AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Jeg har røyket i 6 år (siden jeg var 13), og har prøvd å slutte flere ganger. Nå har jeg ikke røyket på en ukes tid, men siden jeg begynte så tidlig er jeg vel allerede ødelagt og da er det uansett ikke noe vits i å slutte? Er snus bedre? Liker effekten av det, men hater følelsen av å ha snus i munnen, mye pga smak Anonymkode: 51c62...4da
Chablis Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Her har du en tidslinje på hva som skjer når du slutter å røyke. Kroppen restituerer seg selv og det er aldri for sent å slutte. https://www.nicorette.no/roykeslutt/helsegevinst?&gclid=Cj0KCQiAw5_fBRCSARIsAGodhk8HdQXiaH6QjEQm4X9Q4OoKFvvKarH5VV1oC5p1DjO1HkAIrkC9Zn0aAkFDEALw_wcB Når du allikevel har gått en uke uten nikotin så skjønner jeg ikke hvorfor du skal begynne igjen, hverken med snus eller røyk. Den verste abstinensen er jo over. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 4 minutter siden, Tipptoppi skrev: Her har du en tidslinje på hva som skjer når du slutter å røyke. Kroppen restituerer seg selv og det er aldri for sent å slutte. https://www.nicorette.no/roykeslutt/helsegevinst?&gclid=Cj0KCQiAw5_fBRCSARIsAGodhk8HdQXiaH6QjEQm4X9Q4OoKFvvKarH5VV1oC5p1DjO1HkAIrkC9Zn0aAkFDEALw_wcB Når du allikevel har gått en uke uten nikotin så skjønner jeg ikke hvorfor du skal begynne igjen, hverken med snus eller røyk. Den verste abstinensen er jo over. Jeg har brukt 1 snus på kvelden. Takk for link, skal sjekke det ut. Anonymkode: 51c62...4da 1
lemoncake Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 Selvfølgelig er det vits i å slutte å røyke!! 3
studerende Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 (endret) Selvsagt er det bra om du slutter. Nå leter du bare etter unnskyldninger for å få i deg nikotin. Jeg har vært der. Det går over. Ta deg en gåtur/joggetur, puss tennene eller spis noe godt. Endret 11. november 2018 av studerende 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 Men det er jo allerede ødelagt siden det tar 15 år å bli normal igjen. Det er ikke sikkert jeg lever om 15 år en gang. Hvorfor skal man frarøve seg glede for det når det ikke er sikkert man blir syk? Begynner å revurdere det her. Anonymkode: 51c62...4da
studerende Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo allerede ødelagt siden det tar 15 år å bli normal igjen. Det er ikke sikkert jeg lever om 15 år en gang. Hvorfor skal man frarøve seg glede for det når det ikke er sikkert man blir syk? Begynner å revurdere det her. Anonymkode: 51c62...4da Gjennomsnittlig levealder for damer i norge er over 80. Lavere for røykere. Og så får de KOLS da og hyppige innleggelser med lungebetennelse pga. KOlSen og så lever de dårligere liv der de ikke klarer helt basale ting som å gå i trapper. Etter dette får de ofte angst. Renner ned legekontoret fordi de tror de skal dø når de sover om natta, noe som selvfølgelig kan skje da den økte motstanden i lungesirkulasjonen ofte gir dem hjertesvikt og den økte åreforkalkningen gjerne gir dem et infarkt eller to før de blir 60. Dette gjør at de ikke kan være like aktive som før så da rekker de ofte å få litt fedme og diabetes på toppen slik at de må amputere en tå eller et bein før kreften tar dem. Om du synes et slik liv høres attraktivt ut så er det bare å kjøre på. Endret 11. november 2018 av studerende 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 Jeg er 50 og sluttet for 5 uker siden. Det er da aldri for sent. Slutt nå jeg kan love deg at det ikke blir lettere. Anonymkode: ac88e...910 3
Brunello Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo allerede ødelagt siden det tar 15 år å bli normal igjen. Det er ikke sikkert jeg lever om 15 år en gang. Hvorfor skal man frarøve seg glede for det når det ikke er sikkert man blir syk? Begynner å revurdere det her. Anonymkode: 51c62...4da Hvordan det kan være en glede å ta seg en røyk er for meg komplett uforståelig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #10 Skrevet 11. november 2018 5 minutter siden, studerende skrev: Gjennomsnittlig levealder for damer i norge er over 80. Lavere for røykere. Og så får de KOLS da og hyppige innleggelser med lungebetennelse pga. KOlSen og så lever de dårligere liv der de ikke klarer helt basale ting som å gå i trapper. Etter dette får de ofte angst. Renner ned legekontoret fordi de tror de skal dø når de sover om natta, noe som selvfølgelig kan skje da den økte motstanden i lungesirkulasjonen ofte gir dem hjertesvikt og den økte åreforkalkningen gjerne gir dem et infarkt eller to før de blir 60. Dette gjør at de ikke kan være like aktive som før så da rekker de ofte å få litt fedme og diabetes på toppen slik at de må amputere en tå eller et bein før kreften tar dem. Om du synes et slik liv høres attraktivt ut så er det bare å kjøre på. Moren min er nesten 60 og har røyket i mange mange år, hun ser ti år yngre ut enn hun er, er ekstremt sprek og aktiv og aldri vært syk. Jeg tror ikke jeg har lyst til å bli 80. Hva skal jeg liksom gjøre i 60 år til? Gå rundt i sirkler alene? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 50 og sluttet for 5 uker siden. Det er da aldri for sent. Slutt nå jeg kan love deg at det ikke blir lettere. Anonymkode: ac88e...910 Tenker alltid at jeg kan gi meg selv en måned til men så bare fortsetter det i det uendelige.. Hvordan klarer du å unngå det? 1 minutt siden, Brunello skrev: Hvordan det kan være en glede å ta seg en røyk er for meg komplett uforståelig. Tror det har noe med miljø å gjøre. Moren min har røyket rundt meg i alle år og lukten av røyk har vært en trygghet. Så begynte jeg å eksperimentere og likte effekten jeg fikk. Det ble bare sånn kos. Kos alene i skogen med musikk. Anonymkode: 51c62...4da 1
