Gjest Madeline Skrevet 26. mars 2005 #1 Skrevet 26. mars 2005 Hva legger dere i det? Hva må til for å oppnå det gode liv? Er det å ha karriere, hus, bil, hund og hytte på fjellet eller er det å ha frihet til å reise verden rundt eller noe helt annet. Hadde vært kjekt å se noen tanker rundt dette temaet.
Robban43 Skrevet 26. mars 2005 #2 Skrevet 26. mars 2005 Det gode liv.... Ja det er ett godt spørsmål. For min egen del så mener jeg det er hvordan jeg har det i hverdagen uansett om jeg har hytte på fjellet, bil, båt eller andre verdisaker.Er jeg ikke førnøyd med meg selv som person så betyr disse tingene ingenting. Selfølgelig ønsket er der, men mener det viktigste er at du kan stå opp hver morgen å se deg sjøl i speilet å mene at du er en likanes person. Materielle ting er bare en pluss som kommer som en følge av inntekt ikke av lykke.
Arkana Skrevet 27. mars 2005 #3 Skrevet 27. mars 2005 Å kunne leve som jeg selv ønsker, ikke bekymre meg for økonomi, helse eller annet. Valgfrihet rett og slett, og noen å dele dette gode livet med.
Mona Skrevet 27. mars 2005 #4 Skrevet 27. mars 2005 Først og fremst å være lykkelig med partner. Har man først livsglede og et godt samliv, vil selvsagt ønsket om økonomisk frihet være der. Penger alene gir ikke automatisk et godt liv, men det kan gjøre ting lettere. Gleden av pengene kommer etter kjærlighet, god helse og "sunne" barn. En kan jo ha et godt liv selv om en ikke vasser i penger. Men har en godt med penger, kan en jo f.eks. velge å jobbe litt mindre, for å få mer kvalitetstid med familien. Drømmen er selvsagt godt samliv, spennende jobb i f.eks. 60 % stilling og god økonomi. Da ville jeg prioritert hjem, mat og reiser.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #5 Skrevet 27. mars 2005 Mitt langsiktige mål er å få det slik at det jeg tenker, sier, føler og gjør er ett og samme. Da vil jeg være et harmonisk helt menneske, og det tror jeg vil være bra
loop Skrevet 27. mars 2005 #6 Skrevet 27. mars 2005 Det gode liv, er friheten til å velge leve impulsivt og enkelt, vel vitende om at man har en grei økonomi og materiell trygghet i bakhånd. Frihet til å eie dagen.
Gjest Madeline Skrevet 27. mars 2005 #7 Skrevet 27. mars 2005 Det gode liv for meg har ingenting med matrielle ting eller en masse penger å gjøre. Men det er en forutsetning at det er nok penger til å slippe daglige bekymringer over ubetalte regninger. For meg dreier det gode liv seg mer om å se alle de små daglidagse tingene. Slik som når et av barna mine rekker fram en liten hånd full av hestehov. Eller barna kommer og gir meg en klem å sier at de er glad i meg. Når jeg og mannen min har tid for oss selv og bare kan nyte hverandre. En tur i skogen eller stranden med familien. Hyggekveld med venner. Slike ting setter jeg høyt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #8 Skrevet 27. mars 2005 et godt liv for meg er at ungene klarer seg, regningene er ikke et problem, jobb hvor jeg trives,tjener bra,mann jeg elsker,bor bra, er frisk og at jeg har mye å gi andre.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #9 Skrevet 27. mars 2005 For meg er det gode liv det å ikke bo i Norge for lenge om gangen. Norge er fint med sin natur og salt sjø...men det å bo i Oslo eller en annen småby over for lang tid er ikke bra for psyken. Folk er altfor lineære i Norge og det stresser meg. Derfor er det gode liv å bo i utlandet i lengre perioder: Lisboa, Paris, NY, Napoli, London..whatever..bare det er langt unna nordmenn.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #10 Skrevet 27. mars 2005 Å kunne leve som jeg selv ønsker' date= ikke bekymre meg for økonomi, helse eller annet. Valgfrihet rett og slett, og noen å dele dette gode livet med. Trenger ikke ha mye penger, bare jeg slipper å gå å bekymre meg hele tiden. Trenger ikke noen fancy bil, men trenger en som kan kjøre meg fra a til b. Det hele handler vel om trygghet, frihet og kjærlighet.
Nellie Cortado Skrevet 27. mars 2005 #11 Skrevet 27. mars 2005 Det gode liv for meg er å føle seg trygg. Av og til kan jeg sitte sammen med mannen min og plutselig bli helt overveldet av lykke. Da føler jeg meg trygg og elsket!
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #12 Skrevet 28. mars 2005 Det gode liv for meg er å få lov til å være frisk, bo et sted hvor jeg kan ha mange dyr og kunne ha en jobb jeg trives i . Også ha et trygt og godt forhold hvor vi vbegge er innstillt på at det skal vare, og som er villig til å kjempe for forholdet. Jeg har vært i mange vanskelige og destruktive forhold, og må si at jeg sliter veldig ennå etter det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå