Gå til innhold

Ønsker ikke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få ut litt frustrasjon. Hvorfor kan noen folk ikke akseptere at du ikke ønsker å få barn? Er det en plikt i livet, det eneste som kan gjøre noen lykkelig? Det er da fullt mulig å leve lykkelig uten barn også. Hver gang jeg er på familiebesøk kommer spørsmålet om barn, og da svarer jeg ærlig. «Du blir nok å ombestemme deg når du møter den rette» får jeg som svar. Den rette for meg er en som har til felles å ikke ønske barn. Blir så oppgitt! 

Noen som opplever det samme eller har noen meninger rundt det?

Anonymkode: 399f1...335

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada. Det forandrer ikke det faktum at jeg ikke vil ha barn. 

Anonymkode: 17cb5...28d

Skrevet

Synes det er merkelig at så mange skal grave i noe som er så privat.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

Synes det er merkelig at så mange skal grave i noe som er så privat.

Jeg syns det er verre med de som reagerer med å forsvare hvorfor de fikk barn eller de som blir sutrete fordi man sier at man ikke vil ha barn.

• Liker 1
Skrevet

Bra for planeten at færre får barn. Dessuten er det mer enn nok av foreldreløse barn som trenger omsorg.   (ja, jeg overdriver litt)

Anonymkode: ada5c...e7c

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er verre med de som reagerer med å forsvare hvorfor de fikk barn eller de som blir sutrete fordi man sier at man ikke vil ha barn.

Ikke uenig, men skjønner bare ikke poenget med å grave i andres privatliv.

Skrevet

Kan aldri tenke meg egne barn (k28) Men kanskje adoptere eller være fosterhjem. Er så mange barn som trenger hjelp fra før, om ikke jeg skal sette til verden flere mennesker. Min familie godtar dette heldigvis, men maser fortsatt 

Anonymkode: 4c7a1...872

Gjest BearMama
Skrevet

Hvorfor er det då mange tråder om dette om dagen?

Det er like greit å ikke ville ha barn som de som vil ha det. Skjønner ikke hvorfor noen skal grave om noen av delene. Det er privat.

Skrevet

For å være helt ærlig så syntes jeg det virker som om du blir påvirket av andres meninger. Det har du all rett i! Det virker som om de nærmeste i din omkrets ønsker at du skal ha barn. Det er bare menneskelig fordi noen av de kansje ønsker at du skal reprodusere i din fremtid. Kansje de ikke ønsker at du en dag våkner og angrer på at det var noe du burde ha gjort. Det er jo veldig vanskelig og mye press i denne generasjonen som vi lever i idag. Du må alltids følge hjertet ditt og gjøre det som du mener er best for deg. Men kansje vurdere å tenke på hva din verden hadde også blitt med et barn. Du trenger jo ikke å få mange. Vi kvinner har en tendens til å være usikre på ting. Gjør ikke feilen av å kvitte deg med tanken helt enda. Hvertfall ikke hvis du er i 20 årene.  Jeg har hørt og jeg mener at livets beste gave som kvinne må være å få sitt eget barn. Det er vel en del av menneskets natur å ha noen som kan bære ditt navn i fremtiden. Jeg undrer noen ganger på hvor mye jeg kommer til å formere meg når jeg får mitt første barn. Jeg har jo også gått rundt og tenkt på hvordan det er hvis jeg kansje hadde droppet å ha barn. Du må naturligvis gjøre hva hjertet ditt føler for å ikke la det påvirke av andres meninger. Husk at de fleste ikke mener noe vondt i at de vil du skal ha barn. Det viktigste er at du gjør det du vil, og gjør det du mener er best for deg. 

Man kan ikke leve opp till alles forventninger. Husk på det neste gang noen spør deg :)

lykke til da 😊

Anonymkode: ff577...25e

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den rette for meg er en som har til felles å ikke ønske barn. Blir så oppgitt! 

Seriøst sjekketriks spør du meg. Mener det ! 🙂

(Sikkert ikke P.K: Her, men kjenner fler som skulle ønsket de hadde tenkt som deg,

-bordet fanger...) Og, skulle  D u  Angre, kan du adoptere, værre andre vegen 🙂

A.

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet

Jeg spør aldri noen om de ikke skal ha barn snart.Synes det er utrolig frekt å spørre om slike ting. Jeg og min mann hadde for eksempel bare ett barn i over 12 år før vi ville ha nr 2. Har ikke tall på hvor ofte vi ble spurt om vi ikke skulle ha flere barn snart. Og når vi til slutt fikk en gutt til, lurte de samme på om vi ikke skulle prøve å få ei jente... Det er liksom ikke måte på hvor mye andre skal bry seg om oss og våre valg🙄 Nå er størstemann voksen, så nå lurer de på om han ikke skal ordne seg kjæreste snart, og sånn fortsetter det😂

Anonymkode: 0bd5b...6f7

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig så syntes jeg det virker som om du blir påvirket av andres meninger. Det har du all rett i! Det virker som om de nærmeste i din omkrets ønsker at du skal ha barn. Det er bare menneskelig fordi noen av de kansje ønsker at du skal reprodusere i din fremtid. Kansje de ikke ønsker at du en dag våkner og angrer på at det var noe du burde ha gjort. Det er jo veldig vanskelig og mye press i denne generasjonen som vi lever i idag. Du må alltids følge hjertet ditt og gjøre det som du mener er best for deg. Men kansje vurdere å tenke på hva din verden hadde også blitt med et barn. Du trenger jo ikke å få mange. Vi kvinner har en tendens til å være usikre på ting. Gjør ikke feilen av å kvitte deg med tanken helt enda. Hvertfall ikke hvis du er i 20 årene.  Jeg har hørt og jeg mener at livets beste gave som kvinne må være å få sitt eget barn. Det er vel en del av menneskets natur å ha noen som kan bære ditt navn i fremtiden. Jeg undrer noen ganger på hvor mye jeg kommer til å formere meg når jeg får mitt første barn. Jeg har jo også gått rundt og tenkt på hvordan det er hvis jeg kansje hadde droppet å ha barn. Du må naturligvis gjøre hva hjertet ditt føler for å ikke la det påvirke av andres meninger. Husk at de fleste ikke mener noe vondt i at de vil du skal ha barn. Det viktigste er at du gjør det du vil, og gjør det du mener er best for deg. 

Man kan ikke leve opp till alles forventninger. Husk på det neste gang noen spør deg :)

lykke til da 😊

Herregud, for et trangsynt innlegg...

TS. Du kan iallefall trøste deg med at flere og flere velger å la være å få barn, noe som absolutt bidrar til å normalisere valget. Spesielt kvinner begynner å skjønne at livet dreier seg om så mye mer enn å reprodusere seg. Menn henger litt etter prosentmessig, men det handler nok om at de ikke trenger å ofre på langt nær så mye som kvinner ved produksjon.

Visste du også at 8% angrer på at de ble foreldre? Det er jo litt skremmende i seg selv, men sier litt om hvor mange som føler på presset om å få barn når de egentlig ikke vil, eller har nok kunnskap. https://www.bbc.com/news/education-43555736

Jeg har inntrykk av at generasjonen som ikke klarer å se for seg et liv uten barn, for noen, er den døende generasjonen. Slik er det iallefall i min omgangskrets. Den vil erstattes med mer oppegående mennesker som forstår at selv om barn er det riktige for dem, så er det langt i fra sikkert at det er det riktige for andre, og som forstår at press og spørsmål rundt et slikt livsvalg er like meningsløst som å spørre hvorfor noen ikke vil dedikere livet sitt til å drive en strutsefarm. Man kan alltids håpe.

Anonymkode: 325ce...192

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. Du kan iallefall trøste deg med at flere og flere velger å la være å få barn, noe som absolutt bidrar til å normalisere valget. Spesielt kvinner begynner å skjønne at livet dreier seg om så mye mer enn å reprodusere seg. Menn henger litt etter prosentmessig, men det handler nok om at de ikke trenger å ofre på langt nær så mye som kvinner ved produksjon.

Visste du også at 8% angrer på at de ble foreldre? Det er jo litt skremmende i seg selv, men sier litt om hvor mange som føler på presset om å få barn når de egentlig ikke vil, eller har nok kunnskap. https://www.bbc.com/news/education-43555736

Jeg har inntrykk av at generasjonen som ikke klarer å se for seg et liv uten barn, for noen, er den døende generasjonen. Slik er det iallefall i min omgangskrets. Den vil erstattes med mer oppegående mennesker som forstår at selv om barn er det riktige for dem, så er det langt i fra sikkert at det er det riktige for andre, og som forstår at press og spørsmål rundt et slikt livsvalg er like meningsløst som å spørre hvorfor noen ikke vil dedikere livet sitt til å drive en strutsefarm. Man kan alltids håpe.

Trangsynt? Les om igjen. Jeg skrev ikke at hun MÅ ha barn. " gjør det du vil og det du mener best for deg " . Alle har sin mening. Du er ikke mindre trangsynt av å være negativ ovenfor det å ha barn. Du vet ikke og ikke vet heller jeg hva hennes situasjon er. Du skriver jo som om du ikke ønsker det selv. Men det er noe du kansje vil og det respekterer jeg. Man må se det fra alle perspektiv og ikke dra den for langt opp eller ned. Ingen tvinger henne til å følge mine råd. Jeg skrev MIN mening og at hun velger selv hva hun ønsker. Man bør tenke seg om før man legger inn ett innlegg.  Så si meg,  hva er trangsynt med min mening?? "The truth can hurt but thats the way it is " . 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må få ut litt frustrasjon. Hvorfor kan noen folk ikke akseptere at du ikke ønsker å få barn? Er det en plikt i livet, det eneste som kan gjøre noen lykkelig? Det er da fullt mulig å leve lykkelig uten barn også. Hver gang jeg er på familiebesøk kommer spørsmålet om barn, og da svarer jeg ærlig. «Du blir nok å ombestemme deg når du møter den rette» får jeg som svar. Den rette for meg er en som har til felles å ikke ønske barn. Blir så oppgitt! 

Noen som opplever det samme eller har noen meninger rundt det?

Anonymkode: 399f1...335

Sånt er slitsomt og veldig frekt å stille slike nærgående spm. om ens privatliv. Forstår deg godt!

En god vennine av meg ble frustrert av dette maset.  Nå ønsket hun seg barn,men ble ikke gravid,det å til stadighet bli påminnet dette via nysgjerrige folk,tok på. Men så vipps kom barn nr 1,stor stas. Nytt mas : H*n må jo få søsken,når kommer neste? Deretter nr,2 og så kom nr 3. De fleste kommentarene etter nr 3 gikk da slik : herregud skal du befolke verden alene eller?

Kort sagt..merkelig at folk skal så til grader bry seg,blande seg inn i andre menneskers valg og ønsker, om det gjelder å ikke ønske å få  barn eller få (flere) barn.

• Liker 1
Skrevet

Det er snakk om nærmeste familie som spør. Og gjør det noe da? De bryr seg! Riktignok har de misforstått litt dette med å bry seg siden de ikke lytter, men hva så. Du får bare si at du ikke ønsker at de skal nevne dette med et ord mer, at avgjørelsen din er tatt og at du forventer at de respekterer det. Hvis ikke nevner de det igjen, fordi de ønsker det beste for deg.

Anonymkode: b3829...6f6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fler menn som ikke får barn enn daner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...