Gå til innhold

Hva skal jeg betale en dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor sånn til at det er langt til BHG. Det er flere i nærområde som heller bruker dagmamma eller er dagmamma.

Nå er tulla vår bare 5 mnd, men vi må begynne å tenke på dagmamma.

Hva tar en dagmamma i mnd og hva er inkludert da? Er frokost, lunsj og middag inkludert i prisen? 

Vi vil måtte levere ca 7.30 og hente rundt 16.30 hver dag. Fri i helger og røde dager.

Anonymkode: 1ac31...39a

Skrevet

Dette varierer jo veldig. Men kontantstøtte pluss det bhg koster bør du nok regne med. Og kanskje ikke full kost for den prisen.. 

Anonymkode: 8712b...db1

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på flere ting. Skal du bruke svart eller hvit dagmamma for eksempel? 

Jeg hadde spurt mødrene rundt deg hva de betaler og hva det innebærer da dette varierer veldig fra dagmamma til dagmamma 

• Liker 1
Skrevet

I Oslo ligger det på ca 8000 i måneden. 

Anonymkode: f033b...ad2

• Liker 2
Skrevet

Ingen dagmammaer jeg kjenner tilbyr middag. Dette er deres ansvar... i de 2 timer du har med ungen din i løpet av dagen. 

Anonymkode: 05f0b...017

Skrevet

Dette er en jobb jeg kunne tenkt meg.

Anonymkode: d19ab...3c4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dagmammaer jeg kjenner tilbyr middag. Dette er deres ansvar... i de 2 timer du har med ungen din i løpet av dagen. 

Anonymkode: 05f0b...017

Jeg ga middag når jeg var dagmamma. Middag var klokka 16 og foreldrene hentet 17. De slapp da et barn som var ulvesulten og kunne kose seg med barnet hele veien. Tror barnet også spiste middag med familien. 

Dette var snakk om 1-2 åringer så det var ikke mye de spiste av middag uansett så det var ikke noe problem at de hadde to middager. 

Anonymkode: 6a4c5...5e4

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette varierer jo veldig. Men kontantstøtte pluss det bhg koster bør du nok regne med. Og kanskje ikke full kost for den prisen.. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Rundt 8500 betaler to jeg kjenner, også Oslo området. Kusina mi (Trondheim) betaler 9200 om jeg husker riktit. Prisene deres er basert på det første AB skrev. 

Middag ikke inkludert.

Anonymkode: a98e5...312

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Rundt 8500 betaler to jeg kjenner, også Oslo området. Kusina mi (Trondheim) betaler 9200 om jeg husker riktit. Prisene deres er basert på det første AB skrev. 

Middag ikke inkludert.

Oi, glemte. Alle måltid er innkludert for prisen kusina mi betaler.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kontantstøtten har kun utbetaling fra ungen er 13mnd til ungen er 23mnd. Så opphører den.

Anonymkode: 28c75...5e6

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor i Oslo er det? Har ikke hørt om noen under 10000 i Oslo.

Anonymkode: d867a...d09

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

kontantstøtten har kun utbetaling fra ungen er 13mnd til ungen er 23mnd. Så opphører den.

Det er fortsatt vanlig pris selv her.

Anonymkode: d867a...d09

• Liker 1
Skrevet

Tok 6500 pr barn. Foreldre stod for bleier og grøt. Jeg hadde alt av grønnsaker og frukt, og et varmt måltid. Dette var da hjemmelaget og økologisk.

Varierte selvfølgelig da noen måtte begynne tidlig og få frokost etc. Hadde max 2 barn. Om det var kun 1 barn så hadde ofte foreldre ønske om babysang/babysvømming ol. Da stod foreldre for denne ekstra utgiften.

Dagmamma kan være magisk. Men vær utrolig selektiv og kritisk til hvem du velger. Be om attester, og ring alle disse. Dukk gjerne opp for å hente på ukurante tidspunkt de første mnd, da du vil treffe på dagmamma før hun er "klar" for deg. Da vil du få et innblikk i hvordan den virkelige dagen deres har vært. 

Ønsker deg lykke til på jakten. Håper du finner den perfekte dagmammaen til den viktigste personen i livet ditt<3

Anonymkode: c900e...e6e

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg da? Men det er fortsatt vanlig pris for dagmamma. Det er vel ikke mange som har dagmamma for 2-3 åringer lenger uansett. 

Skrevet (endret)

10.000 er normalt der jeg bor. Tar ca kontantstøtte + barnehagepris.  Syns virkelig ikke du kan forvente noe under dette. Du ønsker å ha ungen der i 9 timer. Det utgjør så lite som 55 kr timen det, før skatt! 

Det er jo utrolig lite pr barn nå jeg tenker etter. Barnehager får jo støtte fra kommunen/staten og foreldrene får jo kontantstøtte og får mulighet til å evnt være hjemme eller betale dagmamma, men det er da måte på hvor mye en kan betale. Sånn sett burde det nesten være skattfri på slike jobber. 

Endret av Nimneri
  • Liker 1
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Nimneri skrev:

10.000 er normalt der jeg bor. Tar ca kontantstøtte + barnehagepris.  Syns virkelig ikke du kan forvente noe under dette. Du ønsker å ha ungen der i 9 timer. Det utgjør så lite som 55 kr timen det, før skatt! 

Det er jo utrolig lite pr barn nå jeg tenker etter. Barnehager får jo støtte fra kommunen/staten og foreldrene får jo kontantstøtte og får mulighet til å evnt være hjemme eller betale dagmamma, men det er da måte på hvor mye en kan betale. Sånn sett burde det nesten være skattfri på slike jobber. 

Føler meg ganske utnytta.. fikk 2700 for å være dagmamma for noen år siden. Jeg var veldig ung og hadde ikke peiling på pris og hun påsto dette var vanlig. Fikk høre etter hvert at det var aaaltfor lite betalt, prøvde å kreve mer, men hun nektet. Jeg sluttet som dagmamma... 

Da skulle jeg stå for maten også!!

Anonymkode: 452f4...be3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...