Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som jeg har hatt et veldig nært forhold til de siste 3 årene og vi snakker om alt og han har vært der for meg gjennom tøffe tider og hjulpet meg. Vi er begge godt voksne.

Han er verdens snilleste fyr og jeg setter veldig stor pris på han. 

Vi hadde sex en gang i fylla for lenge siden når jeg skulle sove over på nash,men jeg kjente med engang at det ble feil for meg og at jeg ikke har slike følelser for han.

det har vi snakket om og han var enig om at det bare var merkelig når vi er så gode venner.

jeg trodde vi følte det samme begge to,men hver gang vi drikker sammen blir han sjalu og sier merkelige ting som gjør at jeg skjønner at han mest sannsynlig vil være mer enn venner.

Snakket med en kompis av han i går når vi var ute sammen og han bekreftet at han er veldig glad i meg og har nok lyst å være mer enn venner.

Vil ikke miste han som venn,da vi som sagt er veldig viktig for hverandre,men nå synes jeg situasjonen er veldig merkelig og vet ikke helt hvordan jeg skal takle det.

noen råd?

Anonymkode: 11774...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ham ut. Det er bare stress med slike kamerater.

Skrevet

Min erfaring er at det ikke finnes menn som er interessert i kvinner som venner. I det sekundet han blir sammen med noen han er forelsket i, eksisterer du ikke lenger som venn for ham. Det er like greit å kutte ut hele "vennskapet" først som sist.

Anonymkode: cecd2...776

• Liker 4
Skrevet

Menn er venn med kvinner for selskap, sex, bekreftelse. Når de faller skikkelig for en annen kvinne, dropper de vennskapet. 

Du bør gi tydelig beskjed om at du ikke kan være kjæresten hans, og kanskje dere skal dempe vennskapet litt?

Anonymkode: 48afd...6e3

Skrevet

Du kan nok ikke få han til å slutte å like deg, annet enn ved å gi det lang nok tid. Jeg likte en av veninnene mine i maaange år før det til slutt gav seg.

Anonymkode: c09f2...345

• Liker 1
Skrevet

Å kutte han ut er helt uaktuelt! Vi har en spesiell relasjon som jeg ikke kan utdype mer her,men som knytter oss sammen på en veldig spesiell måte. Han vet at et kjæreste forhold med meg ville blitt både komplisert og veldig spesielt,så derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor han lar seg selv pines med å tenke tanken engang..

skjønner at man kanskje ikke kan velge hvem man faller for bestandig. Men har vært ærlig med han hele veien og jeg har sagt klart ifra at jeg ikke har romantiske følelser. 

Håper jo det går over etterhvert,og at han treffer den dama han virkelig fortjener. Men i mellomtiden blir det jo litt merkelig og jeg prøver å tulle det bort når han sier ting eller gjør ting som gjør meg ukomfortabel.

jeg har jo også datet noen i løpet av de årene og han mener alltid de ikke er bra nok for meg og er veldig skeptisk til alle jeg møter å passer på meg. 

Forsåvidt greit at han ikke vil at jeg skal ende opp med en idiot,og setter pris på at han bryr seg..men jeg er voksen og klarer å passe på meg selv. 

Skrevet

Hallo ts :) 

Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt en god kamerat som har prøvd seg iløpet av den siste tiden. Jeg vet årsaken (ønsker ikke å utdype). Jeg har gitt litt etter, men har nå bestemt meg for at jeg vil at vi kun skal være venner. Og dette tror jeg det er lurt at du tar opp med din venn. Forsiktig. Er han en god venn, vil han skjønne det. Kanskje trekker han seg litt tilbake, men kommer nok raskt på banen igjen når følelsene legger seg mer. 

Men vil bare si at du ikke er alene, og at jeg skjønner skikkelig godt hvordan du har det nå. Klem :) 

Anonymkode: e4571...bfe

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kutte han ut er helt uaktuelt! Vi har en spesiell relasjon som jeg ikke kan utdype mer her,men som knytter oss sammen på en veldig spesiell måte. Han vet at et kjæreste forhold med meg ville blitt både komplisert og veldig spesielt,så derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor han lar seg selv pines med å tenke tanken engang..

skjønner at man kanskje ikke kan velge hvem man faller for bestandig. Men har vært ærlig med han hele veien og jeg har sagt klart ifra at jeg ikke har romantiske følelser. 

Håper jo det går over etterhvert,og at han treffer den dama han virkelig fortjener. Men i mellomtiden blir det jo litt merkelig og jeg prøver å tulle det bort når han sier ting eller gjør ting som gjør meg ukomfortabel.

jeg har jo også datet noen i løpet av de årene og han mener alltid de ikke er bra nok for meg og er veldig skeptisk til alle jeg møter å passer på meg. 

Forsåvidt greit at han ikke vil at jeg skal ende opp med en idiot,og setter pris på at han bryr seg..men jeg er voksen og klarer å passe på meg selv.

Ok. Du er en drittsekk som liker å bli elsket av en du kan avvise, altså.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kompis som jeg har hatt et veldig nært forhold til de siste 3 årene og vi snakker om alt og han har vært der for meg gjennom tøffe tider og hjulpet meg. Vi er begge godt voksne.

Han er verdens snilleste fyr og jeg setter veldig stor pris på han. 

Vi hadde sex en gang i fylla for lenge siden når jeg skulle sove over på nash,men jeg kjente med engang at det ble feil for meg og at jeg ikke har slike følelser for han.

det har vi snakket om og han var enig om at det bare var merkelig når vi er så gode venner.

jeg trodde vi følte det samme begge to,men hver gang vi drikker sammen blir han sjalu og sier merkelige ting som gjør at jeg skjønner at han mest sannsynlig vil være mer enn venner.

Snakket med en kompis av han i går når vi var ute sammen og han bekreftet at han er veldig glad i meg og har nok lyst å være mer enn venner.

Vil ikke miste han som venn,da vi som sagt er veldig viktig for hverandre,men nå synes jeg situasjonen er veldig merkelig og vet ikke helt hvordan jeg skal takle det.

noen råd?

Nå har du t.o.m fått dette bekreftet av kompisen hans. Forholdet deres vil aldri bli likeverdig etter dette.

La han være i fred!

Anonymkode: 87f87...d4d

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Du er en drittsekk som liker å bli elsket av en du kan avvise, altså.

Det får være din mening..du kjenner ikke meg,så det tar jeg ikke veldig tungt.

som sagt så har vi en relasjon som gjør at jeg ikke kan kutte kontakten uansett om jeg vet at det hadde vært det beste for han. 

Det er like urettferdig ovenfor meg at han får følelser for meg når han vet det bare ikke går uansett! 

Skrevet

Bli sammen eller gå..

Anonymkode: 23cfb...8ab

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo ts :) 

Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt en god kamerat som har prøvd seg iløpet av den siste tiden. Jeg vet årsaken (ønsker ikke å utdype). Jeg har gitt litt etter, men har nå bestemt meg for at jeg vil at vi kun skal være venner. Og dette tror jeg det er lurt at du tar opp med din venn. Forsiktig. Er han en god venn, vil han skjønne det. Kanskje trekker han seg litt tilbake, men kommer nok raskt på banen igjen når følelsene legger seg mer. 

Men vil bare si at du ikke er alene, og at jeg skjønner skikkelig godt hvordan du har det nå. Klem :) 

Ja,er en vanskelig situasjon når man er glad i noen å ikke ønsker å såre dem. 

Har får så mye space han vil fra meg,jeg lar det være opp til han hvor mye kontakt han vil vi skal ha,så håper jeg at det går seg til etterhvert.

Skrevet

Alle kompisene du har nå, har hatt og vil få i fremtiden vil mer. Alle.

Så det er like greit å lære seg å sette ned foten først som sist.

Anonymkode: d8f64...fc6

Skrevet

Been there, done that. Har opp gjennom årene hatt mange guttevenner. Det ender alltid på samme måte. De blir intresserte, jeg sier nei. Prøver å fortsette som før, går bare ikke. Når katta først er ute av sekken, får man den ikke inn igjen. Har opplevd utrolig mye trakkasering fra disse mennene når avvisingen har vært total. Det er som om de snur på flisa når de innser at de ikke får komme nærmere. Enkelte sender fremdeles meldinger til meg, flere tiår etterpå.... 🙄

Anonymkode: 2f198...d27

Skrevet

Hjelpe meg. Snodig at menn tåler så dårlig en avvisning. Er ingen menneskerett å få gjengjeldt følelsene sine.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja,er en vanskelig situasjon når man er glad i noen å ikke ønsker å såre dem. 

Har får så mye space han vil fra meg,jeg lar det være opp til han hvor mye kontakt han vil vi skal ha,så håper jeg at det går seg til etterhvert.

Ja. Det tror jeg er lurt. Ta litt avstand og la ting legge seg litt. Jeg gjør det samme. Det kjennes litt kjipt, men jeg følger magefølelsen min på at det er det riktige akkurat nå. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, den spesielle relasjon er der fordi ha vil noe mer. Han hadde ikke gadd hvis ikke. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Man velger ikke akuratt hvem man får følelser for, det bare skjer. De siste linjene du skrev her får jeg litt inntrykk av at du ikke trenger han kanskje like mye lengre? Det beste er å kutte kontakt, men det vil du ikke, kanskje kutte kontaten til det minimumen av det man trenger. Altså kun ha kontakt når man trenger noe, ikke svare på enkle meldinger etc. Blir ille for han i starten, men det pleier å gå over med tiden. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det ikke finnes menn som er interessert i kvinner som venner. I det sekundet han blir sammen med noen han er forelsket i, eksisterer du ikke lenger som venn for ham. Det er like greit å kutte ut hele "vennskapet" først som sist.

Nei nå må du slutte. For noe tull.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I hvilket miljø/vennegjeng har du vært i da? Jeg har aldri opplevd det. Har hatt og har mange gode kompiser, som aldri har prøvd seg på meg. De har vært klar i sin beskjed at de ikke ønsker noe mer enn vennskap og det har vært gjensidig i fra min side. Jeg blir ikke sammen med kompiser. 

Anonymkode: ab887...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...