delilah_ Skrevet 27. mars 2005 #1 Skrevet 27. mars 2005 Hei! Var det noen som fikk med seg oppskrifta på sjokoladekaka Jamie lagde for å blidgjøre kona si? Episoden gikk nå på langfredag, men dessverre fikk jeg ikke skrevet den ned, og jeg kan ikke finne den på nettet noe sted. Den så jo såå deilg ut! D
Arkana Skrevet 27. mars 2005 #2 Skrevet 27. mars 2005 Jeg så den ikke i går, men synes å huske jeg fikk den med meg forrige gang den ble sendt. Var det ikke denne? Jamie Oliver's Sjokoladepai 1 ustekt paibunn (fra kjøleskap) 140 g usaltet smør 150 g mørk sjokolade litt salt 8 ss kakao 4 store egg 200 g sukker 3 ss crème fraîche 3 ss lys sirup Forstek paibunnen ved 180 grader i ca 10 minutter. Bland smør, sjokolade, en liten klype salt og kakao i en skål i vannbad. Smelt alt. Visp sammen egg og sukker. Bland crème fraîche og sirup. Fordel over paibunnen og stek ved 150 grader i 40 minutter. Server med crème fraiche og evt friske bær.
delilah_ Skrevet 27. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2005 Tusen takk for svar Arkana, men det var dessverre ikke denne. Han lagde kaka i to små runde former, og la blant annet krem og friske bær mellom disse. Det ble altså en ganske høy kake. Han dynka den også endel (i et eller annet alkoholholdig). Jeg må nok følge bedre med neste gang D
Gjest Lompa Skrevet 28. mars 2005 #4 Skrevet 28. mars 2005 Du finner den ikke i en av bøkene hans da?
Brunhilde Skrevet 28. mars 2005 #5 Skrevet 28. mars 2005 Kan det være denne du er på jakt etter? Den har ihvertfall frukt i seg... Ellers kan du jo søke litt videre i linken! Håper du finner hva du er ute etter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå