Gå til innhold

Er det ikke virkeligheten før det er negativt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om brannen på nyhetene, så sier noen at hollywoodfolkene blir innhentet av karma/virkeligheten. I mine ører høres dette ut som at vedkommende fryder seg over at de mister hjemmene sine. Kan kanskje være litt småirriterende noen ganger at de lever i sånn luksus å har sånn råd, MEN, jeg sitter ikke og  fryder meg eller tenker karma når jeg ser det. 
Så si meg... "virkeligheten" nevnes bare i negativ sammenheng. så er det slik at man ikke er i virkeligheten når ma er lykkelig da? 

Ellers er vel mennesker bare teite.. 

Anonymkode: ebbb1...dc0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, NancyDrew skrev:

Hæ?

Altså, folk sier "de blir innhentet av virkeligheten" om folk i California som mister husene sine. 
Så da må jo virkeligheten være det som er negativt. er så dritt lei av at folk alltid uttrykker dette i negativ sammenheng.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, folk sier "de blir innhentet av virkeligheten" om folk i California som mister husene sine. 
Så da må jo virkeligheten være det som er negativt. er så dritt lei av at folk alltid uttrykker dette i negativ sammenheng.

Hvem er disse? Hvilke folk? Har ikke fått med meg at noen har sagt dette... Har du noen lenker? 

Ellers, for å svare; Nei. Dette utsagnet må komme fra negative mennesker som elsker å fryde seg i andres tragedier. 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, NancyDrew skrev:

Hvem er disse? Hvilke folk? Har ikke fått med meg at noen har sagt dette... Har du noen lenker? 

Ellers, for å svare; Nei. Dette utsagnet må komme fra negative mennesker som elsker å fryde seg i andres tragedier. 

min mor for eksempel.. og hun er ikke slik negativ? Eller kan det være en underliggende negaitivitet? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

min mor for eksempel.. og hun er ikke slik negativ? Eller kan det være en underliggende negaitivitet? 

Om hun tenker at folk som mister hus og hjem osv i brann endelig blir innhentet i virkeligheten, fordi de ellers lever i Hollywood, så er det noe som plager din mor vil jeg tro. Et snev av sjalusi og misunnelse. Tror ikke hun er så fornøyd med sitt eget liv, da. De som er det ytrer ikke sånne utsagn.

Skrevet

Du er inne på noe Ts. Det er ofte sånn at når noen opplever noe vanskelig eller negativt, så kommer ofte den : Velkommen til virkeligheten. Eller: sånn er livet. 

Hvis noen vinner i Lotto eller har hell og flaks ellers, så hører man sjelden de utrykkene, så du har absolutt et poeng!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, NancyDrew skrev:

Om hun tenker at folk som mister hus og hjem osv i brann endelig blir innhentet i virkeligheten, fordi de ellers lever i Hollywood, så er det noe som plager din mor vil jeg tro. Et snev av sjalusi og misunnelse. Tror ikke hun er så fornøyd med sitt eget liv, da. De som er det ytrer ikke sånne utsagn.

men min mor er så på dette med at en skal være fornøyd med det man har. Hun er liksom så rettferdig og blir fort lei seg på andres vegne når de opplever ulykker eller sykdommer. Hun snakker ned folk som er opptatt av status, og om hvor overfladiske de er. Hun mener selv hun ikke er det.

Jeg er ikke sjalu på Hollywood folk i det hele tatt. Så mye overfladisk der. Hva er det egentlig de har som er så mye bedre bortsett fra penger? hadde ikke orket det presset med utseendefokus, botox og "forever look young" opplegget 😛  og alt overfladiske pratet.

1 time siden, SoWhat? skrev:

Du er inne på noe Ts. Det er ofte sånn at når noen opplever noe vanskelig eller negativt, så kommer ofte den : Velkommen til virkeligheten. Eller: sånn er livet. 

Hvis noen vinner i Lotto eller har hell og flaks ellers, så hører man sjelden de utrykkene, så du har absolutt et poeng!

Ja, og det irriterer meg sånn! Det er kanskje litt av grunnene til at jeg aldri har turt å leve skikkelig. fordi folk sier "men virkeligheten vil inhente deg en gang" "det vil innhetne de en gang". 

Godt å se noen er enig. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men min mor er så på dette med at en skal være fornøyd med det man har. Hun er liksom så rettferdig og blir fort lei seg på andres vegne når de opplever ulykker eller sykdommer. Hun snakker ned folk som er opptatt av status, og om hvor overfladiske de er. Hun mener selv hun ikke er det.

Jeg er ikke sjalu på Hollywood folk i det hele tatt. Så mye overfladisk der. Hva er det egentlig de har som er så mye bedre bortsett fra penger? hadde ikke orket det presset med utseendefokus, botox og "forever look young" opplegget 😛  og alt overfladiske pratet.

Ja, og det irriterer meg sånn! Det er kanskje litt av grunnene til at jeg aldri har turt å leve skikkelig. fordi folk sier "men virkeligheten vil inhente deg en gang" "det vil innhetne de en gang". 

Godt å se noen er enig. 

Lev livet og lev det som du vil. Gjør alt du kan for å få det bra! For det er nemlig livet og virkeligheten det også 🙂  ikke la pessimister påvirke deg! 

Skrevet

Jeg forstår hva din mor mener.

Kim kardashian er en av de som måtte evakuere. 

Hun har nok aldri mistet f eks jobb, hus eller lignende og havnet i økonomisk uføre. Ei heller har hun opplevd å miste noe som følge av alvorlig sykdom eller skade (jobb og hus til eksempel). 

Hun har nok ikke engang opplevd å ikke bli invitert på en spesifikk fest eller opplevd at venner ditcherr henne på bakgrunn av at hun er kjedelig osv. 

Så nå får hun jo se hva det virkelig handler om når man står i fare for å miste noe som betyr noe. 

Anonymkode: ac519...07b

Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Lev livet og lev det som du vil. Gjør alt du kan for å få det bra! For det er nemlig livet og virkeligheten det også 🙂  ikke la pessimister påvirke deg! 

men hva er egentlig forskjellen på pessimister og realister? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men hva er egentlig forskjellen på pessimister og realister? 

Jeg vil vel si at pessimister ser negativt på alt, mens realister ser at negative ting KAN skje, men at de slett ikke trenger å gjøre. De reflekterer i motsetning til pessimister.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier dette?

Dette er ikke noe folk generelt sier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...