cdf1...841
NancyDrew Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du føler det er naturlig for deg og noe du ønsker å gjøre så fortsett med å gi en oppmerksomhet. Sånt bør ikke være basert på om man får noe tilbake hele tiden. Anonymkode: 4cdf1...841 Dette! Føler du for å gi en gave, TS? Endret 12. november 2018 av NancyDrew
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå