Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EKKELT BILDE!!

men er dette slimproppen?

C8109B10-CA47-4FA0-9DF3-7CB3DD8719D9.jpeg

Anonymkode: 439e6...dd2

Skrevet

Fint om du legger inn advarsel om bilde i tittelen også (hilsen hun som satt og spiste kveldsmat mens hun åpna dette emnet...). 

Men ja, det kan definitivt være slimproppen eller deler av den. 

Anonymkode: 18dab...475

• Liker 4
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Hva med å google? Jeg googlet, og ja, det ser ut som slimproppen. 

Skrevet

Sannsynligvis, ja. Min så også slik ut, uten blod. Det tok nesten to uker, så gikk den på nytt, med blod. Da var fødselen i gang. Lykke til. 

Skrevet

Takk for svar, skal huske og skrive det i tittelen også💞

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Frostrose skrev:

Sannsynligvis, ja. Min så også slik ut, uten blod. Det tok nesten to uker, så gikk den på nytt, med blod. Da var fødselen i gang. Lykke til. 

Oki, da skal jeg ha det i tankene 🤭

Skrevet

Det er nok ikke slimproppen, men økt mengde slim som dette tyder ofte på modning og klargjøring mot fødsel. Forvent slike klumper som dette noen dager fremover. Det blir nok snart 🤞🏼

Skrevet
På 13.11.2018 den 4.15, Oppsi skrev:

Det er nok ikke slimproppen, men økt mengde slim som dette tyder ofte på modning og klargjøring mot fødsel. Forvent slike klumper som dette noen dager fremover. Det blir nok snart 🤞🏼

Var på føden for 4 dager siden, da hadde jeg modningsrier, viste ikke jeg hadde det, da jeg ikke merket det:) håper det skjer noe snart🤞🏻🤞🏻

Skrevet
På 11.11.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Fint om du legger inn advarsel om bilde i tittelen også (hilsen hun som satt og spiste kveldsmat mens hun åpna dette emnet...). 

Men ja, det kan definitivt være slimproppen eller deler av den. 

Anonymkode: 18dab...475

Når tittelen på tråden er "Slimproppen?", bør du klare å tenke selv at innholdet kanskje ikke egner seg som tilbehør til kveldsmat for sarte sjeler. 

• Liker 4
Skrevet

Min var på størrelse med en drue, og det var i utfloden "blodårer" eller hår-tynne streker av blod. 

Bare sånn du vet det: nå kan du ikke bade i offentlige bassenger. 

Og en venninne av meg fortalte at innen 1 uke etter slimproppen går, starter fødselen. Jeg trodde ikke på det først. Men:
På første startet fødselen 5 dager etter på. Og på andre noen timer etter. Kan være helt tilfeldig? 

• Liker 1
Skrevet

Klokken 12 er det 1 uke siden bilde ble tatt, jeg har ikke født enda, men har fått modningsrier og de har jeg hatt i 4-5 dager.. så tror det kan ta tiden.. men er førstegangsfødene så kan ikke så mye

Skrevet

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klokken 12 er det 1 uke siden bilde ble tatt, jeg har ikke født enda, men har fått modningsrier og de har jeg hatt i 4-5 dager.. så tror det kan ta tiden.. men er førstegangsfødene så kan ikke så mye

Masse, masse lykke til når det skjer! Det tyder jo at noe nærmer seg :) Og 24 timer er lenge.

Hvordan er energien ? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, henniie skrev:

Masse, masse lykke til når det skjer! Det tyder jo at noe nærmer seg :) Og 24 timer er lenge.

Hvordan er energien ? 

Tusen takk for det☺️

Jeg har faktisk overaskende mye energi mere enn jeg har hatt tideligere i svangerskapet☺️ 

Hørt det også er et godt tegn? Veit du noe om det?😊

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for det☺️

Jeg har faktisk overaskende mye energi mere enn jeg har hatt tideligere i svangerskapet☺️ 

Hørt det også er et godt tegn? Veit du noe om det?😊

Det sies i all fall at økt energi mot slutten er et tegn på at ting er i gang. Et annet tegn er "nesting" (tror ikke det finnes noe godt ord på norsk..?) og det kan til og med mannen få. Man rydder høyt og lavt, lager mat, og styrer på. 

Med min første så husker jeg ikke hva jeg gjorde, jeg var på skole og kom hjem, pappa henta meg. Og jeg var bare lykkelig over å være hjemme. Men sur for å ikke dra hjem til typen, som hadde malt et soverom - og svigermor gav meg FORBUD mot å komme dit. 

På nummer to fikk jeg det meint for meg at NÅ måtte jeg bake noe, for jeg måtte ha noe å servere når noen kom på besøk etter fødsel. Så jeg baka tre skuffekaker med gulrotkake. Aldri skrella og raspa så mye gulrøtter i hele mitt liv. Så frøs ned ned kaka. Og inviterte mamma og pappa på en liten smakebit. Mannen min var opptatt med å rydde boda og garasja husker jeg. Aldri har den sett så bra ut. Og mamma kommer inn døra i gangen, ser på meg med et sånt sikkelig vurderende blikk, før hun tar han som var 3 år i hånden, og guider han på rommet hans, og begynner og pakke. Han får så beskjed om å løpe opp å stjele med seg kaken, "så tar vi den med oss på hytta." OG de dro! Å fy søren så fornærma jeg var! Her hadde jeg holdt på å vaska ned hele huset, baka og styrt på så vil de ikke være der med meg? Nei vett du hva! :nei:

Men den kvelden ble jeg mamma for andre gang. Og mamma sa "jeg så det på deg" når jeg ringte å fortalte henne det. Jeg ble bare fornærma igjen: for hvorfor sa hun ingenting?! :Knegg: hormoner altså! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, henniie skrev:

Det sies i all fall at økt energi mot slutten er et tegn på at ting er i gang. Et annet tegn er "nesting" (tror ikke det finnes noe godt ord på norsk..?) og det kan til og med mannen få. Man rydder høyt og lavt, lager mat, og styrer på. 

Med min første så husker jeg ikke hva jeg gjorde, jeg var på skole og kom hjem, pappa henta meg. Og jeg var bare lykkelig over å være hjemme. Men sur for å ikke dra hjem til typen, som hadde malt et soverom - og svigermor gav meg FORBUD mot å komme dit. 

På nummer to fikk jeg det meint for meg at NÅ måtte jeg bake noe, for jeg måtte ha noe å servere når noen kom på besøk etter fødsel. Så jeg baka tre skuffekaker med gulrotkake. Aldri skrella og raspa så mye gulrøtter i hele mitt liv. Så frøs ned ned kaka. Og inviterte mamma og pappa på en liten smakebit. Mannen min var opptatt med å rydde boda og garasja husker jeg. Aldri har den sett så bra ut. Og mamma kommer inn døra i gangen, ser på meg med et sånt sikkelig vurderende blikk, før hun tar han som var 3 år i hånden, og guider han på rommet hans, og begynner og pakke. Han får så beskjed om å løpe opp å stjele med seg kaken, "så tar vi den med oss på hytta." OG de dro! Å fy søren så fornærma jeg var! Her hadde jeg holdt på å vaska ned hele huset, baka og styrt på så vil de ikke være der med meg? Nei vett du hva! :nei:

Men den kvelden ble jeg mamma for andre gang. Og mamma sa "jeg så det på deg" når jeg ringte å fortalte henne det. Jeg ble bare fornærma igjen: for hvorfor sa hun ingenting?! :Knegg: hormoner altså! 

Jeg rydder og holder på, natt til søndag altså idag har jeg sovet 2 timer, og er virkelig ikke trøtt, kommer mye slim ut nedentil og har mye modningsrier! Er i uke 37(36+4) så han må gjerne bli til uke 37/38 💙 men om han vil komme er han hjertelig velkommen:) kryss fingrene for meg

Annonse
Skrevet

Det skal jeg gjøre ❤️ Igjen: mase lykke til! Det skjer når det skjer ;)

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å være en buzzkiller her, men slimproppen kan gå mange ganger i løpet av svangerskapet og maserier kan man også ha i flere uker. Venninna mi hadde maserier i en måned, og ungen måtte taes med keisersnitt fordi fødselen aldri kom skikkelig i gang. Når riene først kom skikkelig så var de ineffektive.

Bare så du er forberedt på at du fortsatt kan gå mange uker, og også på overtid.

Anonymkode: 6644e...b75

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være en buzzkiller her, men slimproppen kan gå mange ganger i løpet av svangerskapet og maserier kan man også ha i flere uker. Venninna mi hadde maserier i en måned, og ungen måtte taes med keisersnitt fordi fødselen aldri kom skikkelig i gang. Når riene først kom skikkelig så var de ineffektive.

Bare så du er forberedt på at du fortsatt kan gå mange uker, og også på overtid.

Hører heller på føden egt enn deg😂 ikke frekt ment

Skrevet

Jeg er også klar for at man kan gå lenge, har ikke sakt noe på det, men har åpning og sånt og jordmor sier jeg mest sannsynlig ikke går så veldig lenge over :)

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også klar for at man kan gå lenge, har ikke sakt noe på det, men har åpning og sånt og jordmor sier jeg mest sannsynlig ikke går så veldig lenge over :)

Nei nei, men hverken slimpropp, maserier eller åpning trenger å si noe om når fødselen starter. Folk går med 2-3 cm åpning i flere uker.

Man blir sprø av å vente på slutten, spesielt hvis man forventer fødsel så tidlig som det der men likevel opplever å gå over tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...