AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Vi er en familie på 5, mor far og 3 døtre. Alle oss døtre er voksne, men bare den eldste er gift. Jeg (den yngste) bestilte frokost på døra til mellomste (hun bor i en annen by), med hilsen fra mor, far og begge søstrene. Har fått reaksjoner på at jeg ikke inkluderte ektemannen til eldste, men det kom jeg ikke på. Føltes ikke naturlig, for det er jo vi som er hennes nærmeste. Hun har ikke så nært forhold til svogeren sin. Er det jeg som gjorde feil her? Hva er vanlig? Anonymkode: a3e89...fb2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Det var fordi hun hadde bursdag... TS Anonymkode: a3e89...fb2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Synes ikke det er noe rart i å bare si hilsen søsken og foreldre. Hvem reagerte? Hadde han vært med å planlegge/betale? Anonymkode: 5ba25...569
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er noe rart i å bare si hilsen søsken og foreldre. Hvem reagerte? Hadde han vært med å planlegge/betale? Anonymkode: 5ba25...569 Han har hverken planlagt eller betalt. Var hun eldste som kommenterte. Hun skal alltid ha han med på alt, det er liksom aldri oss tre søstre lengre. Jeg har ingenting imot han altså, men forstår det ikke helt. Man er vel et individ selv om man er gift! I starten hadde de felles facebook. Kunne ikke skrive kun til henne, begge leste det jo! De tok heldigvis til vett på den da... Anonymkode: a3e89...fb2 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi er en familie på 5, mor far og 3 døtre. Alle oss døtre er voksne, men bare den eldste er gift. Jeg (den yngste) bestilte frokost på døra til mellomste (hun bor i en annen by), med hilsen fra mor, far og begge søstrene. Har fått reaksjoner på at jeg ikke inkluderte ektemannen til eldste, men det kom jeg ikke på. Føltes ikke naturlig, for det er jo vi som er hennes nærmeste. Hun har ikke så nært forhold til svogeren sin. Er det jeg som gjorde feil her? Hva er vanlig? Anonymkode: a3e89...fb2 Hos oss er det vanlig å inkludere samboere og ektemenn på slike familie-ting... Men det finnes sikkert ingen regel på det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han har hverken planlagt eller betalt. Var hun eldste som kommenterte. Hun skal alltid ha han med på alt, det er liksom aldri oss tre søstre lengre. Jeg har ingenting imot han altså, men forstår det ikke helt. Man er vel et individ selv om man er gift! I starten hadde de felles facebook. Kunne ikke skrive kun til henne, begge leste det jo! De tok heldigvis til vett på den da... Anonymkode: a3e89...fb2 Nei, det er ikke dere tre søstre lengre, fordi den eldste søsteren din er nå gift og etablert og dere har alle tre (?) flyttet hjemmefra, og da blir spillereglene ofte litt annerledes. Det handler blant annet om inkludering. Inkludering av nye familiemedlemmer. Etterhvert vil sannsynligvis dere alle tre ha skapt deres egne familier. Dere er ikke lenger en familie på fem, voks opp - den boblen må du ut av. På lik linje som at din gifte søster og ektemann er to individer, så er også dere søstrene tre individer. Dette ble et rotete svar så sent på kvelden, men håper du forstår konteksten av det. PS. Enig i at felles Facebook-profil er sært. Anonymkode: 11ea7...1b8 4
Raven.Writingdesk Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 (endret) Det er jo en bagatell, du mente det ikke vondt men glemte av vedkommende. Men ja: han burde såklart inkluderes, han er også familie nå. Endret 11. november 2018 av Raven.Writingdesk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå