Gå til innhold

Sjokoladekake i Oliver's Twist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var det noen som fikk med seg oppskrifta på sjokoladekaka Jamie lagde for å blidgjøre kona si? Episoden gikk nå på langfredag, men dessverre fikk jeg ikke skrevet den ned, og jeg kan ikke finne den på nettet noe sted.

Den så jo såå deilg ut!

D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den ikke i går, men synes å huske jeg fikk den med meg forrige gang den ble sendt. Var det ikke denne?

Jamie Oliver's Sjokoladepai

1 ustekt paibunn (fra kjøleskap)

140 g usaltet smør

150 g mørk sjokolade

litt salt

8 ss kakao

4 store egg

200 g sukker

3 ss crème fraîche

3 ss lys sirup

Forstek paibunnen ved 180 grader i ca 10 minutter. Bland smør, sjokolade, en liten klype salt og kakao i en skål i vannbad. Smelt alt. Visp sammen egg og sukker. Bland crème fraîche og sirup. Fordel over paibunnen og stek ved 150 grader i 40 minutter. Server med crème fraiche og evt friske bær.

Skrevet

Tusen takk for svar Arkana, men det var dessverre ikke denne. Han lagde kaka i to små runde former, og la blant annet krem og friske bær mellom disse. Det ble altså en ganske høy kake. Han dynka den også endel (i et eller annet alkoholholdig). Jeg må nok følge bedre med neste gang :)

D

Gjest Lompa
Skrevet

Du finner den ikke i en av bøkene hans da?

Skrevet

Kan det være denne du er på jakt etter? Den har ihvertfall frukt i seg... Ellers kan du jo søke litt videre i linken!

Håper du finner hva du er ute etter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...