studerende Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Moren min er nesten 60 og har røyket i mange mange år, hun ser ti år yngre ut enn hun er, er ekstremt sprek og aktiv og aldri vært syk. Jeg tror ikke jeg har lyst til å bli 80. Hva skal jeg liksom gjøre i 60 år til? Gå rundt i sirkler alene? Anonymkode: 51c62...4da Da er det bare å kjøre på da. Gjerne hiv deg rett på rullingsen. Filter er for pingler som vil bli kjent med barnebarna sine. Jeg er en tilfeldig fyr på internett. Jeg gir f. i om du vil røyke deg i hjel. 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #12 Skrevet 11. november 2018 Fortsett du å røyke har du mest sannsynlig redusert helse rundt 50-60, hosting og dårlig kondis er normalt. Du blir også mindre fruktbar og klarer mindre fysiske Anonymkode: a2e4d...97c 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #13 Skrevet 11. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 16 minutter siden, studerende skrev: Moren min er nesten 60 og har røyket i mange mange år, hun ser ti år yngre ut enn hun er, er ekstremt sprek og aktiv og aldri vært syk. Jeg tror ikke jeg har lyst til å bli 80. Hva skal jeg liksom gjøre i 60 år til? Gå rundt i sirkler alene? Så kjør på da, hvorfor ikke begynne med litt heroin med det samme? Anonymkode: 4d269...150 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #14 Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så kjør på da, hvorfor ikke begynne med litt heroin med det samme? Anonymkode: 4d269...150 Vært gira på det i perioder, men har ikke akkurat det nettverket. Han jeg kjøper annet av vil ikke selge meg heroin. Anonymkode: 51c62...4da
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #15 Skrevet 11. november 2018 Slutta å røyke da jeg var 30 år. og vips var jeg nå 44 år. Eller det er sånn det kjennes. 😳He he.😀 veldig glad jeg sluttet da jeg var 30. Anonymkode: eee2f...48b
herremann Skrevet 11. november 2018 #16 Skrevet 11. november 2018 Hva med å vri litt på spørsmålet: Hva er poenget med å fortsette og røyke?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #17 Skrevet 11. november 2018 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutta å røyke da jeg var 30 år. og vips var jeg nå 44 år. Eller det er sånn det kjennes. 😳He he.😀 veldig glad jeg sluttet da jeg var 30. Anonymkode: eee2f...48b Du har vært flink. Jeg har sluttet i korte perioder tidligere og alltid vent tilbake. Også kan det gå bra, men så blir jeg veldig lett påvirket om jeg ser noen røyke i virkeligheten eller på film/bilder. Da får jeg røyksug med en gang og blir trist. 10 timer siden, herremann skrev: Hva med å vri litt på spørsmålet: Hva er poenget med å fortsette og røyke? Tidsfordriv og det er koselig å røyke mens man hører på musikk og danser og det er bare digg å inhalere røyken. Pluss at det melder seg et ekstremt savn hver gang man ser eller lukter røyk. Men er så klart en del positive ting ved å slutte også, som bedre ånde, ikke vondt i halsen om morgenen etc. Fikk en litt ekkel følelse i halsen etter å ha røyket mye en kveld. Og siden jeg hadde det helsemessige i bakhodet ble det liksom litt en bismak, som om jeg følte meg skitten. Anonymkode: 51c62...4da Endret 12. november 2018 av Safiye
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #18 Skrevet 12. november 2018 Røyk er jo så sinnsykt deilig, så ser ikke noe poeng i å slutte selv:-) Den kosen vil jeg ha en stund til! Jente 19 Anonymkode: ed238...268
Safiye Skrevet 12. november 2018 #19 Skrevet 12. november 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner -Safiye, mod
Fineapple Skrevet 12. november 2018 #20 Skrevet 12. november 2018 (endret) Kroppen er såpass fantastisk at den kan helbrede seg selv. Og dette gjelder lunger også, før det er for sent. Du har bare røyket i 6 år og du er veldig ung, så om du slutter nå vil lungene dine bli normale igjen etter noen år, sannsynligvis. Min mor røyket i 20 år, men klarte å slutte. Legen sa hun nå (noen år senere) har helt fine lunger. Bestefaren min derimot døde av røykingen, pga at han ikke sluttet. Desverre var det ikke alderdommen som tok han... 😕 Han hadde masse hull i lungene og fikk ikke luft. Det gjorde at flere av ungene hans sluttet med røyk etter dødsfallet. Tanta mi på andre siden fikk kols i 30-årene. Hun er nå over 50, og sliter veldig med det. Hun jobber ikke, fordi hun blir så sliten og tungpustet. Jeg har i alle fall lovet meg selv å ikke røre røyk. Uansett hvor bra man ser ut eller om man blir 80 - lungene og kroppen har det ikke bra innvendig. Endret 12. november 2018 av Fineapple
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå