Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #1 Skrevet 26. mars 2005 Skal jeg fortelle hans kone om hva han har gjort, og at hun er blitt bedratt - med meg? Sånn bare for jævelskap, og hevnlyst..
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2005 #2 Skrevet 26. mars 2005 NEI! Hvorfor vil du henne vondt? Hun har da ikke gjort deg noe. Skal du hevne deg på han, bør du finne noe som han må slite for alene, for en uskyldig person bør ikke lide for din hevnlystenhet.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #4 Skrevet 26. mars 2005 Så det er ikke ondt å gå bak ryggen hennes altså? Så jeg kanskje bare såå snill og godtroende ut - man bør velge sine "elskerinner" med omhu!!
Brunhilde Skrevet 26. mars 2005 #5 Skrevet 26. mars 2005 Vraket han deg? Det visste du jo at du risikerte da du inngikk et forhold til en som var gift. Så svaret mitt, selv om jeg mistenker denne tråden for å være et utslag av en annen tråd i dette forumet, er nei. Du skal ikke fortelle konen noe som helst.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #6 Skrevet 26. mars 2005 Vraket han deg? Det visste du jo at du risikerte da du inngikk et forhold til en som var gift. . Det visste han også!
Brunhilde Skrevet 26. mars 2005 #9 Skrevet 26. mars 2005 Bli voksen. Sitter du og er bitter fordi han tilbringer påska med henne og ikke med deg? Bli vant til det, det er derfor menn har elskerinner - sex og kos og ikke noe mer. hverdager har han jo nok av hjemme, hvorfor skal han ha det med deg også?
Gjest KFD Skrevet 26. mars 2005 #10 Skrevet 26. mars 2005 Hvis du sitter der med voldsom hevnlyst, så skjønner jeg ikke én gang hvorfor du spør. Har han gjort deg noe eller er det bare at han til syvende og sist foretrekker kona? Når alt kommer til alt, så er det en dårlig idé å satse på gifte menn. Du har ingen krav på å bli tilgodesett. Hvis dere har felles venner, så kan du regne med å bli utstøtt. Har nemlig sett akkurat dette skje på min forrige arbeidsplass...
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #11 Skrevet 26. mars 2005 Bli voksen. Sitter du og er bitter fordi han tilbringer påska med henne og ikke med deg? Bli vant til det' date= det er derfor menn har elskerinner - sex og kos og ikke noe mer. hverdager har han jo nok av hjemme, hvorfor skal han ha det med deg også? Er jeg tvunget til å være "snill og grei"? Bli vant med det? Synes du jeg bør fortsette affæren altså?(Nei takk - tror ikke jeg passer til det)
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mars 2005 #12 Skrevet 26. mars 2005 Jeg synes du skal fortelle henne det. Dersom det var min mann som hadde vært utro, ville jeg satt pris på å vite om det. Selvfølgelig er motivene dine for å fortelle det umoralske. Men uansett synes jeg hun fortjener å vite sannheten.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2005 #13 Skrevet 26. mars 2005 Nei du behøver ikke fortsette forholdet, men jeg forstår ikke hva konen hans har gjort deg. Hvorfor ønsker du å straffe han gjennom henne? Hvorfor ønsker du at hun skal få det vondt? hva har hun gjort deg?
Brunhilde Skrevet 26. mars 2005 #14 Skrevet 26. mars 2005 Så kan jeg ikke fatte hva du sutrer over. Trekk deg ut og slikk sårene dine. Det virker som om du trenger det, stakkar!
Gjest manic Skrevet 26. mars 2005 #15 Skrevet 26. mars 2005 Du kan jo fortelle henne det hvis hensikten din er å hjelpe henne, hvis du føler at han er en såpass drittsekk at hun fortjener å vite om det. Men det virker som hensikten din bare er å skape kvalm og hevne deg på HAM. Da kan du holde kjeft å sitte å syndes synd på deg selv, du eier jo ikke klarsyn...
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mars 2005 #16 Skrevet 26. mars 2005 Du kan jo fortelle henne det hvis hensikten din er å hjelpe henne, hvis du føler at han er en såpass drittsekk at hun fortjener å vite om det. Men det virker som hensikten din bare er å skape kvalm og hevne deg på HAM. Da kan du holde kjeft å sitte å syndes synd på deg selv, du eier jo ikke klarsyn... Uansett hva intensjonen er, vil utfallet av at hun forteller det bli det samme. Var jeg konen, ville jeg ønsket å vite sannheten om han jeg skal tilbringe livet med.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2005 #17 Skrevet 26. mars 2005 Uansett hva intensjonen er, vil utfallet av at hun forteller det bli det samme. Var jeg konen, ville jeg ønsket å vite sannheten om han jeg skal tilbringe livet med. men er det riktig at elskerinnen tar kontakt? hvordan ville du reagert om elskerinnen tok kontak vs mannen fortalte det selv?
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mars 2005 #18 Skrevet 26. mars 2005 men er det riktig at elskerinnen tar kontakt? hvordan ville du reagert om elskerinnen tok kontak vs mannen fortalte det selv? Det beste er om mannen sier det. Men dersom han ikke vil det, hadde jeg heller foretrukket at hun fortalte det framfor at ingen gjorde det.
LilleBille Skrevet 27. mars 2005 #19 Skrevet 27. mars 2005 Jeg synes du skal fortelle henne det. Dersom det var min mann som hadde vært utro, ville jeg satt pris på å vite om det. Selvfølgelig er motivene dine for å fortelle det umoralske. Men uansett synes jeg hun fortjener å vite sannheten. Enig i dette.. men er det riktig at elskerinnen tar kontakt? hvordan ville du reagert om elskerinnen tok kontak vs mannen fortalte det selv? Klart det er bedre om han forteller det selv .. men om han ikke hadde gjort det ville jeg likevel ønsket å vite det .. uansett hvem som fortalte det.
Gjest Førstefiolin Skrevet 27. mars 2005 #20 Skrevet 27. mars 2005 Det er vel hans jobb å fortelle henne det, er det ikke? For alt du vet, kan det hende hun allerede vet det. Hevn smaker sjelden godt. Tanken på hevn smaker godt, men en utførelse er noe du må leve med resten av livet. Om du ønsker å hevne deg på han, lar du vær å fortelle det. Som oftes er det vanskeligere å leve med hemmeligheten om forholdet han har hatt på si, enn at hun oppdager det. De aller fleste som blir avslørt, uanset hva det gjelder, synes det er en befrielse å bli avslørt. Folk som har vært utro synes som oftes det er ok å måtte ta den "straffen" som kommer. Uansett om den andre velger å bli i forholdet eller ikke. I sterke forhold, der utroskapen var et utslag av at en av partene kjedet seg eller syntes forholdet var gått i stå, vil det som oftes (pussig nok) forsterke forholdet etter en utroskapsepisode. Da må man nemlig gå igjennom sine følelser, tanker og framtid sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå