AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #1 Skrevet 11. november 2018 Jeg klarer seriøst ikke å bake, er helt useless. Prøvde meg på Toro langpanne i dag og for det første så hevet den ikke i ovnen, og for det andre var den klissete inni.. Sånn er det hver gang, jeg klarer ikke å bake. Venner og familie har bakt hos meg uten problem, så det er ikke noe galt med ovnen min. Nå må jeg løpe ned på bakeren og bruke masse penger på kake der.. Hvordan får man til høy sjokoladekake? Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, men det blir aldri noe bra likevel Anonymkode: fd628...c4e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #2 Skrevet 11. november 2018 Jeg har også problemer med å lykkes med sjokoladekaker. Men denne: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/cafe-stings-sjokoladekake får jeg til hver gang. Kjempegod er den også. Anonymkode: 6e5d7...04b
vintage Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 Hvis det er noen trøst, så er du ikke alene. Forskjellen er at jeg har sluttet å prøve 😄
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 Jeg lager to kaker og deler hver i to. Da får jeg høy kake med fire lag. Anonymkode: 0f5c8...bee 3
Salvie Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 Kanskje du tok den ut for tidlig? At ovnen ikke var varm nok når du satt den i? Kaken synker sammen hvis den tas ut før den er ferdig, og er da også klissete inni. Bare stek den til den er gjennomstekt selv om det tar lenger tid en oppgitt og stikk en strikkepinne/kniv/noe annet i den for å sjekke om den er ferdig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 Jeg puttet engang masse hasj i min sjokoladekake. Da ble jeg høy 😂 Anonymkode: e77b1...2c5 1
Lammelåret Skrevet 11. november 2018 #7 Skrevet 11. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg puttet engang masse hasj i min sjokoladekake. Da ble jeg høy 😂 Anonymkode: e77b1...2c5 Haha!
Lammelåret Skrevet 11. november 2018 #8 Skrevet 11. november 2018 Dropp Toro og ønsk deg bakekurs av en venninne som er flink. Tips til å få høy kake er å bake en vanlig, men dele opp og stable. Eller bruke en kakeform som er mindre i omkrets. 1
Duff Skrevet 11. november 2018 #9 Skrevet 11. november 2018 Jeg har vert like elendig på baking men når jeg brukte en mindre form og satte formen opp ned til avkjøling ble den høy og fin.
Ariana807 Skrevet 11. november 2018 #10 Skrevet 11. november 2018 Nå er jeg usikker på sjokoladekake i forhold til sukkerbrød. Om begge har eggedosis i seg... Men jeg fikk aldri, absolutt aldri til sukkerbrød! Paddeflat hver gang! Men så kom tipset, romtempererte egg! Så enkelt. Nå bruker jeg romtempererte egg og kaka er høy og flott hver gang! Bare ett tips
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 Materialet på kakeformen kan faktisk også ha en innvirkning. Har du ei kakeform med slippbelegg, så har ikke røra/deigen noe å feste seg til når den hever - altså "klatrer opp langs" veggene i formen. Har du prøvd med ei vanlig kakeform uten slippbelegg, men bare smurt og melet den? Da gir du nemlig røra/deigen bedre feste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå