AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/11/11/195455259/volvo-sjef-dieselmotorene-vil-forsvinne Snart blir luften i Sverige også bedre😃 Anonymkode: dc9ca...de3 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Er det bedre at du forurenser andre deler av verden? Produksjon av elbiler er ikke per dags dato så veldig miljøvennlig. Du må også slutte å fly. Det er heller ikke miljøvennlig. Anonymkode: 29c93...1d8 4
Rullestolbruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #5 Skrevet 12. november 2018 18 timer siden, tdm900 skrev: Tror du på dette? med flere elbiler i de store norske byene så har luften blitt renere. Det er fakta. Anonymkode: dc9ca...de3 1
tdm900 Skrevet 12. november 2018 #6 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: med flere elbiler i de store norske byene så har luften blitt renere. Det er fakta. Anonymkode: dc9ca...de3 Været bestemmer også mye, ikke glem det! Vent til det er -20 grader, og lufta har vært stillestående like lenge......
Commander Skrevet 12. november 2018 #7 Skrevet 12. november 2018 1% av solgte biler er El.Biler på verdensbasis. I store markeder som Asia, Afrika, sør Amerika og Russland finnes ikke infrastruktur som støtter bruk av El.Bil. Om diesel blir "borte" fra Norge og vest-Europa betyr det ikke at diesel forsvinner. Resten av verden vil bruke diesel i 50år til. Minst... 1
tdm900 Skrevet 12. november 2018 #8 Skrevet 12. november 2018 (endret) 19 timer siden, Rullestolbruker skrev: https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894 https://www.motor.no/artikler/acea-vi-ma-slutte-a-demonisere-all-diesel-teknologi/ I tillegg bør ikke batteribiler lades opp til mer 80%, og ikke brukes mer enn at det er igjen 20% på batteriet. Da er rekkevidden kortet ned med 40%, før kulda setter inn, og den reduseres jo betraktelig jo kaldere det blir. Endret 12. november 2018 av tdm900
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #9 Skrevet 12. november 2018 Elbilbatterier har reserve i bunn og topp, gjerne 10% og mer. De tåler både 100 og 0% da det verken er fullt eller tomt. Dette er en myte. Det eneste som sliter på batterier er vedvarende varme, ala ørkenklima o.l. Det har vi lite av her. Anonymkode: dc9ca...de3 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #10 Skrevet 12. november 2018 https://www.nrk.no/video/PS*310675 Anonymkode: cf0b1...27d
Rullestolbruker Skrevet 12. november 2018 #11 Skrevet 12. november 2018 3 timer siden, Commander skrev: 1% av solgte biler er El.Biler på verdensbasis. I store markeder som Asia, Afrika, sør Amerika og Russland finnes ikke infrastruktur som støtter bruk av El.Bil. Om diesel blir "borte" fra Norge og vest-Europa betyr det ikke at diesel forsvinner. Resten av verden vil bruke diesel i 50år til. Minst... Det er da rart at du sier det, når det i kina selges ca 600.000 el-biler i året.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #12 Skrevet 12. november 2018 1 time siden, Rullestolbruker skrev: Det er da rart at du sier det, når det i kina selges ca 600.000 el-biler i året. Rart du ikke innser hvor dumt det er promotere noe som ikke kommer til å vare så særlig lenge. Dessuten er strømmen i Kina noe utrolig skitten! Anonymkode: fb59a...591 1
Commander Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, Rullestolbruker skrev: Det er da rart at du sier det, når det i kina selges ca 600.000 el-biler i året. I Kina ble det solgt 28.3 millioner biler i 2017. Hvis dine tall stemmer betyr det ca 2%. Et lite stykke igjen til dominans.. 1
