Gå til innhold

Dere som har fått grunnlån hos husbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye fikk dere i lån i forhold til inntekt/gjeld? Hvordan er kravene der i forhold til en vanlig bank?

Anonymkode: b9b99...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en inntekt på 490 000,- ingen EK. Jeg fikk 2.8 mill, men brukte 2 mill. Jeg fikk avslag hos vanlig bank. 

Anonymkode: bee90...eed

Skrevet

Fikk lån på ca 6 ganger brutto. Bruttoinntekten min var mellom 200 000 og 220 000 et sted.

Anonymkode: 1c5fd...897

Skrevet

Ikke noe rart vi er gjeldstynget til de grader, når det likevel lånes ut over av lav sko🙄 Pluss all forbruksgjeld, det nå kommer mer fram i media om

Anonymkode: 8e995...db6

Skrevet

Fikk 1.5 i lån. Inntekt på ca 220.000. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe rart vi er gjeldstynget til de grader, når det likevel lånes ut over av lav sko🙄 Pluss all forbruksgjeld, det nå kommer mer fram i media om

Anonymkode: 8e995...db6

Det er ganske stor forskjell på et Husbanklån og forbrukslån. Jeg hadde 0,- i gjeld, aldri hatt en betalingsanmerkning, aldri inkasso, og sikkert en håndfull purringer fra jeg var 18 år og til da jeg var 40 år og fikk innvilget Husbanklånet. 

Jeg er gjeldstynget ja, men jeg er en meget sikker betaler. 

Anonymkode: bee90...eed

• Liker 1
Skrevet

hmm, så mye andre her fikk mulighet til å låne.
Jeg har en inntekt på nærmere 600k og fikk grunnlån tilsvarende 1.6 opprinnelig, kommunen gikk med på 1.8 etter at banken tok kontakt med dem for å gi høyere (mens banken egentlig foreslo 2.3). Men fornøyd jeg da, deilig med et mindre lån. 

Anonymkode: 86a13...17a

Skrevet
2 timer siden, Missyme2 skrev:

Fikk 1.5 i lån. Inntekt på ca 220.000. 

Hvor lang nedbetalingstid har du på lånet? 

Til dere andre her. Mener dere grunnlån eller startlån? 

Anonymkode: 4554d...8d9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang nedbetalingstid har du på lånet? 

Til dere andre her. Mener dere grunnlån eller startlån? 

Anonymkode: 4554d...8d9

Startlån jeg tenker på også :) har 50år nedbetalingstid 😂😂 fikk ikke valget om å ha kortere tid dessverre. Måtte også ha fast rente i 5 år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...