Rullestolbruker Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart du ikke innser hvor dumt det er promotere noe som ikke kommer til å vare så særlig lenge. Dessuten er strømmen i Kina noe utrolig skitten! Anonymkode: fb59a...591 Kina har satt seg noen grønne mål faktisk. Som man kan finne på nettet, er det slettet ikke umulig at det ikke blir godkjent flere kullkraftverk. Bestemmelsen er lagt til lokale myndigheter, som igjen kan ovestyres av hovedmakten. Promotere noe som ikke varer særlig lenge? De fleste store bilprodusenter skal kutte ut fosile biler helt. Senest Volvo som er kinesisk eid. Kina er verdens største bilmarked og de selv skal fase ut fosile biler helt, da må de som vil ha innpass der også ha elbiler. Vare lenge? jo det komme rtil å vare lenge og rekkevidden blir bare lengre og lengre. Nye metaller overtar Lithium, nye renere metaller. Men for all del. Det samme sa jo mange om telefonen, ja bilen, flyene, datamaskinen. og mange abdre ting også. Tv kom jo aldri til å bli noe suksess, sa mange tvilere. Same shit. Men bare fortsett du, bryr meg ikke 2
jabx Skrevet 13. november 2018 #15 Skrevet 13. november 2018 På 11.11.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev: Er det bedre at du forurenser andre deler av verden? Produksjon av elbiler er ikke per dags dato så veldig miljøvennlig. Du må også slutte å fly. Det er heller ikke miljøvennlig. Anonymkode: 29c93...1d8 For noe tull. Selv om det er noe høyere utslipp ved produksjon (noe som vil bli bedre etter hvert som mer av strømmen blir grønn), så gir det mye lavere utslipp totalt. Diesel er særlig ille på lokale giftutslipp. 1
jabx Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 18 timer siden, tdm900 skrev: https://www.motor.no/artikler/acea-vi-ma-slutte-a-demonisere-all-diesel-teknologi/ I tillegg bør ikke batteribiler lades opp til mer 80%, og ikke brukes mer enn at det er igjen 20% på batteriet. Da er rekkevidden kortet ned med 40%, før kulda setter inn, og den reduseres jo betraktelig jo kaldere det blir. Haha, fantastisk propaganda fra bilprodusenter som er kjent for å jukse aktivt med utslippstall for diesel. Rekkevidde er ikke noe problem for 90+% av befolkningen. Og nå kommer det stadig flere elbiler med god rekkevidde. 1
tdm900 Skrevet 13. november 2018 #17 Skrevet 13. november 2018 5 timer siden, jabx skrev: Haha, fantastisk propaganda fra bilprodusenter som er kjent for å jukse aktivt med utslippstall for diesel. Rekkevidde er ikke noe problem for 90+% av befolkningen. Og nå kommer det stadig flere elbiler med god rekkevidde. Du kan nå bare se deg rundt i verden, hvor stor tetthet det er med batteribiler utenom Norge, i forhold til innbyggere. Det er ikke noe å rope hurra for! Og Norge sett med globale øyne, er vi under 1% av det totale markedet!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 17 timer siden, tdm900 skrev: Du kan nå bare se deg rundt i verden, hvor stor tetthet det er med batteribiler utenom Norge, i forhold til innbyggere. Det er ikke noe å rope hurra for! Og Norge sett med globale øyne, er vi under 1% av det totale markedet! Før du blir veldig gammelt nettroll vil du se at elbiler vil ha nær 100% av verdensmarkedet. Da vil du sikkert fortelle dine barnebarntroll at du var først med å si at eksosteknologi var utdøende allerede i 1907 eller når det var du krøp ut av hullet ditt. Anonymkode: dc9ca...de3
jabx Skrevet 14. november 2018 #19 Skrevet 14. november 2018 20 timer siden, tdm900 skrev: Du kan nå bare se deg rundt i verden, hvor stor tetthet det er med batteribiler utenom Norge, i forhold til innbyggere. Det er ikke noe å rope hurra for! Og Norge sett med globale øyne, er vi under 1% av det totale markedet! Hva så? Det har da ikke noe som helst med det jeg skriver å gjøre.
tdm900 Skrevet 14. november 2018 #20 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, jabx skrev: Hva så? Det har da ikke noe som helst med det jeg skriver å gjøre. Ikke? Vel, deg om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå